Robertrijswijk schreef: "Bert, neem van mij aan dat je niet te doen hebt met een beginneling die niet weet hoe zo’n ding werkt. Uiteraard weet ik hoe je je signaal sterkte e.d. kunt controleren."
Welke kennis je hebt, kan ik niet weten, je hebt dat niet vermeld in je bericht, en ik begin altijd bij het begin, omdat de meeste mensen niet weten hoe dit werkt.
Logisch toch?
De 2e box heb je gehad van iemand en is waarschijnlijk niet geactiveerd in het Mijn Ziggo systeem op jou account.
Daar kun je zien wat er op je abonnement aan apparatuur is geactiveerd.
Als deze box niet in het systeem meer staat, zal hij waarschijnlijk ook niet meer dezelfde updates hebben gehad als beneden en langzaam uitdoven, vanwege de nieuwe software die hij niet meer krijgt en aansluit op nieuwe functies en verbindingen van de achterliggende servers.
Je kunt de software versie zien in de instellingen.
De Mediabox XL krijg je uitsluitend in bruikleen bij een abonnement en moet geactiveerd zijn op serienummer, intern smartcardnummer en nog zo wat dingen.
Als iemand zijn box niet terugstuurd heeft zal hij uit het systeem gaan vallen of zelfs helemaal niet werken bij een ander als hij al uit het systeem is gehaald voordat hij aangesloten werd.
2 dezelfde Mediaboxen XL worden nooit geactiveerd op 1 klantnummer.
Diegene die zijn Mediabox XL / Horizon box niet terug stuurt naar Ziggo, na beëindiging van het abonnement, krijgt een rekening voor de restwaarde van de box thuisgestuurd lezen wij vaak op dit forum en andere fora.
Hiermee is de oorzaak van je uitvallende Mediabox XL wel duidelijk, hoop ik.