HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo
sinds enkele weken (zonder dat er iets is gewijzigd in onze opstelling of apparatuur) geeft Mediabox bij opstart bijna iedere dag weer zelfde foutmelding CS2004. Als we mediabox even uitzetten (10sec), dan start ie daarna ok op.
Na telefonisch overleg met Ziggo is de Mediabox gereset naar fabrieksinstellingen, en het modem ook. Het is 1 dag goed gegaan, maar nu weer zelfde CS2004 bij eerste keer inschakelen.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat zuur dat je wederom problemen ervaart @MarkVester. Het lijkt mij goed om, binnen de lopende garantieperiode van het vorige bezoek, opnieuw een monteur bij je langs te sturen. Ik heb deze afspraak direct maar ingepland en deze staat nu voor 04-07 tussen 12.00 en 18.00 uur. De monteur gaat de situatie opnieuw onder de loep nemen, hopelijk is de blijvende oplossing dan snel gevonden. Houd je ons op de hoogte?
CS2004 is een signaalprobleem.
Je hebt ook een modem.
Is er een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL?
Zo ja, haal die ertussenuit en haal modem en Mediabox XL 30 seconden van de stroom.
Een netwerkkabel tussen modem en Mediabox XL geeft geheid allerlei problemen.
De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV.
Zo nee, prima.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Hi, Mediabox is via WiFi verbonden, niet bedraad. Er is een versterker en meerdere splitters. We zijn inmiddels terug van 5 naar 3 actief gebruikte tv’s in huis. Heeft altijd gewerkt. Zie foto’s.
groene kabel komt binnen, en gaat over in zwarte. Die gaat naar splitter (eentje naar modem, andere naar tweede splitter). Tweede splitter gaat naar versterker (muv 1 signaal dat naar een tv gaat; weet niet meer waarom deze zonder versterker gaat), en van versterker gaat de output in groene kabel naar laatste splitter. Heeft prima gewerkt, tot voor enkele weken.
Heb je werkelijk een Mediabox XL?
Want die kan niet met een modem via wifi verbonden zijn, die mogelijkheid is er niet.
Een Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alles behalve live TV.
Ik zie ook een heel oude eerste aansluiting aan de groene kabel die je woning binnenkomt.
Die zal mogelijk vervangen moeten worden.
Dat kan gratis uitgevoerd worden door een Ziggo monteur.
Ziggo is verantwoordelijk voor de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt, de 1e splitter en de 1e 2 korte kabels, de rest is voor jezelf of voor een Ziggo monteur tegen kostprijs.
Je modem heeft een te hoge upstream, dat wil zeggen dat het modem amper Ziggo kan bereiken en je mogelijk ook problemen hebt met de internet verbinding, er moet dus wel iets gebeuren.
Een Ziggo moderator kan kijken wat de beste stappen zijn.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Dank je Bert. En idd, onze Mediabox heeft eigen modem.
Goedemiddag @MarkVester,
Welkom op de Community! En ook al fijn dat in dit topic reacties en foto's staan.
De aanleiding is natuurlijk wel vervelend. Elke keer een foutcode zien bij het opstarten is natuurlijk mega irritant.
Zo te zien is er ook al naar het signaal gekeken. Zoals @Bert al schreef gaat die foutcode daarover. Je hebt een onder andere een wit modem een CI+ module en een Mediabox XL. Als ik vanuit hier het signaal controleer dan is het signaal op het witte modem goed, het signaal op de Mediabox XL niet.
Nu schreef je zelf dat je veel splitters gebruikt. Dat valt mij eerlijk gezegd ook op. Met 3 tv's en 1 modem heb je in theorie maar 1 splitter ( 1 kabel naar het modem en 1 naar de versterker) en 1 versterker nodig. Is het mogelijk om er ook daadwerkelijk splitter tussenuit te halen? Ik ben benieuwd of de foutcode op de Mediabox XL dan ook verdwijnt 🙂
Beste Erik. Heb er een splitter tussenuit gehaald. Heeft geen merkbaar effect. Mediabox startte wel zonder probleem vandaag, maar meldt ook dat internet signaal traag is. Daarnaast vanmiddag met WiFi regelmatig een zeer instabiele verbinding op iPhone met rechtstreekse verbinding op modem en dat is niet de eerste keer. Bert zag iets aan het upstream signaal, zie bestanden. Kan er iets met het modem zijn?
Hej @MarkVester! Super dat het gelukt is. Even voor mijn beeldvorming. Nu heb je een splitter op je aansluiting, 1 kabel naar je witte modem, 1 kabel naar versterker en vanaf versterker gaan er kabels naar de mediabox en CI+ Module? Opstarten gaat al beter geef je aan, dat is al positief!
hallo @Carlien
de mediabox start na het verwijderen van de splitter iedere dag goed op , dat lijkt dus beter. Maar het internet signaal blijft instabiel en valt vaak weg. @Bert gaf aan dat ie iets ziet aan de signaal waarden. Kunnen jullie hier eens naar kijken, want het blijft worstelen met internet.
groet
Mark
Hi @MarkVester! Wat super dat het nu goed gaat met de mediabox. Waar zit het modem nu op aangesloten? Vanaf deze kant zie ik dat het signaal gewoon netjes is.
Hi @Carlien het modem zit nu direct na de eerste splitter: een kabel naar modem, een kabel naar versterker.
groet Mark
Mark
Oke! Omdat je aangeeft dat de tv nu wel goed gaat maar dat het signaal van het modem niet stabiel is, stuur ik je een nieuwe splitter en kabel op die je kunt proberen. Die krijg je deze week nog binnen. Laat je ons weten wat het resultaat is nadat je het vervangen hebt? 🙂
Hi @Carlien Dat zal ik zeker proberen.
De mediabox start nu wel goed op, maar als ik diagnostiek doe, geeft ie aan dat ik traag internet heb en niet via internet kan tv kijken. Is dat geen teken dat er iets niet ok is met het signaal?
Als het modem al problemen heeft om Ziggo te bereiken, dan heeft het modem van de mediabox XL ook problemen om het modem van Ziggo te bereiken.
Probeer de nieuwe splitter met kabel, geen resultaat, dan zal een monteur de uitkomst moeten brengen.
Besef dat dit kosten met zich mee kan brengen als het aan je eigen deel van het coax netwerk ligt.
Vandaar dat eerst geprobeerd wordt om dit op te lossen zonder kosten.
zojuis pakketje al ontvangen. Er zat geen splitter in, alleen een kabel zonder schroefverbinding. Die past echter nergens, omdat zowel op het kastje aan de groene kabel, alsook de splitter, allemaal schroefverbinding hebben. Wellicht is het op de foto’s ook te zien.
Vandaag ook weer internet issues met mijn laptop op het modem, en zoals gemeld ziet de mediabox ook een trage verbinding. Hoe verder?
groet, Mark
@MarkVester Onderdelen worden vaak los van elkaar verzonden.
Ziggo gebruikt geen schroefdraad meer, maar opdrukstekkers, die blijven steviger zitten en zijn makkelijker aan te brengen.
De rode rand aan een stekker geeft aan dat het een F-connector is.
@MarkVester is het inmiddels allemaal binnen en is aansluiten gelukt? Ik hoor natuurlijk graag of ik nog iets voor je kan doen 😄
ik was wat te snel met mijn vorige opmerking… Ik heb kabel en splitter beide binnen en gisteren vervangen.
mij heb gekeken naar de mediabox internet diagnostiek en die gaf internet snelheid nog steeds als ‘traag’ Het is nog wat vroeg om iets over stabiliteit van internet te kunnen zeggen.
Er zit dus nog wel de oude connector tussen de groene kabel die binnenkomt en de net opgestuurde kabel (zie eerdere foto’s)
groet, Mark
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...