Gezien het hoge energieverbruik van de Mediabox XL wil ik deze omruilen voor de Mefiabox Next.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De mediabox XL kunnen we wisselen voor een Next of een Next Mini. De modem voldoet nog, deze hoeft dus niet 🙂
Het maandbedrag blijft hetzelfde, ook de eenmalige kosten a €19,95 laten we vervallen. Laat je het weten als ik de wissel in orde mag maken?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hi @BibiBlue, welkom hier!
Ik kijk graag met je mee naar de mogelijkheden! ik zie alleen jouw gegevens niet in je profiel. Wil je dit aanvullen? Dan kan ik voor je aan de slag 🙂
Hay Cecilla,
profiel is bijgewerkt.
Mvgr Anneke
Hoi,
ik zou ook graag willen weten wat de mogelijkheden voor mij zijn, evt met vervangend modem en next box
@BibiBlue, dank voor het aanvullen van de gegevens! Het valt mij op dat je bij ons enkel een TV abonnement afneemt. Om de mediabox XL te kunnen ruilen voor een Next heb je ook een actief internet abonnement bij ons nodig. We leveren een deel van de diensten immers via internet, we moeten dus ook zelf de regie houden over het signaal.
Bij interesse kijk ik natuurlijk graag samen naar een totaalpakket! 🙂
De mediabox XL kunnen we wisselen voor een Next of een Next Mini. De modem voldoet nog, deze hoeft dus niet 🙂
Het maandbedrag blijft hetzelfde, ook de eenmalige kosten a €19,95 laten we vervallen. Laat je het weten als ik de wissel in orde mag maken?
Ja je mag het voor mijn in orde maken hoor. Dankjewel voor de hulp, een gewone of een mini maakt me niet veel uit.
let op bij een mini, de afstnadsbediening daarvan werkt op blue tooth only. Als je een programmeerbare afstandsbediening hebt met infrarood signaken, werkt die niet op de mini, en wel op de gewone next. Weet niet of dat bij jou een probleem kan zijn. Maar ik heb daarom de mini weer om moeten ruilen voor een gewone next
@Wim1944 ik regel het graag voor je, heb je de laatste melding ook meegenomen in je afweging? De tip van @wim.scheffers? Als dit allemaal akkoord is, ga aan de slag!
Ja ik gebruik de normale afstandsbediening die bij het apparaat geleverd wordt.
@Wim1944 helemaal duidelijk, dan ga ik aan de slag.
Al de informatie hierover wordt per e-mail gestuurd, ook wat de oude mediabox aangaat. Alvast veel plezier met de nieuwe mediabox!
Ik wil mijn Horizon xl omruilen voor een next-(mini), daarnaast heb ik CI plus adapters die niet geaccepteerd worden door mijn gloednieuwe Samsung TV, ik heb op diverse manieren contact op te nemen, maar kom er niet doorheen. Daarnaast wil ik 1 van mijn 3 smartcards laten schrappen en ook omwisselen voor een Next- (mini). Dat laatste zal vermoedelijk €4 per maand extra kosten, kan jij me hierbij helpen.
Nader onderzoek leert mij dat mijn CI modules verouderd zijn voor de nieuwe TV, die moet ik dus aan gaan schaffen, ik zou het wel op prijs stellen als het vraagstuk met het uitwisselen/bijbestellen van de boxen wordt opgelost.
Ik help je hier graag bij @keespalm. Wil je jouw Community profiel aanvullen met je adresgegevens? Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderators. Verder ben ik ook benieuwd naar wat je precies graag zou willen. Wil je de Mediabox XL (hoofdbox) omruilen voor een Next of Next Mini? Kijk vooral ook even naar de specificaties. Vervolgens kun je dan ook een Next Mini als extra mediabox kiezen.
Wat betreft de CI+ modules. Indien deze in bruikleen zijn kan ik deze voor je opzeggen. Is het een koopkaart, dan betaal je hier niets voor per maand en kunnen we hem zeker deactiveren. Houd er wel rekening mee dat we eigen koopkaarten niet meer heractiveren. Zet het nummer van de smartcard welke je wilt deactiveren achter jouw huisnummer tussen haakjes 🙂
Ik ging er vanuit dat ik een kaart moet deactiveren omdat ik anders geen extra box kan plaatsen(is dat zo), de specificaties van de Next en mini-next moet ik nog gaan vergelijken, de kaarten die ik heb zijn eigendom, evenals de CI modules.
Voor de CI module die ik heb moet ik een nieuwe aanschaffen omdat de oude verouderd is (p/n;prd-mciz-1611)
In grote lijnen is het dit wat ik wil bereiken: Horizon XL (i.v.m. het stroom verbruik in stand-by stand, in ECO stand is geen optie i.v.m. de extreem lange opstart tijd) vervangen voor een Next(mini), een extra Next(mini) voor mijn TV op zolder.
Ik moet nu even weg zodat ik vanmiddag even mijn gegevens zal updaten.
In ieder geval dank voor de snelle respons.
@keespalm Aan de hand van je e-mailadres heb ik je gegevens gevonden. Je hebt op dit moment een Mediabox XL + 3 eigen smartcards. Stel je zou een Mediabox Next (mini) + een Extra Next Mini willen dan is dit mogelijk met behoud van je eigen smartcards (en CI+ modules). Hiervoor hoef je dan niet één te deactiveren. Wil je hierbij één van de huidige smartcards (en CI+ module) vervangen voor een CI+ module in bruikleen, dan zal er dus wel één van de eigen smartcards gedeactiveerd moeten worden. Laat gerust weten wat je wilt, dan maken we dat voor je in orde.
Wat zijn de kosten van een smartcard met module in bruikleen, Cecilia?
@keespalm Een Extra CI+ module (inclusief smartcard) in bruikleen kost € 2,00 per maand.
Cecilia,
Ik heb een en ander nog eens bekeken, ik zou graag een Next box willen ontvangen voor de hoofdaansluiting en een Next-mini extra, dan behoud ik de smartcards en zorg ik zelf voor een nieuwe CI 1.3 module, zou je dat in gang willen zetten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.