Hallo
De telefonische klantenservice verwijst me naar deze community om een oplossing te vinden voor het volgende probleem.
Situatie:Ziggo modem in bridge mode
Eigen router met DHCP functie
Ziggo Mediabox XL
Probleem:Sommige apparaten krijgen een ip-adres dat niet in de range ligt van mijn eigen router (192.168.1.2-192.168.1.250). Ik constateer dat addressen worden uitgedeeld in de range van 192.168.192.x.
Oplossingsrichting:Ik kwam er na veel geploeter achter dat de DHCP server op de Mediabox actief is en deze deelt adressen uit in de range 192.168.192.x. en dus de veroorzaker is van het probleem dat sommige apparaten geen werkende internet verbindingen hebben.
Zelf geprobeerd:Via gwlogin.net heb ik geprobeerd de DHCP server te deactiveren. Dit is mij niet gelukt. Bij
Status thuisnetwerk (LAN) onder instellingen zie ik nog altijd DHCP-Server actief. Ik kan nu echter niet meer opnieuw de instellingen proberen te wijzigen door rechtstreeks een UTP kabel aan te sluiten op de mediabox en de webinterface te benaderen via gwlogin.net.
Verder details in overzicht thuisnetwerk:
IPv4 adres: 192.168.1.200
IPv4 standaard gateway: 192.168.1.9
DNS-Server 1: 192.168.1.1
DNS-Server 2: 192.168.1.9
DHCP Server: ACTIEF
BEGIN IP-ADRES: 192.168.1.200
EINDE IP-ADRES: 192.168.1.254
SUBNET MASK: 255.255.255.0
Vragen:
- Wat kan ik doen om de webinterface weer te benaderen?
- Hoe deactiveer ik de DHP server op de juiste manier?
- Wat mis ik als ik de mediabox ontkoppel van de rest van het netwerk, Mis ik dan functionaliteiten? Of is dit eenvoudige manier om het dhcp server conflict te voorkomen.
Bedankt voor jullie uitleg en tips hoe dit probleem te verhelpen.