1
Vraag
2
Reacties
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Mediabox XL blijft frequent booten

Sinds mijn mediabox xl is bijgewerkt met de nieuwste software blijft de box zichzelf ongeveer 1x per 10 minuten opstarten. De box staat in de ecomodus, maar wordt steeds even wakker. Fan gaat even blazen, knightrider modus aan en daarna weer terug naar stand-by. In dit proces is ook kort een WiFi signaal zichtbaar (Horizon hotspot) terwijl ik de box niet als modem gebruik en ook de WiFi niet. Ben benieuwd of meer mensen dit ervaren, want ik vind het niet normaal. En ja, ik heb de stroom er al eens af gehad.

In het log zie ik voortdurend meldingen: booting complete.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @efok en @klaas KDA

 

Op korte termijn wordt software 4.33. gereleased, dat betekent dat voordat 4.35 wordt uitgerold we wel 2-3 maanden verder zijn.

Dit kunnen we helaas niet versnellen. 
Wat betreft de Mediabox XL zoeken we nog wel geregeld testers die nieuwe software willen testen. Je kan je hier aanmelden als je daaraan wil meewerken.

Zodra de testers de software 4.35 beschikbaar krijgen, zullen we daarover informeren.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is erg irritant, @efok

 

Wil je via het menu de mediabox eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen en daarna de eco-modus weer inschakelen? Laat gerust weten of dit effect heeft!

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ja, fabrieks instellingen had ik ook al gedaan (maar niet vermeld) maar hij blijft dit gedrag vertonen.

klaas KDA

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

denk dat hij op deze wijze zijn standby vermogen echt niet bereikt in ECO stand, dit is een stuk meer op deze manier.

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Jacob @Misschien kun je beide topics samenvoegen? 
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/mediabox-XL-bijft-in-standby-in-stand-ECO-opstarten-en-stoppe...

 

En heb je een update voor ons?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Ik heb de topics samengevoegd, dat moet dus goed komen nu. @efok als jij de box op een ander energieverbruik zet, gaat het dan wel goed?

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Marije Dat ga ik nu voor je testen, maar je begrijpt denk ik wel dat ik niet voor niets voor de eco modus heb gekozen (bovendien is dat de aanbevolen instelling) om het stand-by stroomverbruik van dit apparaat binnen de perken te houden.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Gaat het, nu je het energieverbruik in standby aangepast hebt, beter @efok ?

RobbyS63

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb hetzelfde probleem. Continue opstarten van Mediabox XL terwijl deze in Eco stand staat. Weinig Eco dus.

Ik monitor het verbruik van mijn complete AV installatie en heb een grafiekje van het verbruik toegevoegd. Zoals te zien is gaat de Mediabox de hele nacht aan en uit. Na 9:00 heb ik hem hard uitgezet met de power switch. Hoop dat dit snel gefixt gaat worden. 

 

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

@Jiri Dan zie ik het fenomeen niet meer, maar dat maakt de eco-modus dus onbruikbaar. En ik wil de eco-modus.....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ik heb de eco modus maar weer eens geprobeerd, en prompt zie ik hetzelfde gedrag weer terug. Is er al een fix in zicht, het blijft erg irritant…. @Jiri 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@efok @RobbyS63 Ik kan me voorstellen dat dit irritant is! We willen dit dan ook graag verder onderzoeken. Kunnen jullie een terugkoppeling geven op de twee onderstaande vragen?

- Het tijdstip wanneer de Ziggo Mediabox XL in de (ECO) stand-by stand is gezet

- Het tijdstip waarop de Ziggo Mediabox XL opnieuw opstart. 

Aan de hand van deze data kan ik nagaan of er iets terug te zien valt in het log. 

RobbyS63

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb vandaag tegen 15:00 de mediabox uit gezet (eco-mode). Rond 15:15, 15:20, 15:45 etc ging hij weer "aan".

Ik heb een energieverbruik grafiek toegevoegd. Elke piek na 15:00 is een herstart van de Mediabox.

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

mijn mediabox staat al sinds gisteravond op standby. Ik heb niet de beschikking over zo’n mooie grafiek als @RobbyS63  maar ik hoor zo ongeveer om de 10 minuten, beetje random lijkt het, de fan op toeren komen en weet dan dat hij aan het booten is. Als ik de tv aanzet is even het scherm welkom zichtbaar. In de logs vind je voortdurend meldingen boring complete zoals ik in mijn eerdere post al aangaf. Voel je vrij de box op afstand uit te lezen, het is een proces wat continu doorgaat zolang de box in stand-by staat. @Paul 

 

Edit, zojuist om 19.30, 19.46, 19.56, 20.03 bootte hij weer.

 

(kan iemand trouwens even een bix->box doen in de topictitel?)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@efok @RobbyS63 Hartelijk dank voor het doorgeven van de extra informatie. Er is op basis van meerdere soortgelijke meldingen een onderzoek gestart zodat er spoedig een oplossing geimplementeerd kan worden. 
Zodra ik een update hierover heb, deel ik het onder dit topic met jullie. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@efok Even een update van onze kant. Het onderzoek m.b.t. dit probleem verloopt goed en de oorzaak is inmiddels duidelijk en wordt in een software update meegenomen. Hier zit wel een doorlooptijd aanvast omdat de nieuwe software voor uitrol eerst intern getest wordt door een testgroep. 

efok
Topicstarter
Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Mooi zo @Paul ! Ik wil wel mee testen dan 😀

klaas KDA

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zou geweldig zijn, want ik vindt het best irritant.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @efok en @klaas KDA

 

Op korte termijn wordt software 4.33. gereleased, dat betekent dat voordat 4.35 wordt uitgerold we wel 2-3 maanden verder zijn.

Dit kunnen we helaas niet versnellen. 
Wat betreft de Mediabox XL zoeken we nog wel geregeld testers die nieuwe software willen testen. Je kan je hier aanmelden als je daaraan wil meewerken.

Zodra de testers de software 4.35 beschikbaar krijgen, zullen we daarover informeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic