1
Vraag
2
Reageer en help mee
wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Lokale omroep op Mediabox Next.

Ik heb op de Mediabox Next geen enkele lokale televisiezender. 

Met de ingebouwde digitale tuner van mijn televisie kan ik meer dan tien lokale televisiezenders zien. 

Nu de verplichte vrije hardware keuze vanaf eind deze maand verplicht wordt mag er geen onderscheid meer zijn met dvb-c in het aantal te bekijken zenders met betrekking tot de gebruikte hardware. 

Gaat Ziggo nu ook alle lokale zenders die op de kabel zitten doorgeven op de Mediabox Next? 

Ik woon in Krimpen aan den IJssel (voormalig UPC gebied)

Uitgelicht
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Reacties
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @wewanl, excuses dat de reactie even op zich liet wachten. We wilden het graag uitzoeken voordat we een reactie plaatsten. Het zit als volgt:

 

We zijn verplicht om onze klant de zenders te leveren die bij zijn/haar abonnement horen. Voor lokale/regionale zenders is dat afhankelijk van je woonplaats. De zenders waar jij recht op hebt, kun je ontvangen op elke digitale ontvanger van ons en van derden die je conform de vrije hardwarekeuze kunt gebruiken.
Wij zijn echter niet verplicht om op onze eigen apparatuur diensten beschikbaar te maken waar je volgens je abonnement geen recht op hebt.

 

Bijvoorbeeld:
Op de Mediabox Next kunnen we exact bepalen welke zenders er in jouw pakket horen en welke niet, hierdoor krijg je precies het aantal zenders waar je volgens je abonnement recht op hebt.
Maar bij sommige andere apparaten kunnen we niet goed afbakenen welke zenders er wel en welke niet doorgegeven moeten worden, dus kun je op die apparaten, de zenders die bij je abonnement horen  plus een aantal extra zenders te zien krijgen. 

59 Reacties 59
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @wewanl, excuses dat de reactie even op zich liet wachten. We wilden het graag uitzoeken voordat we een reactie plaatsten. Het zit als volgt:

 

We zijn verplicht om onze klant de zenders te leveren die bij zijn/haar abonnement horen. Voor lokale/regionale zenders is dat afhankelijk van je woonplaats. De zenders waar jij recht op hebt, kun je ontvangen op elke digitale ontvanger van ons en van derden die je conform de vrije hardwarekeuze kunt gebruiken.
Wij zijn echter niet verplicht om op onze eigen apparatuur diensten beschikbaar te maken waar je volgens je abonnement geen recht op hebt.

 

Bijvoorbeeld:
Op de Mediabox Next kunnen we exact bepalen welke zenders er in jouw pakket horen en welke niet, hierdoor krijg je precies het aantal zenders waar je volgens je abonnement recht op hebt.
Maar bij sommige andere apparaten kunnen we niet goed afbakenen welke zenders er wel en welke niet doorgegeven moeten worden, dus kun je op die apparaten, de zenders die bij je abonnement horen  plus een aantal extra zenders te zien krijgen. 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Waarom gaat Ziggo hiermee anders om in voormalig Ziggo gebied ten opzichte van voormalig UPC gebied? 
In voormalig Ziggo gebied worden de lokale zenders niet afgebakend op de Mediabox Next maar gelijk doorgegeven zoals op de kabel. 
Er wordt nu duidelijk met twee maten gemeten. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@wewanl Ik begrijp je punten en snap dat het niet is zoals je het graag zou zien. Maar ik heb alles uitgezocht en dit is hoe het nu wordt aangeboden en doorgegeven. Ik kan hier niets in voor je veranderen helaas en kan hier ook niet nog meer specifieke details over vinden. We leveren via de mediabox Next de kanalen die bij jouw pakket horen.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

En door dit issue laat Ziggo zien dat ze na 7 jaar na het verdwijnen van UPC nog steeds niet landelijk 1 gelijkwaardig netwerk heeft.

 

Niet geïnvesteerd in juiste onderdelen in het bedrijf die dit had moeten voorkomen na 7 jaar. Helaas lopen ze weer achter de feiten aan. Jammer hoor...

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het laatste antwoord van Lotte kan ik ook niks mee. Wellicht hebben weinigen de ruimte om hun nek verder uit te steken. Maar de vraag blijft waarom in voormalig UPC gebied de lokale zenders worden afgebakend op de Mediabox Next en in voormalig Ziggo gebied niet. Na zeven jaar mag dit verschil toch weleens verdwenen zijn! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@sebas14  schreef:

En door dit issue laat Ziggo zien dat ze na 7 jaar na het verdwijnen van UPC nog steeds niet landelijk 1 gelijkwaardig netwerk heeft.

 

Niet geïnvesteerd in juiste onderdelen in het bedrijf die dit had moeten voorkomen na 7 jaar. Helaas lopen ze weer achter de feiten aan. Jammer hoor...


@sebas14 Ziggo is vanaf 2016 bezig met de inhoud vervangen van 400.000 straat / wijk / en andere kasten voor Docsis 3.1 en overal in woningen waar een monteur langskomt het AOP wijzigen voor aansluitingen tot 2000 MHz, dat doe je niet op een namiddag, dit is nu bijna afgerond.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@wewanl 

Alles wordt je uitgelegd alles wordt kenbaar gemaakt en verteld door Ziggo medewerkster, en je nog steeds ben je niet tevreden. Het kost tijd voor alles samen gaat en je kan niet even zoveel miljoen huishoudens in 1 keer op 1 netwerk krijgen. Ziggo is langzaam alle oud UPC gebieden aan het samen voegen, maar dat kost geld tijd, vergunningen etc. Je bent niet de enige die hier mee zit, maar we kunnen antwoorden want we willen, je hebt altijd je woord klaar. Beste wat je kan doen is een brief schrijven naar Ziggo Hoofdkantoor kijken of je dan gehoor krijgt. Die zal hetzelfde zeggen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@sebas14  schreef:

En door dit issue laat Ziggo zien dat ze na 7 jaar na het verdwijnen van UPC nog steeds niet landelijk 1 gelijkwaardig netwerk heeft.

 

Niet geïnvesteerd in juiste onderdelen in het bedrijf die dit had moeten voorkomen na 7 jaar. Helaas lopen ze weer achter de feiten aan. Jammer hoor...


@sebas14 Ziggo is vanaf 2016 bezig met de inhoud vervangen van 400.000 straat / wijk / en andere kasten voor Docsis 3.1 en overal in woningen waar een monteur langskomt het AOP wijzigen voor aansluitingen tot 2000 MHz, dat doe je niet op een namiddag, dit is nu bijna afgerond.


En wat heeft dat met de verschillen tussen fupc en fziggo  te maken? Die straatkasten staan los van het niet gebruik kunnen maken van on demand, ook staan deze los van het ipv6 verschil, en van het lokale zender verschil, of het gebruik van nagravision of irdeto.

 

Niet alles is af te wenden op die aanpassingen. Deze verschillen waren er voor die tijd ook, en zullen nog wel even blijven vermoed ik.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Beste Dave, ik respecteer je inbreng. Ik kreeg alleen als antwoord dat lokale zenders worden afgebakend op de Mediabox next en dat ik het daarmee moet doen. Op de vraag waarom dat in voormalig Ziggo gebied niet gebeurt heb ik geen enkel antwoord gekregen. Het heeft niks te maken met altijd een antwoord klaar willen hebben.

 

Ik neem Lotte niks kwalijk, want als ze ook niet verder komt houdt het op.

Maar begrijp ook mijn teleurstelling over het uitblijven van een antwoord waarom na zeven jaar de lokale zenders nog steeds worden afgebakend in voormalig UPC gebied op een Media Box Next en in voormalig Ziggo gebied niet. 

Toen de Mediaboxen in voormalig Ziggo gebied werden ingevoerd heeft Ziggo gelijk voor een andere opzet gekozen door alle lokale zenders wel te laten zien, welke aanwezig zijn op de kabel. 

Waarom Ziggo dit dan in die zeven jaar nog steeds niet gedaan heeft voor het UPC gebied snap ik niet.

Jij schrijft in jouw bericht tenminste nog iets waar ik wat mee kan, hoewel ik nu met het  niet op tijd klaar zijn voor de vrije hardware keuze van de modems en DVB-C ontvangers in voormalig UPC gebied wel het idee heb dat Ziggo het voormalig UPC gebied aanzienlijk heeft verwaarloosd en pas in beweging komt nu de ACM in de nek hijgt van Ziggo.

Nogmaals bedankt voor het delen van jouw kennis. Dat waardeer ik zeer.

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Er is wel iets gelijk getrokken in fUPC want als ik mijn tv rechtstreeks aansloot op de splitter, moest ik altijd zoekfrequentie 164000 ingeven en net nog eens gezocht en gaf hij 0 kanalen.

Toen ik weer zocht met frequentie 464000, vond hij wél alle kanalen.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

We zullen het de komende jaren wel zien wanneer alles gelijk is getrokken. 

Voor nu is duidelijk te zien dat er te weinig focus is geweest om de 2 aparte netwerken op een goede manier samen te voegen tot 1 groot en gelijkwaardig netwerk.

En ik kan veel dingen benoemen wat Ziggo allang voor mekaar had kunnen hebben anno 2022. Maargoed, laten we het maar alleen over de lokale zenders hebben.

 

Maar nu Ziggo dus aangeeft dat ze niet verplicht zijn om meer lokale omroepen op hun mediabox hoeven aan te bieden, gaat dat ook niet gebeuren. Dus wees maar blij met je ci+ module.

En ik heb al eerder aangegeven in dit topic dat de Next hier niet goed omgaat met de lokale omroepen. Geen zendernaam, geen EPG, geeft niet goed aan of de lokale omroep in SD of HD is. Jammer hoor.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@sebas14 dat is dus het bijzondere dat bij ons twee, jij woont toch ook in de regio Utrecht, er juist meer lokale kanalen beschikbaar zijn gekomen. Blijkbaar meer dan Ziggo hoeft door te geven, kortom van 1 naar een stuk of 10 is wel vreemd. Het argument dat het met de Next beter afgebakend kan worden komt bij ook vreemd over.

 

Die naamgeving is lastig omdat de lokale zender op kanaal 40 in mijn woonplaats een hele andere is dan in Limburg of Groningen.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dat afbakenen van lokale zenders op de Mediabox Next doet Ziggo alleen in voormalig UPC gebied. Blijkbaar zijn de rechten op lokale zenders voor klanten veel royaler in voormalig Ziggo gebied. 
Ik gun het de kijkers in voormalig Ziggo gebied hoor maar snap niet waarom Ziggo het zijn klanten in voormalig UPC gebied niet gunt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  schreef:

Dat afbakenen van lokale zenders op de Mediabox Next doet Ziggo alleen in voormalig UPC gebied. Blijkbaar zijn de rechten op lokale zenders voor klanten veel royaler in voormalig Ziggo gebied. 
Ik gun het de kijkers in voormalig Ziggo gebied hoor maar snap niet waarom Ziggo het zijn klanten in voormalig UPC gebied niet gunt. 


Ik heb geen Next en geen kennisen in mijn woonplaats waarvan ik weet of deze een Next hebben dat kan ik dus niet checken.  @wewanl bij jouw is het Ziggo gebied en upc gebied nu toch gecombineerd binnen 1 gemeente krimpenerwaard?  Dat maakt het nog lastiger lijkt mij.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@RoWi. Het is wel mogelijk. De mediabox Next ziet wel hoe de lokale zender heet alleen geeft Ziggo zelf het geen naam, want als ik naar de lokale radiozenders ga en ik klik er 1 aan van de 9 zie ik heel klein bovenin wel hoe de zender heet. Heb ik wel een vergrootglas nodig.

Alleen hebben ze allemaal dezelfde standaard lokale omroep logo.

Dit is niet bij de lokale TV zenders.

 

En wat Ziggo ook ruim anderhalf jaar geleden heeft gedaan is de zendernaam verwijderd in de radio app op de Mediabox Next.

Dan zag je dus als voorbeeld het logo van NPO Radio 1 en daaronder stond als tekst 'NPO Radio 1'. Dit is verwijderd om daarvoor in de plaats waarschijnlijk EPG te laten zien onder het radiologo wat zusterbedrijf van Ziggo, TeleNet wel doet.

Daarom zou Ziggo dus beter de zendernaam bij de radiozenders terug moeten plaatsen, want ze doen toch niks met EPG.

Zie als voorbeeld Telenet hieronder:

EOS - Radiozenders.png

 Ik gun het jou ook wel hoor meer lokale omroepen @wewanl alleen is de Next hier niet goed geschikt voor. Althans hier.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@sebas14 het ging mij niet zozeer om het niet mogelijk zijn, meer de zelf gecreerde uitdaging door Ziggo, omdat de lokale zenders niet vanuit 1 centraal punt op de kabel worden gezet zover ik weet.

 

Ik houd het wel bij mijn Humax die kan wat hij moet doen de lineaire tv doorgeven, voor Replay gebruiken we de Firestick. Via de apps hebben we trouwens alleen de regionale kanalen. Daar zit geen enkele lokale bij.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zie vanochtend dat er op de Mediabox Next vanaf plek 34 een hoop lokale zenders in de zenderlijst staan.  Op geen enkele lokale zender heb ik beeld, maar ik ga er vanuit dat Ziggo met iets bezig is. Op de kabel staan de lokale zenders vanaf plek 325. 
Er zit in ieder geval beweging in voormalig UPC gebied. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zoals reeds eerder vermeld de Ziggo en UPC gebieden komen langzaam tot 1 gebied en dat heeft even wat voeten in de aarde, maar blij te horen dat ze nu bij jou bezig zijn. Misschien krijg je van de week nog bericht dat Netwerk even eruit gaat om zo alles te Migreren naar je Media Box. Hier in fZiggo gebied staan zenders op kanaal 31 tot 40 en op en op 701 tot 725😊

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Inmiddels heb ik beeld op alle lokale zenders op de Mediabox Next. Op de kabel zijn nu alle lokale zenders ook verplaatst naar 31 t/m 49, dus de Ziggo indeling in plaats van de UPC indeling. 
Ook een lokale zender erbij (Capelle) van onze buurgemeente wat dus oorspronkelijk Casema (oud Ziggo gebied) is. 
Betekent dit nu ook dat ik interactief kan gaan kijken met een Irdeto CI plus module of is dat nog een stap te ver? (Nu nog Nagravision in gebruik)

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als alles op de Next zo staat zoals je zegt, dan kan je dus ook gewoon op je Smartcard kijken, want de Ziggo Smartcards kunnen nu ook in de UPC Smartcard gebied. Dat is sinds kort, als je er 1 hebt kan je altijd zelf proberen, anders nog even wachten, of even postcode check.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic