1
Vraag
2
Reageer en help mee
LodanMax

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox 4.42 Ontdek functie

Mijn ouders hebben sinds enkele dagen de nieuwe update (4.42) van de MediaBox Next.

Als zij nu op de ‘huis’ knop drukken, start deze het menu ‘Ontdek’ terwijl dit eerst de tv & replay functie was.

 


Dit vinden zij als oudere mensen wat minder fijn; het werkte goed, en nu werkt het weer anders. Nu krijgen ze reclame voor apps als Netflix, Viaplay, Amazon Prime, Videoland, NPO, dit terwijl zij die diensten niet gebruiken.

 

Nu heb ik de instellingen nagekeken of hier een optie was om de Ontdek-tabblad uit te schakelen of te verplaatsen. Naar achteren. Of dat deze standaard opent op TV & Replay. Echter is die optie mij onbekend.

 

Graag zou ik voor mijn ouders; en anderen die liever zelf de keuze hebben; de optie beschikbaar houden in instellingen om zelf te kiezen welke startpagina je wilt.

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ziggo verzint bij elke update weer wat nieuws waar mi. niemand op zit te wachten. 

Met 1 knop naar je opnames gaan lijkt mij (en ben dit vaker tegengekomen) een fijne optie.

Of de mogelijkheid apps te verwijderen of onzichtbaar te maken, evt. favoriete apps maken.

 

Naar tv & replay kun je trouwens eenvoudig via knop nr 5

 

next ab.png

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Hey @LodanMax en welkom hier! 

Ik snap dat het voor jouw ouders lastig is als zaken veranderen en helemaal als het goed werkte en ze hieraan gewend zijn. Ik geef je feedback door aan de juiste afdeling. 

Moddereter

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er bestaat bij softwarebedrijven de grote behoefte om elke paar maanden de zogenaamde look and feel te verbeteren. Dit resulteert vaak in dat het stuur ineens een andere vorm heeft en het gaspedaal aan andere kant zit. Deze functies worden door techneuten verzonnen en staat de eindgebruiker niet centraal. Hele menus worden omgegooid en iedere gebruiker moet weer erg wennen. Deze ontdek functie word mijns inziens alleen naar voren gehaald om maar extra inkomsten te creeren uit de betaalde content en om maar hip een app-functie link te hebben. Dat de tv & replay functie hierdoor niet meer snel en makkelijk word geselecteerrd interesseerd men dus even niet. groet een IT-er

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Moddereter ik wil geen enkele techneut voor het hoofd stoten, maar mijn ervaring is dat techneuten (en daar bedoel ik ook ontwikkelaars mee) anders denken dan gebruikers. Wat voor een techneut de meest logische weg lijkt, werkt de logica bij een gebruiker/consument tóch weer heel anders.

En dat geldt niet alleen voor de logische functies, indeling en bediening van een afstandsbediening, maar juist voor de structuur van de :interface_go_instellingen: menu-instellingen van een mediabox of een TV. 

Wat @Steefb al noemde zou het een mooie update zijn als je de niet gebruikte apps onzichtbaar zou kunnen maken, zoals je via :ab_profielen:Profielen ook je zendervoorkeuren kunt instellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic