1
Vraag
2
Reageer en help mee
Frank11

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox - Infobalk loopt uit het scherm

Ik gebruik mediabox next. Sinds een paar dagen loopt de infobalk bij zender wisselen uit het scherm. Ik kan dat niet oplossen en ziggo helpdesk weet het ook niet. Ook is plotseling de inactiviteit mededeling alleen nog te verwijderen door tv uit te zetten. 
Mediabox herstarten lukt ook niet. Er komt geen nieuw scherm voor de instellingen, maar gaat gewoon verder met het bekeken programma. 
wat kan ik doen?

36 Reacties 36
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Heb je de Next al eens 30 seconden stroomloos gemaakt? (Stekker uit stopcontact.)

 

Inactiviteit mededeling?  Bedoel je daarmee de melding die rechtsboven in beeld verschijnt? Zo ja, pas dan de standby tijd aan in het menu van de Next.  Huisje > tandwiel > systeem > wanneer in standby.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Weet je zeker dat de melding van de next afkomstig is?

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik inderdaad. Ik zal het vanmiddag mogend proberen 

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedoel de inactiviteit? Dat kwam al jaren voor en door snel even zender te wisselen was alles weer een tijdje goed. Nu lukt dat niet meer. Ik moet de tv uitzetten. 

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat ga ik doen!! Alleen, hij staat al op 24 uur en hij geeft de mededeling ruim binnen die tijd. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

In dat geval kan je de Next nog terug zetten naar fabrieksinstellingen. Mogelijk dat dat helpt.

Huisje > tandwiel > systeem > fabrieksinstellingen

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hebbherstart naar fabrieksinstellingen en de stand-by tijd op maximum gezet. 
Het probleem met de infobalk is niet opgelost en de stand-by tijd is even afwachten. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"en ziggo helpdesk weet het ook niet".

Goh, waar heb ik dat vaker gelezen... De helpdesk... Een goedkoop stelletje ingehuurde krachten die alles van een blaadje moeten oplezen. Staat het daar niet op, weten ze het niet. Mooi he, zo'n groot bedrijf... 

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is vaak zo, helaas. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Frank11 Kan je hier een foto plaatsen van die info balk?

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook de tv timer uitgeschakeld. Nu afwachten of de instellingen op de next en Sony echt werken. 

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

F26300D9-3F9F-487B-BB76-9C249CBFA272.jpeg

04E38CE9-47D4-4A25-9092-05C936B09BE4.jpeg

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Probeer eens knop 8 van de afstandsbediening om die informatiebalk weg te krijgen.

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan gaattie naar kanaal 8 en blijft balk te breed. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Knop nummer 8 (één stap terug) in de linker tabel bedoel ik

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry, begreep het verkeerd. Ik heb de ondertiteling uitstaan, maar daarmee blijft de balk te breed. Hij verdwijnt wel na een paar seconden. Het blijft wel irritant dat de tekst buiten het kader valt. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Midden in beeld is de info over het lopende programma. Met de pijltjes toets naar links of rechts krijg je de ontbrekende info van het vorige of komende programma.

Dat de informatiebalk na enige seconden verdwijnt, is normaal.

Frank11
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

51760A33-5159-4065-92AF-CF21838BBDA6.jpeg

 Dit is wat ik bedoel. De balk past niet. Na een paar seconden verdwijnt het enneagram is ok. Gek is dat het nooit voorkwam en plotseling optreedt. Onoverkomelijk? Dat wel, maar het is gewoon irritant. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Willem-A1  schreef:

"en ziggo helpdesk weet het ook niet".

Goh, waar heb ik dat vaker gelezen... De helpdesk... Een goedkoop stelletje ingehuurde krachten die alles van een blaadje moeten oplezen. Staat het daar niet op, weten ze het niet. Mooi he, zo'n groot bedrijf... 


@Willem-A1 Gelukkig zitten er ook veel die wel weten waar ze het over hebben, om iedereen op één grote hoop te gooien?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic