Ik gebruik mediabox next. Sinds een paar dagen loopt de infobalk bij zender wisselen uit het scherm. Ik kan dat niet oplossen en ziggo helpdesk weet het ook niet. Ook is plotseling de inactiviteit mededeling alleen nog te verwijderen door tv uit te zetten.
Mediabox herstarten lukt ook niet. Er komt geen nieuw scherm voor de instellingen, maar gaat gewoon verder met het bekeken programma.
wat kan ik doen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dan moet je toevallig wel iemand treffen van Ziggo zelf. Je wilt niet weten hoe vaak ik in het verleden heb gebeld en totaal niet verder kwam...
Je weet zelf ook dat de klachten rond de helpdesk zeer breed zijn. Een goede helpdesk hoeft zijn klanten ook niet naar een forum te sturen waar men de vraag aan vrijwilligers kan voorleggen. Als de vrijwilligers hier allemaal zouden stoppen zou het een grote puinhoop worden bij Ziggo. Ik weet dat ik niet kritisch mag zijn over het bedrijf, maar het is gewoon de waarheid.
@Willem-A1 "Ik weet dat ik niet kritisch mag zijn over het bedrijf, maar het is gewoon de waarheid. "
Je mag zeker wel kritisch zijn en scherp, dat wil Ziggo zelf ook, maar wel inhoudelijk en constructief.
Nou, dat wil Ziggo niet hoor... Maar dit is inhoudelijk, Daar mag je best anders over denken, maar ik denk er nou eenmaal zo over. Als een helpdesk komt met de opmerking; "kijk maar op de community", is het in mijn ogen geen helpdesk. Daar hoort men je te kunnen helpen, en dat moet men dan niet afschuiven op vrijwilligers die uiteindelijk ook nog amper of helemaal niet worden gewaardeerd, maar wel belangeloos hun nek uitsteken. Maar daar wil ik het bij laten.
@Frank11 schreef:
Dit is wat ik bedoel. De balk past niet. Na een paar seconden verdwijnt het enneagram is ok. Gek is dat het nooit voorkwam en plotseling optreedt. Onoverkomelijk? Dat wel, maar het is gewoon irritant.
Het zal aan mij liggen maar ik zie op deze foto niks vreemds.
Of wordt bedoelt dat de titel van het voorgaande en volgende programma half leesbaar is?
@RoWi. ik zo ook niet denk ik, maar ik weet niet hoe het eruit hoort te zien. Als je daar een foto van ziet naast deze kan je vergelijken...
Dat bedoel ik. Nog even een wat ingezoomde foto
Het getoonde beeld is normaal. Met de pijltjestoets kan je het nu onleesbare leesbaar maken, zoals ik eerder beschreef.
Voor mij is dat beeld niet normaal🙂. Tot begin deze week paste de balk volledig.
@Frank11 schreef:Voor mij is dat beeld niet normaal🙂. Tot begin deze week paste de balk volledig.
Ik denk dat je je vergist, dit is het normale beeld, en vorige week ook.
Heb je een ander formaat TV? Ik heb geen idee hoe die balk wordt gegenereerd, mogelijk varieert deze mee met de beeld instelling, of het beeldformaat van de TV, het kan maar zo door een update iets anders zijn. Kortom wat is er sinds vorige anders?
Het lijkt mij gewoon een 16:9 Tv @RoWi. Maar ik weet echt niet hoe het er normaal uitziet. Als ik de kenners hier zie, is dit gewoon hoe het hoort. Wellicht gaat de Tv aan de haal met het formaat van het beeld zelf, maar dat zie je ook terug in het 'gewone' beeld, niet alleen in die balk.
@Willem-A1 met formaat bedoel ik het diagonaal en de pixels.
Het zal een computer overlay zijn die waar dan ook op reageert wat gedrag betreft. Dat staat naar Ik verwacht los van het feitelijke tv beeld. Ik zou het voor de Next ook niet durven zeggen wat normaal is, ik gun de topic starter in deze het voordeel van de twijfel.
Dan moet er wel een aanwijsbare oorzaak zijn waarom dit nu anders is of lijkt.
Het is een nieuwe 55” tv en het hele beeld lijkt goed en niet afgesneden. Dit wordt bevestigd door Sony die dit hebben gecontroleerd. Daar komt bij dat alle partijen het probleem onderkennen, ook Ziggo. Maar niemand weet tot nu toe waar het in zit.
Dankjewel
Zijn er misschien forummers met een Next (of XL, tenslotte zelfde software) die nu in de gelegenheid zijn om een foto te kunnen maken van dezelfde menu-overlay? Dan kunnen we zien of er iets (en, zo ja, wat) vreemds aan is.
Ik zie zelf niet direct iets vreemds. Het idee van deze gids-overlay is dat je als gebruiker wordt 'uitgenodigd' om naar links/rechts of boven/beneden te gaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.