Martijn30!
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Media box next draadloos verbinden

Beste Ziggo community,

Ik heb mischien een beetje rare vraag. Maar wij hebben de opstelling van de tv veranderd en hierdoor is de kabel aansluiting naar de media next box ver verwijderd van de tv.

Zoals we het nu doen, is dat we via onze modem via draadloos internet ziggo streamen naar onze smart tv. 
Maar nu vroeg ik me af of ik de media next box ook draadloos kan verbinden met de router en dan kan aansluiten op de TV.  Of heeft iemand anders een slimme oplossing.

Met Vriendelijke groet

Martijn 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 9124Reacties
  • 1644Oplossingen
  • 2701Likes

Als je de next zonder coax verbindt kun je alleen geen gebruik meer maken van live TV. De andere diensten gaan over het netwerk. Wifi of bedraad.

Een uitstekende wifi verbinding is dan wel aan te raden .

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45123Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9753Likes

@Martijn30! "Maar nu vroeg ik me af of ik de media next box ook draadloos kan verbinden met de router en dan kan aansluiten op de TV. "

Ja dat kan, geen enkel probleem.

Zonder coax kabel geen live TV, maar dat schreef Steefb ook al, maar via de gids kun je een paar minuten vertraagd replay kijken, dat is op 3-4 minuten na, live TV.

De rest werkt allemaal zoals voorheen, opnames, apps, on-demand.

Verbind hem via wifi in de instellingen.

Geeft het op een gegeven moment een foutcode, geen internetverbinding, 

Geef dan 2,4 en 5 GHz een verschillende naam en verbind met de 2,4 GHz.

Geeft het geen probleem, dan veel kijkplezier gewenst.🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb
Expert
Expert
  • 9124Reacties
  • 1644Oplossingen
  • 2701Likes

Als je de next zonder coax verbindt kun je alleen geen gebruik meer maken van live TV. De andere diensten gaan over het netwerk. Wifi of bedraad.

Een uitstekende wifi verbinding is dan wel aan te raden .

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45123Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9753Likes

@Martijn30! "Maar nu vroeg ik me af of ik de media next box ook draadloos kan verbinden met de router en dan kan aansluiten op de TV. "

Ja dat kan, geen enkel probleem.

Zonder coax kabel geen live TV, maar dat schreef Steefb ook al, maar via de gids kun je een paar minuten vertraagd replay kijken, dat is op 3-4 minuten na, live TV.

De rest werkt allemaal zoals voorheen, opnames, apps, on-demand.

Verbind hem via wifi in de instellingen.

Geeft het op een gegeven moment een foutcode, geen internetverbinding, 

Geef dan 2,4 en 5 GHz een verschillende naam en verbind met de 2,4 GHz.

Geeft het geen probleem, dan veel kijkplezier gewenst.🙂

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 659Reacties
  • 68Oplossingen
  • 105Likes

Hoi @Martijn30!,
Welkom op de Community van Ziggo. Dat is een hele duidelijke vraag. Gelukkig zie ik dat @Steefb en @Bert je gelijk verder helpen. Het klopt dat je zonder coax kabel geen Llive TV kunt kijken. Is het inmiddels gelukt om de medibox te verbinden met Wifi of wil je de mediabox toch liever bedraad aangesloten hebben? 

Martijn30!
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, bedankt voor mijn late reactie, de ziggo box is aangesloten met HDMI op de tv. En inderdaad replay tv werkt gewoon via de via. Prima. Nu is mijn vraag. Als ik de Media next box aan zou sluiten via een bedraade Ethernet aansluiting aan de router, deze staat nu in de meterkast. Zou je dan wel live tv kunnen kijken ?

Met Vriendelijke Groet 

Martijn. 

ps. Anders maar gewoon een kabel trekken en een doos in de muur vrezen ze komen toch nog stucken

Steefb
Expert
Expert
  • 9124Reacties
  • 1644Oplossingen
  • 2701Likes

@Martijn30!  schreef:

Als ik de Media next box aan zou sluiten via een bedraade Ethernet aansluiting aan de router, deze staat nu in de meterkast. Zou je dan wel live tv kunnen kijken ?

Voor live tv op de next is coax nodig. Zoals in de vorige reacties al vermeld .

Uitgelicht topic