1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Media Box Next Omruilen voor een Media Box Next Mini niet meer

Omdat we iedere klant een fantastische televisie ervaring willen bieden is het vanaf nu niet meer mogelijk om klanten te laten wisselen tussen de Next en de Next Mini mediabox en andersom. Dit doen we zodat er voldoende boxen beschikbaar blijven voor klanten die de overstap van een oudere box naar een van deze boxen wil maken óf wanneer de klant een defecte box heeft. 

Eventuele problemen die je ervaart met de Media Box Next moeten vanzelfsprekend worden opgelost! 

Bij een defect kan er een nieuwe worden opgestuurd.

 

( Bron: @Mariska  ) Zie ook hier dit topic reactie

Dave_0-1674510391752.gif

 

4 Reacties 4
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...Dit doen we zodat er voldoende boxen beschikbaar blijven voor klanten die de overstap..."

 

Hmmmm, ik meen me te herinneren, dat Ziggo dat ook melde toen de Next net beschikbaar kwam.

 

Maar aangezien de Mini geen extra audio uitgang heeft, heeft Ziggo dus gewoon afgedaan en wordt overstappen des te aantrekkelijker.

 

Want omdat Ziggo een paar duppies bespaart, door die extra audio poort weg te laten, moeten haar klant dat gebrek oplossingen met o.a. het kopen van een HDMI splitter, van meerdere tientjes.

Het lijkt het bekende verhaal van die Excell sheet manager wel weer ( zou het dezelfde zijn ? ) die blijkbaar geheel geen technische kennis heeft, maar daarover wel beslissingen maakt en dus zich op nu op de borst timmert dat hij voor Ziggo weer enkele duppies weet te bezuinigen, door de audio poort weg te laten.

 

Ziggo kan het niet beter en/of gemakkelijker maken ... duurder beslist wel !!

 

Ik weet echt niet waarom 🤡, maar glasvezel en/of KPN wordt steeds aantrekkelijker.

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

En mensen met beperkingen staan ook in de kou of worden op kosten gejaagd. Zoals speciale apparatuur voor remote control die niet te koppelen is door het niet ondersteunen van infra rood AB of doven en slechthorenden voor een degelijke audio koppeling.

 

Dus iedere klant een fantastische televisie ervaring geven gaat het bepaald niet worden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Helemaal niet aan gedacht @Karel. .
Hopelijk word er in dat geval een uitzondering gemaakt.

Btw, de nieuwe KPN ontvanger heeft ook geen IR, en ruilen voor een oude is in principe niet mogelijk.Maar misschien voor mensen met beperking wel.

Dave!
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Bij de TV Pakketten staat standaard de Mini, als je de Next wilt kan je dit kiezen en aanvinken, ik kan dit niet controleren omdat  niet werkt op 1 of andere manier. Maar er wordt door Ziggo nu keuze gesteld om de voorraden op peil te houden.

 

Issue's met afstandsbedieningen zijn er om op te lossen en eventueel een nieuwe te sturen, dat IR de FR als ik goed zeg met de Mini niet mogelijk is omdat dit een klein compact model is en niet geschikt is hiervoor, misschien wordt het nog veranderd in de toekomst of wie weet komen er nog andere Media Boxen, we gaan het mee maken, als het zo is. Maar de klant wordt nergens de dupe van, er wordt wat zorgvuldiger aan de riem trekken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic