1
Vraag
2
Reacties
JohnvV

Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Love Nature niet in 4K?

Als ik Love Nature 4K wil bekijken moet ik eerst mijn nextbox stroomloos maken 1 minuut wachten en dan weer stroom er op.

Dat werkt , maar na een paar minuten schakelt hij vanzelf weer naar hd. 

Ik vraag dit nu omdat de F1 binnenkort in 4K wordt uitgezonden. 

En het niet nodig moet zijn om iedere keer de nextbox stroomloos te maken om F1 in 4K te kunnen kijken. 

Alvast bedankt voor de reactie. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebeurt er als je de Next op 4K zet in Instellingen Beeld en Geluid?

Valt hij dan ook terug?

 

Gaat de uitgang van de Next eerst in de Samsung home cinema set of direct in de TV?

Bekijk in context

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Het werkt ook door de nextbox even uit te zetten op LoveNature en dan weer aan, dan zou je LN metreen in 4K zien, hopelijk wordt deze bug binnenkort opgelost.

Bekijk in context

JohnvV
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Update.

Vanmorgen de next box aangezet gelijk naar Love Nature 4k gezapt op ok gedrukt iets naar beneden gescrold en ja hoor gelukt Love Nature 4k is nu op 4k blijven staan ik ben er erg blij mee dus hartelijk bedankt Bert en Boris de Kat.

Dus voor mij was op dit moment de oplossing. 

Naar menu (tandwiel) beeld en geluid hdmi resolutie op 4K zetten stond op automatisch (wat dus niet werkte) dus echt op 4k zetten en dan werkt het wel.

Ik ging er vanuit dat als je de nextbox op automatisch zou zetten de nextbox dan het best mogelijke beeld zou geven wat de televisie aan kon in mijn geval dus 4k .

Met vriendelijke groet. 

John.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de bijgeleverde HDMI kabel tussen de Next en de TV?

Zit er verder nog een apparaat tussen de Next en je TV, zoals een audio versterker?

 
JohnvV
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Als eerste bedankt voor de reactie. 

Ik heb de bijgeleverde HDMI kabel van Ziggo er tussen zitten.

En ik heb het geluid via een Samsung home cinema set lopen.

Moet ik misschien de instellingen van de next box aanpassen als dat zo is .

Kunt uw misschien wat tips geven.

Met vriendelijke groet. 

John.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebeurt er als je de Next op 4K zet in Instellingen Beeld en Geluid?

Valt hij dan ook terug?

 

Gaat de uitgang van de Next eerst in de Samsung home cinema set of direct in de TV?

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Het werkt ook door de nextbox even uit te zetten op LoveNature en dan weer aan, dan zou je LN metreen in 4K zien, hopelijk wordt deze bug binnenkort opgelost.

JohnvV
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Beste Bert.

Ik heb hem nu op 4K gezet stroomloos gemaakt 3 minuten gewacht toen alles weer aangezet .

Maar de next box bleef hd aangeven op Love Nature. 

Daarna heb ik het advies van Boris de Kat opgevolgd maar wel de instelling op 4K laten staan.

Dus ook weer stroomloos 3 minuten gewacht en alles weer aangezet tot nu toe blijft hij op 4K staan.

Ondertussen wat heen en weer gezapt maar blijft op 4K staan nu even afwachten wat de nextbox gaat doen .

Als ik hem vanavond afsluit en morgen weer aanzet.

Of dat misschien Ziggo in de nacht iets veranderd. 

In ieder geval bedankt voor de hulp en als er iets veranderd of dat het zo blijft.

Zal ik dat laten weten.

Met vriendelijke groet. 

John.

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Je hoeft hem niet stroomloos te maken, even met de AB uit en weer aanzetten is voldoende.

JohnvV
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Oké bedankt in ieder geval voor je hulp.

JohnvV
Topicstarter
Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Update.

Vanmorgen de next box aangezet gelijk naar Love Nature 4k gezapt op ok gedrukt iets naar beneden gescrold en ja hoor gelukt Love Nature 4k is nu op 4k blijven staan ik ben er erg blij mee dus hartelijk bedankt Bert en Boris de Kat.

Dus voor mij was op dit moment de oplossing. 

Naar menu (tandwiel) beeld en geluid hdmi resolutie op 4K zetten stond op automatisch (wat dus niet werkte) dus echt op 4k zetten en dan werkt het wel.

Ik ging er vanuit dat als je de nextbox op automatisch zou zetten de nextbox dan het best mogelijke beeld zou geven wat de televisie aan kon in mijn geval dus 4k .

Met vriendelijke groet. 

John.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic