Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Eaglenest
Level 4

Mag de Next Mini 220v stekker in een verlengsnoer?

Hallo leden, 

Vooraf: Ik kijk op dit moment TV via COAX met een CI+-kaart en Netflix via een ethernet kabel in de TV,

deze ethernetkabel is aangesloten op een router die rechtstreeks aangesloten is op het modem!

Tevens heb ik mijn audio RV installatie aangesloten op dezelfde router omdat ik geen radio wil luisteren via de TV, waarvoor de TV dus 'aan' moet staan!, de RV is tevens verbonden met de TV middels een HDMI-kabel voor beter TV-geluid!   

Nu overweeg ik om mijn CI+-kaart om te ruilen voor een Next Mini, en dus af te stappen van COAX!

Vraag,

1) Mag de 220v voeding van de Next Mini in een verlengsnoer of moet deze in een stopcontact met draden met een massieve kern?

2) Werkt de Next Mini via genoemde router ?

Hoewel ik de helpdesk aangeeft dat de Next Mini op een verlengsnoer kan en aan een router vindt het altijd fijn om hierover te vernemen van mensen uit de praktijk! Niets ten nadelen van de Helpdesk!

Graag hoor ik van jullie, groeten Eagle

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  1. De voedingsadapter van de Next Mini mag via een verlengsnoer (voorbeeld) aangesloten worden.
  2. De Next Mini kan met ieder type router verbonden worden en is niet afhankelijk van een Ziggo-modem (in router mode), alleen een internetverbinding van Ziggo is een vereiste.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  1. De voedingsadapter van de Next Mini mag via een verlengsnoer (voorbeeld) aangesloten worden.
  2. De Next Mini kan met ieder type router verbonden worden en is niet afhankelijk van een Ziggo-modem (in router mode), alleen een internetverbinding van Ziggo is een vereiste.
Garihd
Level 17

U heeft het juiste antwoord al gekregen toch een vraag betreffende de reden van deze verandering.

@Eaglenest heeft u een Audio Video systeem?

Als u de TV niet aan wilt zetten om radio te luisteren dan moet u de Mini  direct via HDMI aansluiten op uw systeem en van uw systeem van HDMI uit naar HDMI arc op uw tv.

Een andere methode is een hdmi extractor tussen de mini en tv en audiosysteem.

De Next Mini heeft namelijk maar 1 uitgang als het alleen gaat om de radiokanalen te luisteren is dit mogelijk niet de meest ideale ontvanger, mede omdat de radiokanalen via voice command gewisseld moeten worden als er geen scherm aan staat.

Eaglenest
Level 4
Topicstarter

Hallo,

Allereerst heb ik een ' Marantz Netwerk Audio Receiver nr1200', en geen RV, verbonden met een ethernetkabel aan de router, en luister alleen naar Internet radio ,DAB(als het werkt!)', TV geluid via aangesloten HDMI(arc) en Spotify via Bluetooth. Thats it! 

Verder wil ik alleen de strikt benodigde kabel in het zicht.

Bedankt voor het meedenken en de adviezen! 

I

0 Kudos
Garihd
Level 17

Met deze extra informatie ontgaat mij de wijziging naar een extra apparaat is dit om via die box Netflix te kijken?

De Mini kan via wifi verbinden dat zal uw TV ook kunnen dan is wezenlijk alleen de coax en HDMI kabel noodzakelijk.

De Mini kan uitzicht worden geplaatst maar zal toch via HDMI met de TV moeten worden verbonden, dat kan via de Marantz of direct aan de TV dan zijn er wel twee HDMI kabels zichtbaar.