Goedemorgen,
Vorig jaar heb ik in verband met mijn verhuizing een aantal keer contact gehad met jullie support afdeling. Ik wilde namelijk graag mijn abbo bij jullie houden en huidige apparatuur behouden in het nieuwe huis. Door beperkingen in jullie systeem en mijn tijdelijke verblijfadres was jullie advies alles toch terug te sturen en opnieuw een aanvraag te doen zodra de sleuteloverdracht heeft plaatsgevonden. Ik had altijd de mediabox NEXT in de woonkamer en NEXT mini in de slaapkamer. Ik heb een domotica systeem + harmony afstandsbediening waar veel tijd in is gestopt en ivm het ontbreken van infrarood in de next mini wil ik dolgraag de mediabox next voor de woonkamer.
Nu krijg ik doodleuk het bericht dat de next mini niet kan worden gewisseld voor een next, terwijl dit vorig jaar wel is besproken en zou geen probleem zijn maar de regels zijn nu weer anders? Terwijl mij verteld was dat dit nog wel te regelen zou zijn en ik alleen hoefde te bellen. Ik had ergens al een vermoeden dat ik hier waarschijnlijk weer om de tuin geleid zou worden, maar afijn toch het voordeel van de twijfel gegeven. Anders had ik liever het abbo door laten lopen en apparatuur behouden.
Jullie hebben toch vast wel ergens een gereviseerd model liggen? Er zijn nog veel mensen die een mediabox NEXT en de functionaliteit is hetzelfde.
Ik probeer het toch nog maar even via dit forum, maar wat is hier nog mogelijk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Dude.Seriously. , welkom hier!
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik kan mij voorstellen dat deze situatie rauw op je dak valt, omdat je graag in je nieuwe woning ook weer een Mediabox Next wilt gebruiken. Op basis van de informatie in je profiel zie ik dat er gisteren online een bestelling is geplaatst met een Next Mini met als gewenste ingangsdatum 20 mei. Online kan je bij een nieuwe bestelling enkel en alleen kiezen voor een Next Mini. Bestel je jouw mediabox bij een medewerker? Dan hebben wij wel de mogelijkheid om in specifieke situaties een reguliere mediabox Next als hoofdbox te bestellen binnen jouw abonnement.
Binnen de huidige bestelling kan de hardware niet gewijzigd worden van een Next Mini naar een Mediabox Next. Maar gelukkig leiden er altijd meerdere wegen naar Rome. Je ontvangt zometeen van mij een privébericht met daarin een voorstel. Ik hoor dan vervolgens graag van je!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er zijn niet veel Next mediaboxen meer, begreep ik uit andere topics, omdat er tegenwoordig alleen nieuwe Next mini's gemaakt en uitgegeven worden.
Voor zover ik lees wordt de gewone Next alleen nog geleverd bij diegene waar een huidige Next defect raakt.
Ja dus ze zijn er nog wel, alleen willen ze voor een trouwe klant geen uitzondering maken, dat vind ik jammer. Zeker als het 3 maanden geleden nog wel kon.
"Trouwe klant" bestaat niet.
Blijkbaar:)
Heb je die belofte op schrift?
waarschijnlijk had je het abonnement telefonische of via e-mail/chat moeten bestellen met specifiek de vraag of het met next kan,
bij het via de website bestellen van een abonnement zit standaard de next mini ook als je via de klantenservice bestel en niet specifiek om een next vraag (indien next volgens beleid nog leverbaar is) zit er standaard een next mini bij het pakket,
helaas is het omruilen van next mini naar next en andersom niet mogelijk
Hi @Dude.Seriously. , welkom hier!
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik kan mij voorstellen dat deze situatie rauw op je dak valt, omdat je graag in je nieuwe woning ook weer een Mediabox Next wilt gebruiken. Op basis van de informatie in je profiel zie ik dat er gisteren online een bestelling is geplaatst met een Next Mini met als gewenste ingangsdatum 20 mei. Online kan je bij een nieuwe bestelling enkel en alleen kiezen voor een Next Mini. Bestel je jouw mediabox bij een medewerker? Dan hebben wij wel de mogelijkheid om in specifieke situaties een reguliere mediabox Next als hoofdbox te bestellen binnen jouw abonnement.
Binnen de huidige bestelling kan de hardware niet gewijzigd worden van een Next Mini naar een Mediabox Next. Maar gelukkig leiden er altijd meerdere wegen naar Rome. Je ontvangt zometeen van mij een privébericht met daarin een voorstel. Ik hoor dan vervolgens graag van je!
Goedemiddag Cecilia!
Bedankt voor je bericht, jullie hebben vanmiddag ook mijn ziggo account helpen omzetten ivm oude/nieuwe klantnummer. Dat is inmiddels gelukt, maar ik merk dus nu dat ik ook niet meer in mijn community account kan, hij vraagt me dan opnieuw te registreren, terwijl ik dat eerder al had gedaan. Ik kom er niet langs dus heb ik deze ook maar opnieuw aangemaakt. Nu kan ik echter jou prive berichtje niet zien🤣
Kunnen jullie mijn oude account omzetten? Of het berichtje nogmaals naar deze sturen, ik weet namelijk nog steeds de uitkomst niet:)
Haha, ja dan is het een onmogelijke opgave om het privéberichtje in te zien! Ik heb de Mijn Ziggo koppeling van je nieuwe account verplaatst naar @Dude.Seriously. Als je nu opnieuw inlogt, dan kom je weer bij je oude vertrouwde account uit en kun je mijn privéberichtje zien.
Bedankt allemaal voor het meedenken, uiteindelijk is er toch een oplossing gekomen.
Wellicht kan de reguliere Ziggo klantenservice hier nog wat van leren😁 fijn dat dit forum er is, in het verleden ook altijd meer technische kennis en info hier kunnen achterhalen. Keep it up💪
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.