1
Vraag
2
Reacties
Mduijm

Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Media box next mini met 2 ISP’s thuis.

Hoi allemaal,

 

 ik heb thuis 2 internet aansluitingen. KPN en Ziggo. Dit werkt top aangezien ik een firewall heb van mijn werk die netjes uitgaand verkeer verdeeld over die twee verbindingen (FortiGate met SD-Wan voor de geïnteresseerden). Nu heb ik een Apple TV met ziggo app erop dus ik stuur al het verkeer van die Apple TV naar de ziggo verbinding aangezien de app anders niet werkt (je mag niet via vaste verbinding van KPN kijken). 

zover dus alles goed 😉

 

Nu mijn vraag over de nieuwe next mini box. Aangezien deze ook over ethernet verbinding maakt zal ik dan hierbij hetzelfde moeten doen? 

Of hoe werkt de verbinding? Moet de media-aanbod next rechtstreeks op de router?

 

bedankt alvast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ook voor de Next Mini moet alle verkeer via Ziggo WAN verlopen. Net als bij de Apple TV met Ziggo GO loopt alles via streaming. Verder is het geen probleem om de Next Mini via een switch aan te sluiten.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

Veelgestelde vragen

Wat zijn de kenmerken en voordelen van de Next Mini?
 

De Next Mini geeft dezelfde tv-ervaring als de Mediabox Next. Denk aan o.a. Terugkijken, 4K, tv-apps en meer. De Next Mini is daarnaast klein en ook duurzaam in gebruik. Zo klein zelfs dat je 'm makkelijk achter je tv kunt ophangen. Daardoor zijn bijna alle kabels en apparatuur uit zicht. De Next Mini sluit je aan via een internetverbinding van Ziggo. Je hebt dus voor het eerst geen coaxkabel meer nodig.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ook voor de Next Mini moet alle verkeer via Ziggo WAN verlopen. Net als bij de Apple TV met Ziggo GO loopt alles via streaming. Verder is het geen probleem om de Next Mini via een switch aan te sluiten.

Mduijm
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Dank je wel!

 

Dan schoot me nog de volgende vraag te binnen. Wat voor soort ‘bekeer’ wordt door de next mini gebruikt? Is het iets van https of totaal iets anders? Wordt multicast gebruikt? 


bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het zou TCP unicast moeten zijn, meer informatie heb ik er helaas niet over, mogelijk een andere gebruiker wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic