1
Vraag
2
Reacties
Pvanheumen

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

MediaBox XL beeld valt weg.

Sinds een dag of 14 valt regelmatig mijn MediaBox XL uit, ik heb dan geen beeld en geen geluid.

Na een paar seconden of een aantal minuten springt hij weer aan en doet het dan weer.

Gebeld met de klantenservice die gelijk begon over dat de bekabeling niet goed is, wat ik betwijfel aangezien die 2 jaar terug getrokken is door Ziggo zelf.

In overleg met de klantenservice de box naar fabrieksinstelling terug gezet, incl het wissen van de HD in de mediabox.

Dat gaf echter geen resultaat, in overleg met de klantenservice een andere box aangevraagd, zaterdag aangesloten en wat denk je nog steeds valt dat ding uit.

De signaalwaarden zijn goed (Signaalsterkte = goed, Signaalkwaliteit = Uitmuntend).

Wat kan ik nu nog doen? zijn er hier mensen die hier ook last van hebben.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Robertrijswijk

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Bert.
Hartelijk dank voor je advies. Zal ik zeker doen. Goed ook voor anderen om te lezen dat je dit hebt uitgezocht. Ik wens je een prettige jaarwisseling en een gezond 2019.
Robertrijswijk

Bekijk in context

12 Reacties 12
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Pvanheumen. Welkom hier! Goed dat je even contact opneemt hierover.
Ik had graag je gegevens er even bij gepakt om te kijken wat er precies allemaal gedaan en besproken is, maar vind op de gegevens in je profiel helaas niets. Mocht je willen dat ik dit er wel bij kan pakken, wil je dan je postcode en huisnummer in je profiel opnemen?

Op het moment dat je Mediabox XL uitvalt; wat zie je dan op het display van de mediabox? En krijg je ook iets van een foutmelding te zien op de tv, of is het beeld volledig zwart/uit?

Ik hoor graag van je, zodat ik je verder kan helpen!
Mocht er inmiddels een update zijn, hoor ik het natuurlijk ook graag ^^.
Pvanheumen
Topicstarter
Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Pvanheumen.


Hoi even bedankt voor je reactie, ik heb helaas niet met je op de lagere school gezeten, dus dat Hey kan je achterwege laten.

Op de een of andere vage wijze is het probleem inmiddels niet meer aanwezig, de engineer maar geannuleerd gisteren.

Groet,

Pierre
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hoi Pierre,

Super om te lezen dat het inmiddels verholpen is. Top!
Mocht er nog eens iets zijn in de toekomst, dan weet je ons te vinden ^^.

Alvast een mooie jaarwisseling gewenst!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Hoi even bedankt voor je reactie, ik heb helaas niet met je op de lagere school gezeten, dus dat Hey kan je achterwege laten".

Hier kom ik toch even op voor Lycke Ziggo. Zij bedoelt dit absoluut niet verkeerd, dus deze reactie was niet nodig geweest. Je zegt zelf ook 'hoi' en dat is ook wat zij doet.

Sorry Lycke Ziggo, maar dit moest even....
Robertrijswijk

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik kom ook even terug op dat uitvalprobleem van de Mediabox XL. Dit probleem doet zich bij mij ook al een tijdje voor. Eerst startte hij voortdurend uit zichzelf op. Het display begint dan net als de vroegere Nightrider heen en weer te switchen tot ie na een paar minuten weer in de standby stand komt. Ik moet de box dan wel weer opnieuw aanzetten met de remote control.
Op zich was daar wel mee te leven, maar mij werd toch geadviseerd de boel terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Moest alles opnieuw weer instellen, een zeer tijdrovende job. Helaas, het heeft het probleem alleen maar verergerd. Nu slaat ie regelmatig helemaal af. Display laat geen Nightrider zien. Hij start zichzelf niet meer opnieuw op. Ik kan, hoewel het display zwart is, gek genoeg wel met de remote control de box weer aanzetten. Uiteraard gaat ie zichzelf weer opnieuw uitvinden (Nightrider status) en geeft na enkele minuten direct beeld.
Helaas worden programma’s die ik wil opnemen, dus ook niet opgenomen, omdat ie zichzelf steeds uitschakelt. Zeer onbetrouwbaar dus.
Ik begrijp niet dat Ziggo zelf dit soort inferieure apparatuur accepteert. Koop wat beter spul in en vraag dan voor mijn part een iets hogere prijs hiervoor. Goedkoop is duurkoop, blijkt maar weer. Maar ik zit mooi voorlopig weer met een zeer slecht functionerende Mediabox. Als er nog lotgenoten zijn, die dit probleem herkennen en er mogelijk een oplossing voor hebben, dan houd ik mij aanbevolen. Hoor graag.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Robertrijswijk Hij kan goed werken gelukkig, anders was hij hier het huis al uitgegooid, het kan aan de box liggen of aan de wijze van aansluiten of aan het signaal wat van buiten komt.

Even wat vragen om het probleem te vinden of om één en ander uit te sluiten:

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Robertrijswijk

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Bert. Gelukkig is het de box op onze slaapkamer, maar wel exact dezelfde Horizon (XL) als in mijn woonkamer. Ik kan dus beneden gewoon programma’s opnemen. Alleen op deze slaapkamerbox niet. Het gekke is dat ik deze box nu zo’n twee jaar heb. Heb hem gekregen van iemand die hem nooit gebruikt had. Bij mij werkte ie eerst goed. Na enige tijd begonnen de door mij genoemde problemen pas. Die hebben nu zijn hoogtepunt bereikt.
Bert, neem van mij aan dat je niet te doen hebt met een beginneling die niet weet hoe zo’n ding werkt. Uiteraard weet ik hoe je je signaal sterkte e.d. kunt controleren. Signaalsterkte is goed, kwaliteit is uitmuntend. Goed betekent in mijn geval (in de slaapkamer) niet echt geweldig. Vaak stilstaande beelden of slechte. Heb er al een versterker tussen gezet. Zonder die doet ie helemaal niets. Maar ik kon er tot dusverre mee leven.
Tot het door mij genoemde probleem zich aandiende. Het lijkt wel of het apparaat bezig is zichzelf te euthaniseren.

De Horizon Box zit niet aan mijn thuisnetwerk. Is gewoon met een coax kabel aan het modem aangesloten. Helaas kun je twee XL boxen niet aan elkaar koppelen. Heb ik al eens geprobeerd, maar kennelijk kun je alleen een hulpbox aan een XL koppelen. Wellicht kan het nu wel omdat Ziggo ook niet stil staat. Maar goed. Hiermee is het probleem van een steeds uitvallende Mediabox niet opgelost.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Robertrijswijk schreef: "Bert, neem van mij aan dat je niet te doen hebt met een beginneling die niet weet hoe zo’n ding werkt. Uiteraard weet ik hoe je je signaal sterkte e.d. kunt controleren."

Welke kennis je hebt, kan ik niet weten, je hebt dat niet vermeld in je bericht, en ik begin altijd bij het begin, omdat de meeste mensen niet weten hoe dit werkt.
Logisch toch?

De 2e box heb je gehad van iemand en is waarschijnlijk niet geactiveerd in het Mijn Ziggo systeem op jou account.
Daar kun je zien wat er op je abonnement aan apparatuur is geactiveerd.
Als deze box niet in het systeem meer staat, zal hij waarschijnlijk ook niet meer dezelfde updates hebben gehad als beneden en langzaam uitdoven, vanwege de nieuwe software die hij niet meer krijgt en aansluit op nieuwe functies en verbindingen van de achterliggende servers.
Je kunt de software versie zien in de instellingen.

De Mediabox XL krijg je uitsluitend in bruikleen bij een abonnement en moet geactiveerd zijn op serienummer, intern smartcardnummer en nog zo wat dingen.
Als iemand zijn box niet terugstuurd heeft zal hij uit het systeem gaan vallen of zelfs helemaal niet werken bij een ander als hij al uit het systeem is gehaald voordat hij aangesloten werd.

2 dezelfde Mediaboxen XL worden nooit geactiveerd op 1 klantnummer.

Diegene die zijn Mediabox XL / Horizon box niet terug stuurt naar Ziggo, na beëindiging van het abonnement, krijgt een rekening voor de restwaarde van de box thuisgestuurd lezen wij vaak op dit forum en andere fora.

Hiermee is de oorzaak van je uitvallende Mediabox XL wel duidelijk, hoop ik.
Robertrijswijk

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Bert.
Hartelijk dank voor je uitleg. Ik had geen enkel idee dat ik met een illegale Mediabox te maken had. Ik heb dit apparaat twee jaar geleden van iemand gekregen die hem vond in een leeg huis waarvan de bewoners al vertrokken waren. Weet ook niet hoe die mensen heten en waar ze naar vertrokken zijn. Als ik had geweten dat het een bruikleenapparaat was die eigenlijk terug moest naar Ziggo, had ik dit apparaat nooit geaccepteerd. Mijn oude mediabox die het nog prima doet en wel mijn eigendom is kan ik er weer prima op aansluiten. Deze staat overigens gewoon bij jullie geregistreerd.
Echter, ik vind de Horizon eigenlijk wel een prima apparaat. Een beetje traag, maar wel gebruikersvriendelijk. Geef mij advies wat ik nu het beste kan doe om dit apparaat eventueel om te wisselen voor een bijbox die ik wel in mijn netwerk kan opnemen. Hoe te handelen in deze. Hoor graag van je en wens het Ziggo team alvast een prettige jaarwisseling.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas was er een extra Mediabox XL die alles kon afspelen en zien wat er op de hoofdbox was opgenomen.
Helaas wordt deze niet meer uitgegeven door onoverkomelijke problemen met een aantal.
Andere boxen zijn niet in het netwerk op te nemen en hebben minder mogelijkheden.
Behalve Humax die kan wel in een netwerk werken, maar die werken niet met de volgende generatie boxen.

Ergens in het eerste kwartaal van volgend jaar komen er nieuwe boxen die meer mogelijkheden lijken te hebben.
Misschien is het slim om hier op te wachten:


Robertrijswijk

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Bert.
Hartelijk dank voor je advies. Zal ik zeker doen. Goed ook voor anderen om te lezen dat je dit hebt uitgezocht. Ik wens je een prettige jaarwisseling en een gezond 2019.
Robertrijswijk
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het zelfde toegewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic