All,
ik heb vandaag geprobeerd de afstandsbediening (nezt box) aan me nieuwe hyundai boom soundbox te koppelen.
maar helaas, de next box herkent de soundbar niet.
De soundbar is aangesloten dmv optische kabel aan de nextbox, en de nextbox rechtstreeks via hdmi aan de tv.
nb de next afstandsbediening kan wel de tv bedienen.
enfin,
via het radartje op de nextbox instellen dat de AB ook de soundinstallatie bedient, mond dus in niets uit,
ik heb op hyundai gezocht, en daar het type nummer ingevuld, eerst heel het nummer, dan alleen de cijfers toen alleen de letters, etc etc maar niets mag helpen.
wat doe ik als nog verkeerd, en welk merk zo ik anders moeten selecteren in het keuze menu van merken.
alle andere topics volgens mij doorlopen, maar die hebben tot nu toe nog geen soelaas geboden.
ik hoop dat iemand hier het weet en kan vertellen,
alvast dank voor alle hulp.
hyundai boom soundbar HHE271901
ziggo media next box
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welkom @Frank dekie op de Ziggo Cmmunity een klant helpt klant community waar we elkaar als klant proberen te helpen.
Als je de Next aanzet en je drukt op Home knop, dan tandwiel op rechts en vervolgens Tabblad Beeld en Geluid dan heb je optie Koppel Afstandsbediening aan andere apparaten en er komt een extra menu bij
Bepaal je Volume deze moet je aan de TV zetten.
Anders koppel de Optische audio kabel naar de TV van de Soudbar en stel de TV in op Audio-Optische Uitgang, vervolgens weer
Home knop, dan tandwiel op rechts en vervolgens Tabblad Beeld en Geluid dan heb je optie Koppel Afstandsbediening aan andere apparaten en er komt een extra menu bij
Bepaal je Volume deze moet je aan de TV zetten.
Hopelijk werkt dit dan wel.
Zo gedaan met onze sounbar en dit werkt met de LG SH2 wel.
Zet van de Sound
Hoi Dave,
helaas heb het geprobeerd maar dit werkt niet,
gisteren had ik dit ook al geprobeerd, nu ook de optische kabel rechtstreeks aan de tv
maar ook dit mag niet helpen.
weet ook even niet welk merk ik anders zou kunnen proberen… hier laat google me ook in se steek…
Hoi @Dave , we hebben iets prgressie, maar nu geen geluid
de optische kabel werkte niet, wel geluid maar niet te bedienen.
nu hdmi kabel tussen tv en soundbar, en dus hdmi tussen next box en tv.
tv beeld is er, we hebben alleen nu geen geluid meer 😯
als ik volume harder-zachter zet zie ik zowel de tv als de soundbar mee gaan.
maar ik hoor niets.
de tv staat op extern speaker, dit is dan ook niet meer te veranderen.
moet ik nu nog iets anders instellen ?
alvast bedankt
groet
frank
Als je de HDMI er tussen uithaalt, doet ie dan wel met optische audio kabel van de Soundbar naar de TV dit zou voor alle apparaten moeten werken, alleen bij je TV instelling moet je Geluidsuitvoer audio/optische kabel
Dan zou er op de Next een extra optie moeten verschijnen deze:
Als dit niet lukt, probeer dan de huidige situatie weer, dan kan het zijn dat het merk nog niet voorkomt in de lijst. Dat zou ik kunnen navraag doen.
@Dave zal dat nogmaals proberen, zou het ook nog met de hdmi kabel te maken kunnen hebben, ga voor de zekerheid een arc hdmi halen.
zoals ik al zei, hij doet nu wel het volume (alleen de cijfers 😝) omlaag omhoog, en hij schakeld mee aan en uit met …. De power toets….. nu het echte geluid nog hoorbaar maken.
@Dave , heb het net geprobeerd, maar helaas krijg die keuze niet, heb wel geluid naar de optische kabel maar nog steeds nietbregelbaar met de AB.
ook in de next box niet de keuze die U noemt.
misschien toch de arc kabel ?
@Frank dekie dat kan je nog proberen, anders heb ik echt alles uit de hoge hoed getoverd.
@Dave Mijn hoge hoed is ook leeg,
next box is met hdmi arc naar de tv, AB next bedient geluid tv en nextbox
optisch aangesloten tv - soundbar geeft geluid ( soundbar op optische stand )
optisch aangesloten next box - soundbar geeft geluid ( soundbar op optische stand )
als ik hdmi aansluit op tv en dan naar soundbar… gaat het geluid qua cijfers wel omhoog omlaag,
maar hoor niets uit de soundbar.
misschien dat U nog achter een naam van een andere fabrikant kan komen om deze soundbar in te stellen
ipv hyundai boom. Zodat ik misschien nog in de nextbox, het audio systeem kan koppelen aan de AB.
verder moet ik even nog iets zoeken wat geluid via hdmi kan geven, en deze op de soundbar aan sluiten, om te zien of er uberhaubt wel geluid loopt via deze mogelijkheid, nu alleen nog maar de optische en aux mode getest.
hoop dat er nog iets in iemands hoge hoed zit ☺️
Ik ga even informeren en kijken wat ik kan doen. Ben hele weekend al Grieperig veel offline. Komt goed ik ga informeren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.