1
Vraag
2
Reacties
HJdM

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Logitech Harmony universele Afstandsbediening

Deze week heb ik vol verwachting een Horizon box van Ziggo ontvangen en bijbehorend abonnement genomen. Tot mijn teleurstelling werkt de koppeling met mijn Logitech Harmony 850 heel instabiel en dus slecht. De helpdesk van Logitech heeft mij vriendelijk geholpen en het apparaat wat moet worden gekozen is de Samsung SMT-G7400. Vervolgens heeft de Logitech Helpdesk in mijn My Harmony account aanpassingen verricht waarmee de knoppen Guide en Info via een "programmaatje" werken. Dit is kennelijk noodzakelijk omdat de Horizon deels werkt met Radio Frequency. Uiteindelijk werkt het echter soms wel en soms niet. Het is al met al heel instabiel. Meestal schakelende drie apparaten Smart-TV, Horizonbox en Surround versterker nog wel gelijktijdig aan, maar slaat de Harmony 850 daarna grotendeels op tilt en kan de volumeknop en de kanaalwijzigingsknop niet meer worden gebruikt. Zelfs het uitschakelen werkt niet. Ik heb op dit forum een gesloten discussie uit 2015 gevonden, maar ik hoop dat er inmiddels meer bekend is over hoe dit probleem kan worden opgelost ? Help !?
23 Reacties 23
tajvdz

Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Voor mensen die de box uit het zicht willen zetten (ik snap niet waarom dit nodig zou moeten zijn) zijn er andere oplossingen. Laat mensen die het wel willen die gebruiken en leg niet voor iedereen de beperking op. Die 4 extra toetsen meer of minder had dan ook wel gekund. Ik weet wel dat ik in het begin hetzelfde probleem had met de oude UPC afstandsbediening dat in het begin de functies dvr en tv gids ook niet werkte. Later kwam daar een update voor in de code.

Je bedoeld met juiste sequence het aantal keren dat die ingedrukt wordt? Wat voor kwaad kan het als dat te vaak gebeurt?

Welke universele afstandsbediening gebruik je zelf acoster?
LucAna

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond, Ik heb een Logitech Harmony 950 universele afstandsbediening. Ik krijg alles werkend met de Horizon Mediabox, behalve de knop DVR niet om naar je opname menu op de hard disk te kunnen gaan.
Komt dat omdat dit een functie is die niet via infrarood gaat? Is er bij eiemand een oplossing bekend?
Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes
Welke functies hebben RF nodig ?
Is het gebruik van RF specifiek voor de Horizon box, of geldt dit ook voor de standaard Samsung SMT-G7401 ?
Ik wil best een nieuwe AB kopen , maar dan zullen we wel de juiste codes moeten weten.
Bij mij lijkt het erop dat de aan/uit knop RF gebruikt, dat is al behoorlijk cruciaal , dus ik zoek tips voor:
- een 6 in 1 AB met IR en RF
- geschikt voor Samsung TV, Sony Bluray, Humax, Denon AVr en .... Horizon 😉
LucAna

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Harmony 950 werkt uitstekend. De DVR knop om opgenomen uitzendingen terug te kijken (Horizon) werkt niet, maar met 1 klik extra kun je ook via Menu die optie kiezen. Dus prima workaround. Uiteraard heb je geen toetsenbord op de AB zoals achterop de AB van de Horizon , maar die gebruik ik ook maar zelden. DVD, AV, BlueRay, Tv alles wordt hekend met de logitech harmony 950. En fijne optie is dat je activities kunt samenstellen. Met 1 druk gaat je tv, horizon en AV aan, allen met de juiste instellingen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic