1
Vraag
2
Reacties
dréEversteijn

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Media Box Nexst- Wil geen kabel internet verbinding?

Hi, 

Vandaag de Mediabox aangesloten op een internet kabel, deze gelijk met de coax aangelegd vanuit de meterkast. Leek mij wel handig deze gelijk mee te pakken. 

 

Helaas lijk de MediaBox de kabel niet te herkenning, plug ik hem in mijn laptop werkt deze perfect. 

Groene lampje knipperd en het oranje, dan is er connectie en wordt er data verzonden. 

Maar de MediaBox wil er niet aan geloven en blijft vasthouden aan de wifi, 

Zijn er tips om hem op de kabel te krijgen ?? 

 

Groetjes Dré 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerste zou ik de Next 30 seconden van de stroom halen om te zien of het daarna wel werkt.

Volgende stap voor een mogelijke oplossing:

Ik neem even aan dat de kabel niet werkt op de Next en wel op je laptop.

Heb je de kabel zelf gemaakt? Zo ja, met welke kleurcode volgorde?
Een laptop kan wel de volgorde aanpassen van de 8 draadjes van een niet standaard netwerkkabel, maar de Next kan er problemen mee hebben.

Mocht je wifi willen gebruiken, geef dan de 2,4 en 5 GHz andere SSID/wifinamen en maak verbinding met de 2,4 GHz, dit is stabieler als 2,4 en 5 GHz beide dezelfde naam.

Bekijk in context

10 Reacties 10

Niet van toepassing

Je kan hem ook installeren op de wifi. Werkt net zo goed. 

Wel even na installatie bij systeem het verbruik in stand-by op normaal of hoog.

 

Na installatie de kabel even testen bij netwerk en diagnostiek. 

Werkt het niet kan hij altijd op de wifi. Je kan de kabel testen door hem aan te sluiten op de next en kijken bij het modem (achterop).of het groene ledje knippert. ( als je een connectbox hebt )

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
dréEversteijn wrote:

 

Zijn er tips om hem op de kabel te krijgen ?? 

 

 

Al via het instellingen menu geprobeerd dit te wijzigen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als eerste zou ik de Next 30 seconden van de stroom halen om te zien of het daarna wel werkt.

Volgende stap voor een mogelijke oplossing:

Ik neem even aan dat de kabel niet werkt op de Next en wel op je laptop.

Heb je de kabel zelf gemaakt? Zo ja, met welke kleurcode volgorde?
Een laptop kan wel de volgorde aanpassen van de 8 draadjes van een niet standaard netwerkkabel, maar de Next kan er problemen mee hebben.

Mocht je wifi willen gebruiken, geef dan de 2,4 en 5 GHz andere SSID/wifinamen en maak verbinding met de 2,4 GHz, dit is stabieler als 2,4 en 5 GHz beide dezelfde naam.

dréEversteijn
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
dréEversteijn wrote:

 

Zijn er tips om hem op de kabel te krijgen ?? 

 

 

Al via het instellingen menu geprobeerd dit te wijzigen?

Hi Jan, 

 

Ja, bij instellingen onder netwerk toen kon hij de kabel niet '’vinden'’.

 

Groetjes Dré 

dréEversteijn
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

Als eerste zou ik de Next 30 seconden van de stroom halen om te zien of het daarna wel werkt.

Volgende stap voor een mogelijke oplossing:

Ik neem even aan dat de kabel niet werkt op de Next en wel op je laptop.

Heb je de kabel zelf gemaakt? Zo ja, met welke kleurcode volgorde?
Een laptop kan wel de volgorde aanpassen van de 8 draadjes van een niet standaard netwerkkabel, maar de Next kan er problemen mee hebben.

Mocht je wifi willen gebruiken, geef dan de 2,4 en 5 GHz andere SSID/wifinamen en maak verbinding met de 2,4 GHz, dit is stabieler als 2,4 en 5 GHz beide dezelfde naam.

HI Bert, 

Dank voor de tips

Klopt kabel functioneerd wel in de laptop. 

Idd zelf de stekker er opgezet op hem door te kunnen voeren. Dit schema heb ik gebruikt voor de kleuren : 

 

Kan ik hierin iet aanpassen ?? 

 

Goede tip voor de wifi aanpassingen ik hoop nog dat ik met aanpassingen de kabel kan verbinden. 

 

Groetjes Dré

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Voor het goed functioneren via de wifi heb je wel een zeer goede wifi verbinding nodig en het liefst op de 5 ghz .

Dit omdat verlaat kijken , ondemand , en de 4 k zender 205 als die in je abbo zit vrij veel bandbreedte nodig heeft.

Als je zelfgemaakte rj 45 stekker op de een of andere manier net niet goed zit zal de Next de kabel niet herkennen ook al werkt hij wel goed in je laptop @dréEversteijn , dit heb ik zelf ook meegemaakt………..de stekker opnieuw monteren loste voor mij het probleem op.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even een nuancering wat betreft de wifi verbinding met de Next, mocht die op een flinke afstand van het modem verwijderd staan.

2,4 GHz komt verder en is hierdoor stabieler als de 5 GHz.

2,4 GHz heeft snelheid genoeg voor 4K op de Next, die zal de 25 Mbit/s niet overschrijden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @dréEversteijn 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Hoe hangt de vlag er momenteel bij? Is het gelukt om jouw Mediabox Next via de kabel met het internet te verbinden? Eventueel kan ik je ook gratis een nieuwe netwerkkabel toesturen van 5 of 15 meter om deze te testen. Hopelijk zien we je snel terug. 

dréEversteijn
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @dréEversteijn 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Hoe hangt de vlag er momenteel bij? Is het gelukt om jouw Mediabox Next via de kabel met het internet te verbinden? Eventueel kan ik je ook gratis een nieuwe netwerkkabel toesturen van 5 of 15 meter om deze te testen. Hopelijk zien we je snel terug. 

Hi Cecilia, 

Dank voor je reactie, op dit toppic kan een slotje. 

Inmiddels draait de Media Box via de kabel. 

 

Zoals Bert aangaft media box losgekoppeld van stroom en toen herkende hij de kabel en kon ik deze selecteren. 

 

Dank alle voor de reacties, was heel handig. 

 

Groetjes Dré

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Super fijn om te lezen het uiteindelijk is gelukt, @dréEversteijn! Bedankt voor de terugkoppeling en als er in de toekomst nog andere dingen zijn weet je ons te vinden! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic