efok
Expert
Expert
  • 3075Reacties
  • 164Oplossingen
  • 988Likes

Mediabix xl blijft frequent booten

Sinds mijn mediabox xl is bijgewerkt met de nieuwste software blijft de box zichzelf ongeveer 1x per 10 minuten opstarten. De box staat in de ecomodus, maar wordt steeds even wakker. Fan gaat even blazen, knightrider modus aan en daarna weer terug naar stand-by. In dit proces is ook kort een WiFi signaal zichtbaar (Horizon hotspot) terwijl ik de box niet als modem gebruik en ook de WiFi niet. Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren, want ik vind het niet normaal. En ja, ik heb de stroom er al eens af gehad.

In het log zie ik voortdurend meldingen: booting complete.

6 Reacties 6
Jacob Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 204Reacties
  • 6Oplossingen
  • 28Likes

Dat is erg irritant, @efok

Wil je via het menu de mediabox eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen en daarna de eco-modus weer inschakelen? Laat gerust weten of dit effect heeft!

efok
Expert topicstarter
Expert
  • 3075Reacties
  • 164Oplossingen
  • 988Likes

Ja, fabrieks instellingen had ik ook al gedaan (maar niet vermeld) maar hij blijft dit gedrag vertonen.

klaas KDA
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

denk dat hij op deze wijze zijn standby vermogen echt niet bereikt in ECO stand, dit is een stuk meer op deze manier.

efok
Expert topicstarter
Expert
  • 3075Reacties
  • 164Oplossingen
  • 988Likes

@Jacob Z @Misschien kun je beide topics samenvoegen? 
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/mediabox-XL-bijft-in-standby-in-stand-ECO-opstarten-en-stoppe...

En heb je een update voor ons?

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2033Reacties
  • 260Oplossingen
  • 355Likes

Ik heb de topics samengevoegd, dat moet dus goed komen nu. @efok als jij de box op een ander energieverbruik zet, gaat het dan wel goed?

efok
Expert topicstarter
Expert
  • 3075Reacties
  • 164Oplossingen
  • 988Likes

@Marije Z Dat ga ik nu voor je testen, maar je begrijpt denk ik wel dat ik niet voor niets voor de eco modus heb gekozen (bovendien is dat de aanbevolen instelling) om het stand-by stroomverbruik van dit apparaat binnen de perken te houden.

Uitgelicht topic