1
Vraag
2
Reacties
MarkVester

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mediablog XL foutmelding, iedere dag

Hallo

sinds enkele weken (zonder dat er iets is gewijzigd in onze opstelling of apparatuur) geeft Mediabox bij opstart bijna iedere dag weer zelfde foutmelding CS2004. Als we mediabox even uitzetten (10sec), dan start ie daarna ok op. 
Na telefonisch overleg met Ziggo is de Mediabox gereset naar fabrieksinstellingen, en het modem ook. Het is 1 dag goed gegaan, maar nu weer zelfde CS2004 bij eerste keer inschakelen. 

Iemand een idee?

35 Reacties 35
MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Inderdaad

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MarkVester Heb je nog problemen met de Mediabox XL?

Kun je nog een keer de upstream van je modem laten zien?

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Bert 

zie bijgaand upstream signaal

groet

mark

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie wel betere waarden, maar nog hoog genoeg om een ander apparaat moet nog een splitter ertussen geen goede verbinding te laten hebben.

Die oude connector zal mijns inziens moeten worden vervangen door een gratis Ziggo monteur voor een hedendaagse.

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Carlien @Madelon 

Wat denken jullie van de signaal waarden? Mediabox is niet blij (trage internet snelheid) en verbinding van iPad en laptop blijft instabiel. 
groet

mark

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@MarkVester

 

Qua signaal ziet alles er wel keurig uit en kan ik geen problemen ontdekken.

Zou je hier nog eens een foto willen delen van de hoofdaansluiting (AOP) en hoe het modem en TV hierop zijn aangesloten?

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi @Jamyla 

Ik Ben momenteel op reis. 
maar de foto met hoofd aansluiting staat in eerste berichten. Daar is alleen de nieuwe Ziggo kabel op aangesloten die verbindt met de de nieuwe Ziggo splitter. Op de splitter zit kabel naar modem en kabel naar versterker. Deze kabels zijn dezelfde als op de foto’s in eerste berichten. 
groet

Mark

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ah wat leuk zeg om even op reis te zijn. Hopelijk tref je het qua weer.

Ik zie op de foto's niet echt een AOP behalve groene kabels, splitters en versterkers. Wellicht toch handig dat we er iemand voor aansturen. 

Vanaf welke datum ben je eer aanwezig?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jamyla Dit zit er op de groene kabel die bij @MarkVester binnen komt.

Die dingen zaten vroeger ook in een UPC doos.

 

Bert_1-1653397522181.png

 

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je @Bert    
We hadden hier idd eerst UPC

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@MarkVester Dank voor de bevestiging! Het lijk mij verstandig dat de binnenhuissituatie wordt geupdate. Hier valt onder andere een hedendaagse AOP onder welke de monteur kosteloos installeert. Vanaf wanneer ben je terug van je reis? Dan houd ik hier rekening mee met betrekking tot de afspraak.

Hierna kun je een POA1 splitter aansluiten op het AOP. Meer hierover lees je hier.

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank je @Vincent 

Ik ben weer thuis dus zie afspraak graag komen. 
groet, Mark

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Top! De afspraak staat voor aanstaande woensdag 1 juni in het tijdvak 12.00 - 18.00 uur. Schikt dit niet? Wijzig het dan naar een later moment. 

Daarnaast heb ik een POA1 splitter + coax kabel toegestuurd welke je met een beetje geluk dinsdag in huis hebt. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail.

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Vincent   Monteur is geweest. Heeft nieuwe AOP geplaatst en ook nieuwe versterker na de nieuwe splitter. Bij vertrek alles werkend,nu na twee weken weer zelfde problemen, Cs9097. Geen enkele interactieve dienst doet het nog. Ook niet na herstarten Mediabox.

MarkVester
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Vincent  @Bert 

heb nog maar eens upstream signaal opgezocht, omdat mediabox weer zelfde mankement vertoond: interactieve diensten werken weer niet ondanks dat alle aanpassingen zijn doorgevoerd en monteur is geweest.

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Wat zuur dat je wederom problemen ervaart @MarkVester. Het lijkt mij goed om, binnen de lopende garantieperiode van het vorige bezoek, opnieuw een monteur bij je langs te sturen. Ik heb deze afspraak direct maar ingepland en deze staat nu voor 04-07 tussen 12.00 en 18.00 uur. De monteur gaat de situatie opnieuw onder de loep nemen, hopelijk is de blijvende oplossing dan snel gevonden. Houd je ons op de hoogte?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic