1
Vraag
2
Reacties
HJdM

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Logitech Harmony universele Afstandsbediening

Deze week heb ik vol verwachting een Horizon box van Ziggo ontvangen en bijbehorend abonnement genomen. Tot mijn teleurstelling werkt de koppeling met mijn Logitech Harmony 850 heel instabiel en dus slecht. De helpdesk van Logitech heeft mij vriendelijk geholpen en het apparaat wat moet worden gekozen is de Samsung SMT-G7400. Vervolgens heeft de Logitech Helpdesk in mijn My Harmony account aanpassingen verricht waarmee de knoppen Guide en Info via een "programmaatje" werken. Dit is kennelijk noodzakelijk omdat de Horizon deels werkt met Radio Frequency. Uiteindelijk werkt het echter soms wel en soms niet. Het is al met al heel instabiel. Meestal schakelende drie apparaten Smart-TV, Horizonbox en Surround versterker nog wel gelijktijdig aan, maar slaat de Harmony 850 daarna grotendeels op tilt en kan de volumeknop en de kanaalwijzigingsknop niet meer worden gebruikt. Zelfs het uitschakelen werkt niet. Ik heb op dit forum een gesloten discussie uit 2015 gevonden, maar ik hoop dat er inmiddels meer bekend is over hoe dit probleem kan worden opgelost ? Help !?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HJdM
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste allen,

Hartelijk dank voor het meedenken. Allereerst moet ik bekennen dat ik een fout heb gemaakt, ik heb namelijk een Harmony 650... Deze heb ik aangeschaft op 17 oktober 2015 als vervanging van een vorige 650 die niet meer goed functioneerde. Toch begon ik door jullie commentaar te twijfelen of het niet aan de Harmony zelf lag. De garantie van twee jaar van de Media Markt gold nog, maar ja je weet hoe dat gaat dan ben je hem voorlopig kwijt. Vanochtend heb ik dus een nieuwe gekocht, aangekoppeld op het gemaakte account waar inmiddels de Horizon - door de Logitech Helpdesk - in mijn account getuned met een paar macro's en het werkt ook als een tierelier !!!! Een ongelooflijk toeval dat de Harmony het precies begeeft op het moment dat ik de Horizon heb geïnstalleerd ... Dat verzin je eigenlijk niet, maar nogmaals iedereen bedankt!!

Bekijk in context

23 Reacties 23
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ik heb de 700 maar heb geen problemen met het bedienen van de Horizon. Wanneer de originele AB wel werkt zou ik eerder denken aan een 'gammele' Harmony. De Guide knop werkt inderdaad niet maar gebruik daar de Menu knop voor. Dan OK en zit je in de guide.
HJdM
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank maar een gammele Harmony is het niet. De dag voor de prijzen kwam werkte hij nog perfect met de CISCO 8485DVB. De Guide knop doet het soms wel en soms niet. Het probleem zit hem vooral in dat het niet stabiel goed werkt. Inderdaad is het mogelijk om via de Menu knop alle apparaten apart te bedienen, maar ja dan is de aardigheid van de Harmony er wel een beetje af....
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes
Ik volg ook al een tijd de problemen met de Horizon box en universele afstandsbedieningen. Als ik het goed begrijp willen Ziggo/UPC en/of Samsung de juiste codes niet verstrekken aan bijvoorbeeld Logitech, zodat de juiste codes geprogrammeerd kunnen worden in die afstandsbediening.
Op klachtenkompas heeft iemand hierover geklaagd en zou UPC misschien in de toekomst wel de codes willen geven, maar dat topic is 2 jaar oud en de codes zijn nog steeds niet gegeven.
Ook op het Logitech Harmony forum zijn ze er mee bezig, maar ook daar willen de partijen niet samenwerken. Het houd mij in ieder geval tegen om een abo met horizon box te nemen, want ik wil mijn Logitech Harmony blijven gebruiken, dus ook voor een eventuele horizon box.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb de Cisco 8686, Pace 7111, Horizon 7400 en nu de Horizon 7401 met de Harmony gebruikt. Nog nooit gehad dat er soms iets wel en dan weer niet werkte. Ik heb gegoogeld op 850 maar kan er niets over vinden, ook op het gebruikersforum http://www.harmony-forum.nl niet. Ik vrees dat je een nieuwere harmony moet aanschaffen. De 700 is er ook niet meer, maar de 650 nog wel. Dat is dezelfde maar niet oplaadbaar. Werkt als een tierelier 😄
HJdM
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste allen,

Hartelijk dank voor het meedenken. Allereerst moet ik bekennen dat ik een fout heb gemaakt, ik heb namelijk een Harmony 650... Deze heb ik aangeschaft op 17 oktober 2015 als vervanging van een vorige 650 die niet meer goed functioneerde. Toch begon ik door jullie commentaar te twijfelen of het niet aan de Harmony zelf lag. De garantie van twee jaar van de Media Markt gold nog, maar ja je weet hoe dat gaat dan ben je hem voorlopig kwijt. Vanochtend heb ik dus een nieuwe gekocht, aangekoppeld op het gemaakte account waar inmiddels de Horizon - door de Logitech Helpdesk - in mijn account getuned met een paar macro's en het werkt ook als een tierelier !!!! Een ongelooflijk toeval dat de Harmony het precies begeeft op het moment dat ik de Horizon heb geïnstalleerd ... Dat verzin je eigenlijk niet, maar nogmaals iedereen bedankt!!
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ik had mijn dochter met haar verjaardag een Harmony 650 gekocht die na 1½ jaar defect ging, enkele knoppen deden het niet meer.
Mailtje naar Logitech gestuurd met de klacht. Kreeg binnen een dag een mail met het verzoek om een kopie van de bon en om foto's op te sturen van de binnenkant van de batterijhouder waar de gegevens staan.
Ik verwachtte dat ik hem daarna zou moeten opsturen maar tot mijn verbazing kreeg ik na een paar dagen een pakje met een splinter nieuwe Harmony Touch met de mededeling dat ik de oude 650 weg mocht gooien.
Er werd ook bij verteld dat de oude 650 niet meer via hun database te programmeren was omdat ze hem hadden geblokkeerd en dat snap ik.
Dit vind ik een perfecte service van Logitech.
HJdM
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de tip !
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Inderdaad. Ik had ook een paar weken geleden dat sommige toetsen het begaven. Open gemaakt en met een wattenstaafje met alcohol de contactjes schoongemaakt. Als nieuw 😄
HJdM
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Borry,

Heb je voor mij misschien nog het e-mail adres waarmee je contact hebt gemaakt met Logitech. Eventueel kun je het direct aan mij mailen op hendrikjan@isoro.nl. Ik kom nu in een standaard garantiemenu terecht en dat lijkt niet de weg die jij hebt bewandeld ?

Mvg Hendrik-Jan
borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ik heb gewoon een melding gemaakt op de support site;

https://support.logitech.com/nl_nl/contact-warranty

Als je gaat naar "Ik wil een garantieclaim indienen" kun je hier je verhaal kwijt.

suc6.
Grijsje

Level 2
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik heb een Logitech Harmony Companion, die ik een paar dagen geleden heb ingesteld op de (nieuwe) Horizon box. Ik ben zeer tevreden over deze combinatie, als vervanging van een Samsung PVR, en moest maar eventjes wennen. De toetsen die niet via IR werken gaan heb ik niet nodig.

- Menu: is de belangrijkste knop voor de bediening van de Horizon
- OK: hiermee kom je in het programma informatiemenu van de Horizon

Niet werkend, maar voor mij onnodig zijn
- Guide: gebruik Menu kies de gids
- Info: gebruik OK
Meurbaal

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Er zijn meerdere toetsen die via wifi werken en niet beschikbaar zijn voor de harmony's die zowel ir als tpro hebben!
-Tv gids
-dvr
-Vorige zenderkeuze

Heel irritant dat de ir codes niet worden verstrekt aan logitech!
Natuurlijk kan je een Makro maken, maar dat is traag en om de gekozen functie te verlaten moet je diverse malen de return key gebruiken!
De huidige houding van ziggo/samsung is niet in het belang van de klanten en een beetje kinderachtig!

Ziggo kom op geeft die codes vrij!
Grijsje

Level 2
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
@Meurbaal: Ik lees veel gemopper over de combinatie Ziggo Horizon - Logitech Harmony, maar ik ervaar de problemen niet. Mis ik iets? Kunnen of willen jullie niet wennen aan een andere interface?
Meurbaal

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Grijsje wrote:
@Meurbaal: Ik lees veel gemopper over de combinatie Ziggo Horizon - Logitech Harmony, maar ik ervaar de problemen niet. Mis ik iets? Kunnen of willen jullie niet wennen aan een andere interface?

Heeft niets te maken met kunnen of willen, alleen zoals geschreven codes van beschikbare toetsen kunnen door ontbreken van medewerking van ziggo/ samsung niet op universele remotes overgenomen worden. De nieuwe interface heeft hier totaal niets mee te maken !
Grijsje

Level 2
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
OK, het ligt dus niet aan kunnen of willen.

Zijn er dan opdrachten die je:
1) nodig hebt op de Logitech Harmony
2) niet kunt instellen
3) niet kunt uitvoeren via het menu?

Omdat ik nog maar net met de Horizon werk heb ik ze misschien niet kunnen ontdekken.

De enige functie waar ik naar zoek is overschakelen naar radio
Meurbaal

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
In mijn post staat wat aan functies mist. Naar radio overschakelen bestaat niet op deze box. Gewoon Vanaf kanaal 801 begint de radio.
Grijsje

Level 2
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Als ik op mijn Harmony:

de menu-knop gebruik, dan kan ik daarna TV Gids kiezen
de OK-knop gebruik, dan kan ik daarna opnemen kiezen

De vorige zenderknop mis ik niet

Als er geen verdere knoppen zijn die ik mis, dan is er wat mij betreft geen probleem.

Maar ik merk dat dat voor veel mensen anders ligt.

(Merci voor de 801-tip)
tajvdz

Level 6
  • 185Posts
  • 1Oplossingen
  • 29Likes
Ik heb geen Logitech Harmony maar een universele afstandsbediening van One For All. Met de standaard code is het mij gelukt om de meeste functies van de Horizon afstandsbediening daarmee te bedienen maar er ook hier lukt het niet om DVR, On Demand, Help, Tv Gids en Live TV / Vorige zender te gebruiken. De eerste 4 is op zich niet zo'n probleem want die zijn vanuit het menu wel te benaderen maar de Live TV / Vorige zender knop vind ik wel een gemis en had gehoopt die er wel in te krijgen.
Ik heb alle knoppen wel met een macro kunnen programmeren maar dit werkt niet altijd vlekkeloos. Het duurt soms wat langer voor het menu verschijnt en dan loopt het menu achter op de macro en kan deze zijn werk niet meer goed doen. Het is wel mogelijk om een vertraging tussen de toetsopdrachten te zetten maar dan wordt het geheel wel heel traag. Heeft iemand hier een oplossing voor? Voor de Live / Terug knop heb ik nu meerdere malen de andere terug functie achter elkaar in een macro gezet. Dit werkt op zich ook wel maar bij te vaak indrukken komt de info balk 5 seconden in beeld. Iemand daar een tip voor?

Ik vraag me werkelijk af wat het nut is dat bepaalde functies via RF werken en daardoor dus niet op een universele afstandsbediening werken. Ik heb er 12 geprogrammeerd in mijn One For All en alle functies werken op deze paar van de Horizon na...
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
tajvdz wrote:
Het is wel mogelijk om een vertraging tussen de toetsopdrachten te zetten maar dan wordt het geheel wel heel traag. Heeft iemand hier een oplossing voor? Voor de Live / Terug knop heb ik nu meerdere malen de andere terug functie achter elkaar in een macro gezet. Dit werkt op zich ook wel maar bij te vaak indrukken komt de info balk 5 seconden in beeld. Iemand daar een tip voor?

Ik vraag me werkelijk af wat het nut is dat bepaalde functies via RF werken en daardoor dus niet op een universele afstandsbediening werken. Ik heb er 12 geprogrammeerd in mijn One For All en alle functies werken op deze paar van de Horizon na...


De juiste vertraging zoeken die voor jou goed werkt. Je ontkomt er niet aan dat het iets langer duurt.

in het andere geval moet je zorgen dat je de terugtoets niet te vaak indrukt. Zorgen voor de juiste sequence.

Voordeel van RF is dat de box niet in zicht hoeft te staan, zoals met IR wel moet. Dus ik snap het nut van de RF-afstandsbediening wel. Blijkbaar hebben ze de hoognodige functies ook via IR beschikbaar gemaakt, voor het geval mensen met een universele AB werken. Waarom niet allemaal? Geen idee, kan een kostenoverweging zijn. Verder gaat de fabrikant er vanuit dat iemand de bijgeleverde AB zal gebruiken en dient natuurlijk geen rekening te houden met leveranciers van universele AB's.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic