1
Vraag
2
Reacties
elwinvangestel

Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lokale omroepen op DVB-C niet te zien op Mediabox XL?

Hoi!

Ik heb een vraag over de lokale omroepen op DVB-C en de Mediabox XL. Via DVB-C ontvang ik een aantal lokale omroepen van buurgemeenten, wat erg tof is. Via de Mediabox XL ontvang ik alleen de lokale omroep uit mijn gemeente (Kempen TV).

Waarom zijn de andere lokale omroepen van buurgemeenten niet te zien op de Mediabox XL? Of is het evt. mogelijk om een omroep uit een andere gemeente op de box te krijgen, desnoods i.p.v. de huidige zender? Het zou voor mij een welkome toevoeging zijn.

Overigens vind ik het ook vreemd dat bij sommige lokale omroepen van buurgemeenten de melding 'deze lokale omroep wordt in uw gemeente niet doorgegeven' komt te staan. Waarom is dat? Ik kan bijvoorbeeld wel kijken naar de omroep uit Eindhoven en Weert, maar niet uit Veldhoven en Valkenswaard. 🙂
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Koos W.

Level 4
  • 41Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes
Hallo,
Dit "probleem" wordt veroorzaakt doordat de mediabox de zenders die je mag ontvangen per gemeente kan filteren en daardoor netjes alleen op 30 de regionale omroep van de provincie doorgeeft en vanaf 35 de voor uw bestemde gemeente lokale omroep. Een TV met DVB-C kan dit niet en geeft alle zenders door welke binnenkomen vanaf het aanstuurpunt. Hierdoor ontvangt men soms meerdere lokale omroepen via DVB-C. Dit is niet de bedoeling maar blijkbaar technisch (nog) niet te voorkomen. Gewoon mazzel dus voor de DVB-C kijker. Of te wel geen slapende ziggo medewerkers wakker maken.
gr. Koos

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Mogelijke oplossing en om uit te sluiten dat dit de oorzaak is:

De Mediabox XL aan.
Ga naar Mijn Ziggo -> Producten -> scroll naar beneden tot je de Mediabox XL ziet staan.
Klik op Zenders en pincode herstellen en hierna onder Zenderaanbod ophalen op Opnieuw ophalen.

Kijk na 15 minuten of er meer lokale zenders te zien zijn.
Door van 30 tot 50 te zappen zou je er een aantal tegen moeten komen. elwinvangestel
elwinvangestel
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Mogelijke oplossing en om uit te sluiten dat dit de oorzaak is:

De Mediabox XL aan.
Ga naar Mijn Ziggo -> Producten -> scroll naar beneden tot je de Mediabox XL ziet staan.
Klik op Zenders en pincode herstellen en hierna onder Zenderaanbod ophalen op Opnieuw ophalen.

Kijk na 15 minuten of er meer lokale zenders te zien zijn.
Door van 30 tot 50 te zappen zou je er een aantal tegen moeten komen. elwinvangestel


Dank voor je reactie! Ik heb dit geprobeerd maar alleen Omroep Brabant en Kempen TV (36) zijn te zien.

Wist sowieso niet dat het überhaupt mogelijk is om meer dan één lokale zender te zien op de mediabox?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien komt er nog iemand langs die hier het fijne van weet.

Ziggo moderators komen hier ook langs en zouden het misschien na kunnen kijken in welke regio welke lokale zenders te zien zijn.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik kan wel een tig-aantal regionale zenders zien door het hele land, enkele uitgezonderd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @elwinvangestel. Welkom hier. Top dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen.
Voordat ik zaken ga stellen die niet kloppen; om welke zenders gaat het precies?

En kan je hierbij ook aangeven of je op alle kanalen van 30 tm 50 wel iets ziet, of zitten hier gaten tussen?

Heel eerlijk; ik heb me zelf nooit zo verdiept in de lokale en regionale omroepen, maar ga uiteraard voor je op onderzoek uit!
elwinvangestel
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @elwinvangestel. Welkom hier. Top dat je de Community gevonden hebt om je vraag te stellen.
Voordat ik zaken ga stellen die niet kloppen; om welke zenders gaat het precies?

En kan je hierbij ook aangeven of je op alle kanalen van 30 tm 50 wel iets ziet, of zitten hier gaten tussen?

Heel eerlijk; ik heb me zelf nooit zo verdiept in de lokale en regionale omroepen, maar ga uiteraard voor je op onderzoek uit!


Het gaat vooral om de zender Studio040 (Eindhoven), die ik via DVB-C wel kan ontvangen, maar op de Mediabox niet omdat ik in een buurgemeente van Eindhoven woon.

Op de mediabox heb ik op 30 Omroep Brabant, op 36 heb ik Kempen TV en daarna gaat ‘ie meteen door naar 50. Vanaf 701 ontvang ik de andere regionale zenders.

Via DVB-C ontvang ik vanaf 325 een aantal lokale zenders, maar bij sommige zenders krijg ik ook de melding ‘deze lokale omroep wordt in jouw gemeente niet doorgegeven’, terwijl het daar ook gaat om omroepen uit de buurgemeente.
Koos W.

Level 4
  • 41Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes
Hallo,
Dit "probleem" wordt veroorzaakt doordat de mediabox de zenders die je mag ontvangen per gemeente kan filteren en daardoor netjes alleen op 30 de regionale omroep van de provincie doorgeeft en vanaf 35 de voor uw bestemde gemeente lokale omroep. Een TV met DVB-C kan dit niet en geeft alle zenders door welke binnenkomen vanaf het aanstuurpunt. Hierdoor ontvangt men soms meerdere lokale omroepen via DVB-C. Dit is niet de bedoeling maar blijkbaar technisch (nog) niet te voorkomen. Gewoon mazzel dus voor de DVB-C kijker. Of te wel geen slapende ziggo medewerkers wakker maken.
gr. Koos
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Op mijn Mediabox XL op 30 Omroep Brabant, omhoog zappen wordt 40.
Dan begint het bij 40 en ik kan per zender doorzappen tot en met 50.
Van 40 tot en met 45 zitten lokale zenders, 46 ‘deze lokale omroep wordt in jouw gemeente niet doorgegeven’ en 47 48 49 een 2010 code.

Maar, ik zit wel in Brabant, maar in oud Ziggo gebied, ik denk te begrijpen dat jij in oud UPC gebied zit?
Daar kunnen ook nog wel wat verschillen uitkomen, ben benieuwd wat Lycke kan vinden.
PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
In mijn regio (Leiden/Duin- en Bollenstreek) zijn via de Mediabox op de kanalen 30 en 31 TV West en TV Rijnmond te ontvangen. Op mijn Humax zit echter op 31 TV Noord-Holland in plaats van Rijnmond. Op kanaal 44 wordt op de Humax AT5 doorgegeven, maar op de Mediabox niets.

Piet.
Koos W.

Level 4
  • 41Posts
  • 4Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Piet,

Dit kunt u zelf instellen of wijzigen. Bij de mediabox kunt via instelling en handmatig zoeken de regiocode instellen. Ik weet de nummers niet maar ik heb voor Flevoland 7, als ik een ander nummer kies dan krijg ik een andere provincie waardoor in uw geval op 30 TV Noord-Holland komt. Kies de regio code voor Zuid-holland en u ontvangt TV west/Rijnmond op 30/31. Zo kan iemand kiezen welke regionale zender je op 30 wil hebben. Echter voor de lokale tv zenders gaat deze truc niet op. Deze kun je dan nog steeds niet ontvangen.

gr. koos
elwinvangestel
Topicstarter
Level 2
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Op mijn Mediabox XL op 30 Omroep Brabant, omhoog zappen wordt 40.
Dan begint het bij 40 en ik kan per zender doorzappen tot en met 50.
Van 40 tot en met 45 zitten lokale zenders, 46 ‘deze lokale omroep wordt in jouw gemeente niet doorgegeven’ en 47 48 49 een 2010 code.

Maar, ik zit wel in Brabant, maar in oud Ziggo gebied, ik denk te begrijpen dat jij in oud UPC gebied zit?
Daar kunnen ook nog wel wat verschillen uitkomen, ben benieuwd wat Lycke kan vinden.


Dat is een goeie. Ik zit inderdaad in oud-UPC gebied (5521), dus dat zou kunnen verklaren dat ik maar één lokale omroep kan zien op de Mediabox XL...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik zit ook in fUPC en heb tientallen lokale omroepen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Het antwoord is ergens in de raderen van ziggo blijven hangen, zo lijkt het.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik denk dat Lycke Ziggo de raderen wel weer een draai zal geven als ze je bericht leest youriy
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Het verhaal van Koos W. klopt. Op een mediabox of TV (met CI+ module) haal je zenders binnen op basis van de regiocode. Het kan daardoor zijn dat je net nog andere zenders binnenhaalt dan enkel de zenders voor jouw regio. De zenders die je wel ontvangt op de mediabox XL zijn de zenders die bij jouw regio horen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic