Vraag
Reacties
Oplossing
truland
Level 1

Mededeling 'uitschakelen - wil je afsluiten?' op scherm met Mediabox Next, hoe krijg ik dit weg?

Ik heb een nieuwe mediabox Next, nu zit ik op mijn TV scherm naar uit.jpg deze mededeling te kijken maar wat ik ook doe en op welke knop van mijn afstandsbediening ik ook klik, er gebeurt niets, ik krijg het niet weg...ook heb ik meerdere malen de mediabox uit en aangezet, niets helpt...wie weet raad? Dank!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Het kan de “inactieve TV standby timer” zijn van de TV. Aangezien via de Next gekeken wordt kan de TV “denken” dat door gebrek aan bediening signalen zoals kanaal/HDMI bron wissel of volume wijzigen dat er niet meer naar de TV wordt gekeken. Dit is een EU maatregel om energie te besparen. Zoek in de TV instellingen met de TV remote naar ECO instellingen waar je dit kan wijzigen. Vaak kan je dit naar voorkeur instellen naar bijvoorbeeld “uit, 1, 2, 4 of 24 uur”.

IMG_1094.jpeg

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
tobiastheebe
Level 20

Dit is een melding van de TV, niet van de Mediabox. Ik vraag mij af of je wel via de Mediabox TV kijkt, het lijkt eerder op de Ziggo GO TV app.

jansmarcel
Level 16

Die gedachte had ik ook TV geeft een melding dat hij wilt uitschakelen en vervolgens wordt de vraag gesteld of een app moet worden afgesloten. 

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het kan de “inactieve TV standby timer” zijn van de TV. Aangezien via de Next gekeken wordt kan de TV “denken” dat door gebrek aan bediening signalen zoals kanaal/HDMI bron wissel of volume wijzigen dat er niet meer naar de TV wordt gekeken. Dit is een EU maatregel om energie te besparen. Zoek in de TV instellingen met de TV remote naar ECO instellingen waar je dit kan wijzigen. Vaak kan je dit naar voorkeur instellen naar bijvoorbeeld “uit, 1, 2, 4 of 24 uur”.

IMG_1094.jpeg

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @truland, heb je iets gehad aan de adviezen van de andere users hierboven?

0 Kudos