1
Vraag
2
Reageer en help mee
JeffvE

Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes

Macroblocking opgenomen serie

Niet direct in het kader van "Opname niet opgenomen" maar opgenomen met kwaliteitsissues (macroblocking) de in volledige serie, en op de replay uitzending in de Ziggo Go app. (@mods, voel je vrij het topic te verplaatsen mocht deze niet passend zijn)

 

Datum uitzending:  30-07-2022

Tijdstip uitzending: 09:48

Zender: FOX

Programma: The Simpsons S33 EP3&4

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee, N.v.t. 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee, N.v.t. 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:Nee, N.v.t. 

 

Aanvullende info: 

In de marathon uitzending van The Simpsons, seizoen 33 komt op willekeurige tijdstippen en ongeacht de aflevering macroblocking voor. Dit doet zich hooguit voor enkele frames tot 1 seconde voor, en verdwijnt dan weer.

 

Ongeacht de opname of de replay uitzending in de Ziggo Go app, in beide gevallen is de macroblocking zichtbaar.

Enkele voorbeelden om zo, maar te noemen (Anders wordt het een hele lange lijst):

 

S33 EP3: bij ongeveer 35:34 (Eerste foto).

S33 EP4: bij ongeveer 0:15(in het reclameblok, foto 2), 5:31, 5:48, 6:06, 6:18/19, 7:34, 16:56, 18:01-18:20.

S33 EP5: bij ongeveer 0:09.

 

(Mogelijk tijd on eens iemand een vezeltje te laten poetsen😉).

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hoi @JeffvE 

 

Zie dat dit topic al 2 weken open staat, is het nog steeds gaande, anders kan je dit beste melden in dit topic, waar alle issue's worden verzameld.

 

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier! 

 

Kan je ook misschien volgende doen:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

JeffvE
Topicstarter
Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes

Hey @Dave! Ik was je post even uit het oog verloren maar, het issue zit er nog steeds in de opnames. 

@Alex of @Lycke: Zou een van jullie voor de zekerheid een blik kunnen werpen op de signaalwaardes die jullie zien?

Zoals gemeld komt het ook online in de replay voor, wat in mijn ogen dan ook uitsluit dat het een binnenhuis probleem betreft.

Kijkende naar de binnenhuis-situatie staan de beide modems er eigenlijk best prima bij.

(op dit moment heb ik echter geen zicht op de meest actuele signaalwaardes, door een routing issue tussen mijn USG en het modem), al heb ik wel een wat oudere (zonder OFDM kanaal er tussen). Ik zal later vandaag de meest actuele waardes posten.

 

Binnenhuis is alles nieuw opgeleverd, POA had ik al eens opnieuw ingestoken.:

PXL_20220813_093805552.jpg

PXL_20220813_094057630.jpg

JeffvE_0-1660813649816.png

JeffvE_1-1660813822316.jpeg

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @JeffvE,

In de eerste plaats mijn welgemeende excuses voor de late reactie!  Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt En super dat je zulke volledig informatie doorgeeft. Ik heb even een blik geworpen op de signaalwaarden en die zien er verder goed uit net als de installatie die ik zie op de foto's die je hier gedeeld hebt. Aangezien je echt last hebt van storing ín de opnames vermoed ik dat hier wel iets anders aan de hand is dan de zaken waarvoor de hoofdtopic (EPG / Opnames probelmen) openstaan. Op dit moment kan ik het probleem ook niet reproduceren.Omdat de opnames die je noemt al oudere (*Replay/Cloud) opnames zijn, vrees ik dat deze niet meer te herstellen zijn.  Wat je nog wel kunt doen is controleren of je bij de meest recente opnames van deze serie (en eventueel andere series) dezelfde storingsklachten ervaart dan kan hierop mogelijk nog wel actie ondernomen worden. 

JeffvE
Topicstarter
Level 10
  • 363Posts
  • 13Oplossingen
  • 84Likes

He Paul,
Nog even gekeken naar de andere serieopnames van The Simsons, in dit geval S32, EP1/2.

Hier was het probleem niet zichtbaar. Andere opnames hebben het ook niet, wat dus aangeeft dat het echt deze reeks uitzendingen was.

 

Gezien inderdaad het termijn voor replay verstreken is, lijkt het me dat het slotje hierop mag en we het als "opgelost" (Ook al is er niet echt een oplossing😊) hanteren, tenzij jij nog iets wil weten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic