1
Vraag
2
Reacties
WED

Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Media Next Box geeft problemen met audio synchronisatie

Ik heb gisteren een Mediabox Next getest om te kijken of het iets voor mij is, op dit moment kijk ik nog TV via de CI module, via de Samsung One Connect Box die weer is aangesloten op mijn 55Q85R.

 

In de normale confguratie, is de Samsung One Connect Box  is deze via de ARC aangesloten op de Samsung HW-Q90R Soundbar, alles werkt perfect, geen audio synchronisatie problemen.

 

Nu heb ik de Mediabox Next aangesloten

 

Uitgang  HDMI van Media Next, naar HDM1 van Samsung One Connect Box, en de ARC kabel laten zitten zoals die zat. 

 

Wat me opvalt dat er dus heel veel problemen zijn met de audio synchronisatie, heb al verschillende zaken geprobeerd, zoals in de audio settings mogelijk zijn

 

1.Zet altijd om…. (AUDIO out of SYNC)

2.Volg aanbod…. en  (AUDIO out of SYNC)

3. Uitgeschakeld. (PRIMA !!!)))

 

Maar ik weiger om optie 3 te gebruiken, aangezien dit het probleem omzeilen is, en natuurlijk niet de oplossing is, komt er een update ??

Op dit momemt zal ik de Mediabox Next niet bestellen, aangezien deze dus niet werkt. 

Als dit ooit door een update wordt opgelost dan zal ik het zeker overwegen.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De Next "leest" de audio delay uit via zijn hdmi interface. De soundbar geeft blijkbaar een goed antwoord. De ketting tv met soundbar geeft een verkeerd antwoord.

Wie van de twee fout is, is de vraag en ook het probleem om op te lossen door Ziggo.

Bekijk in context

Uitgelicht
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Reacties
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Wat bloemen64 aangeeft klopt wel @WED, er zijn bepaalde combinaties waarbij je het alleen goed krijgt wanneer je specifieke instellingen aanpast (en dan vaak 'negatief' aanpast, zoals dolby uitzetten). Omdat er zoveel verschillende soorten randapparatuur zijn, valt dit vaak ook moeilijk te reproduceren. Zelf verwacht ik hier eerlijkheidshalve dus ook niet op hele korte termijn een oplossing voor. 😞

7 Reacties 7
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Dit uit sync zijn speelt al vanaf het begin bij bepaalde combinaties tv/soundbar.

Het is beter geworden dan aan het begin maar er lijken nog steeds combinaties te zijn of bij te komen waar het geluid niet goed te krijgen is.

 

Laatste tijd komen er weer meer van dit soort meldingen.

Er zijn soms instellingen in de tv die de issue oplossen. Misschien dat er mensen zijn met dezelfde tv en soundbar en een oplossing weten en het hier melden.

De Next via hdmi aansluiten op de tv en het geluid via de optische uitgang naar de soundbar is de Ziggo "oplossing" die vaak werkt maar niet echt een oplossing is als je geen optische ingang hebt of al in gebruik hebt.

 

Ik zou er nu niet vanuit gaan dat dit binnen een half jaar opgelost is.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

En als je next box op een van de 2 ingangen van de soundbar aansluit?

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

De twee ingangen zijn al in gebruik door andere zaken, maar kan het wel eens testen

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Het werkt wel, maar hoe kan dit ?

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De Next "leest" de audio delay uit via zijn hdmi interface. De soundbar geeft blijkbaar een goed antwoord. De ketting tv met soundbar geeft een verkeerd antwoord.

Wie van de twee fout is, is de vraag en ook het probleem om op te lossen door Ziggo.

WED
Topicstarter
Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Misschien reageert iemand van Ziggo hier nog 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Wat bloemen64 aangeeft klopt wel @WED, er zijn bepaalde combinaties waarbij je het alleen goed krijgt wanneer je specifieke instellingen aanpast (en dan vaak 'negatief' aanpast, zoals dolby uitzetten). Omdat er zoveel verschillende soorten randapparatuur zijn, valt dit vaak ook moeilijk te reproduceren. Zelf verwacht ik hier eerlijkheidshalve dus ook niet op hele korte termijn een oplossing voor. 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic