1
Vraag
2
Reageer en help mee
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Lokale omroep op Mediabox Next.

Ik heb op de Mediabox Next geen enkele lokale televisiezender. 

Met de ingebouwde digitale tuner van mijn televisie kan ik meer dan tien lokale televisiezenders zien. 

Nu de verplichte vrije hardware keuze vanaf eind deze maand verplicht wordt mag er geen onderscheid meer zijn met dvb-c in het aantal te bekijken zenders met betrekking tot de gebruikte hardware. 

Gaat Ziggo nu ook alle lokale zenders die op de kabel zitten doorgeven op de Mediabox Next? 

Ik woon in Krimpen aan den IJssel (voormalig UPC gebied)

Uitgelicht
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Reacties
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @wewanl, excuses dat de reactie even op zich liet wachten. We wilden het graag uitzoeken voordat we een reactie plaatsten. Het zit als volgt:

 

We zijn verplicht om onze klant de zenders te leveren die bij zijn/haar abonnement horen. Voor lokale/regionale zenders is dat afhankelijk van je woonplaats. De zenders waar jij recht op hebt, kun je ontvangen op elke digitale ontvanger van ons en van derden die je conform de vrije hardwarekeuze kunt gebruiken.
Wij zijn echter niet verplicht om op onze eigen apparatuur diensten beschikbaar te maken waar je volgens je abonnement geen recht op hebt.

 

Bijvoorbeeld:
Op de Mediabox Next kunnen we exact bepalen welke zenders er in jouw pakket horen en welke niet, hierdoor krijg je precies het aantal zenders waar je volgens je abonnement recht op hebt.
Maar bij sommige andere apparaten kunnen we niet goed afbakenen welke zenders er wel en welke niet doorgegeven moeten worden, dus kun je op die apparaten, de zenders die bij je abonnement horen  plus een aantal extra zenders te zien krijgen. 

59 Reacties 59
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Elk gebied heeft zijn eigen lokale zenders, hier zitten ze op de Next van kanaal 30 tot 50 en op 750 tot 800 op de Next, en op de CI+ Module ook. Lijk me wel dat Ziggo ze doorgeeft lokaal.

 

Zenderoverzicht Regionaal hier vind je welke zender lokaal in jou buurt zijn en welk pakket er nodig is.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dat doet Ziggo dus niet! 
Ik heb op de Mediabox Next geen enkele lokale zender. Op de kabel meer dan tien!! 
Ik kaart dit niet aan voor de lol. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Moet van kanaal 30 tot 35 zijn op de Next en op de CI+ ook en rond de 701 tot 725 staat hier op kanaal 998

 

Vreemd dat jij ze niet hebt dan, welk TV pakket heb je bij Ziggo

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vermoed dat jij in voormalig Ziggo gebied woont.

Ik heb het basispakket en het pluspakket.

Op de Mediabox Next zitten nergens lokale zenders in de zenderlijst. Wel regionale; Die zitten op plek 701 tot en met 713.

 

Op de kabel zitten de lokale zenders op plek 325 tot en met 347. De regionale zenders zitten op dezelfde plek als op de Mediabox Next. 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik woon in Oud Ziggo gebied klopt.

 

Maar Dit is een klant helpt klant Community waar Ziggo medewerkers, zij hebben een Ziggo logo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.


wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik waardeer je meedenken Dave! 
Deze kwestie speelt al jaren. Maar nu door de verplichte vrije hardware keuze mag Ziggo met DVB-C geen onderscheid meer maken met het aantal te ontvangen zenders met betrekking tot de hardware. 

Vandaar mijn vraag of Ziggo dit heeft opgelost per 28 januari 2022. 

Voorheen kwam Ziggo hiermee weg, onderscheid tussen voormalig Ziggo en UPC gebied, maar zo meteen mag dit dus niet meer. 

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Geld de vrije hardware keuze niet alleen voor modems/routers?
Of heb ik niet goed opgelet?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@wewanl  dank je wel voor compliment, denk graag mee en hoor ook wat ik hoor, voor de ACM 28 januari 2022 zijn al vragen gesteld betreft Ziggo en zo gauw als daar meer bekend dan wordt er door een Moderator wel een Uitgelicht topic aangemaakt met wat de regels en wens van vrije keuze enzo zijn. Of dat Ziggo in hoger beroep gaan, wie zal het zeggen, het is niet aan mij dit te beslissen. Daar hebben de Medewerkers van de Community meer zicht in.  Enige wat ik nu kan zeggen houd het even in de gaten, dan lees je dit vanzelf.

 

Link staat onder bij gebruiker PetertjeBol

 

Betreft regio zenders, in fZiggo gebied zijn dit behoorlijk wat hier zitten ze op andere frequentie op 30 tot 40 en op kanaal 701 tot kanaal 713 en kanaal 750 is het Ziggo Test kanaal 

Hoe dit in fUPC gebied is kan ik niet zeggen, dat zou iemand die in dat gebied woont beter kunnen omschrijven. Dat zal ik even voor je nagaan.

 

@PetertjeBol  er komt 28 januari 2022 een uitspraak betreft de ACM regel zie ook deze link

 

Ziggo maakt 28 januari ACM-aanpassingen bekend 

 

Let wel even op zie vaak de Fout dat Modem en Routers door elkaar worden gehaald, tuurlijk heeft modem router functie maar die staat los van Losse routers, die hebben weer eigen software en die zijn gewoon legaal te gebruiken en dient geen ACM wet voor. Losse Routers, Switches, HUB noem het op, die zijn legaal te gebruiken. Andere Modems keuze nog niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl In welke gemeente woon je?

Ik heb gemeenten voorbij zien komen waar het niet goed gaat met de locale zenders.

 

Hier zitten de lokale TV zenders op 40 t/m 46.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@PetertjeBol Heb je al eens in mijn Ziggo je zenders al eens opnieuw opgehaald? Log in op mijn Ziggo ga naar tv producten> scroll naar desbetreffende mediabox/module/ smartcard en haal de zenders opnieuw op. Uiteraard moet apparatuur aanstaan bij deze procedure. Sorrie bedoel @wewanl 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik woon in Krimpen aan den IJssel.

De verplichte vrije hardwarekeuze geldt ook voor dvb-c ontvangers en tuners. 

Ik heb het idee dat in voormalig Ziggo gebied de lokale zenders gelijk lopen op de kabel en Mediabox Next. 

Dit is in voormalig UPC gebied beslist niet zo.

Op de kabel heb ik 15 lokale televisie zenders vanaf nummer 325. Op de Mediabox Next dus helemaal niks. 
Het lijkt me met de verplichte vrije hardware keuze dat dit gelijk getrokken moet worden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Voorheen zat in UPC gebied in Alkmaar waar ik woonde de Kabel TV  apart van de Digitale TV en toen ik verhuisde in 2014 naar Ziggo gebied Multikabel daar zat de kabel prijs in het abonnement als 1 geheel, dat zou de clou kunnen zijn die je bedoeld.

 

@Bert  Dank je wel 😉👍🏻 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb de zenders opnieuw opgehaald en er is niets veranderd. Nog steeds geen enkele lokale televisiezender op de Mediabox Next. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wellicht intressant lees voer dit artikel en de daarin genoemde links.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/must-carry-zenders/

 

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Bedankt voor de link.

Het gaat mij er echter om als ik op de kabel 15 lokale televisiezenders kan ontvangen, ik deze ook moet kunnen zien op de Mediabox Next. In verband met de vrije hardware keuze is Ziggo verplicht geen verschil te maken tussen het aantal te bekijken zenders in DVB-C.

 

Ik vermoed dat Ziggo jaren heeft weggekeken in het oud UPC gebied, maar hierdoor nu dus wel goed fout zit.

Mijn lokale zenders staat op de kabel vanaf plek 325. Dit vind je ook helemaal niet terug op het kanaal met het zender overzicht.

 

Ik ben blij voor de kijkers in oud Ziggo gebied dat de lokale zenders daar wel gelijk lopen op de kabel en de Mediabox Next, maar dat moet in voormalig UPC gebied dus ook. 

 

Ik ga dit zeker aankaarten bij de bevoegde autoriteiten als Ziggo dit niet op orde heeft op 28 januari 2022.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het ging er meer om dat Ziggo meer regionale kanalen door geeft dan verplicht. Want vanaf 30 zien we de eigen en een aangrenzende regionale, vanaf 701 staat alles kortom het kanaal op nr 30 en 31 staat daar ook nog een keer.

 

Wat de lokale betreft dat verschilt ook enorm per fziggo gemeente onze woonplaats heeft zelf geen lokale tv omroep, de enige lokale die wij door krijgen hebben we geen binding mee.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Opnieuw zenders  ophalen verandert niets.  

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het is lastig te controleren per gemeente wat je zou moeten kunnen ontvangen omdat de betreffende pagina het niet doet.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/regionaal 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@iMark  schreef:

Het is lastig te controleren per gemeente wat je zou moeten kunnen ontvangen omdat de betreffende pagina het niet doet.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/regionaal 


Dat is al zolang ik klant ben (begin 2020) en vermoedelijk daarvoor al. Maar dan nog is dat  blijkbaar niet maatgevend wat een Next laat zien en de overige methoden.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic