1
Vraag
2
Reageer en help mee
maze00

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Logitech Harmony one icm Horizon mediabox

Goedemorgen,

Ik heb gisteren een logitech harmony one gekocht.
Klopt het dat je de knoppen Guide, DVR en Info als een macro moet programmeren om het werkend te krijgen ?
Dit heb ik ergens gelezen op een wat ouder forum.
De overige knoppen werken trouwens prima !
15 Reacties 15
Tommd

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij het zelfde probleem. Guide en info werken niet een harmony ab voegt dan niet veel extra toe. Programmeren op de harmony Smart wil ook niet. Dus ik zit weer aan 3 ab s vast! Gelukkig kan ik de smart terugsturen.
jns38

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Guide kan je benaderen via menu, Info heb je niet echt nodig. Komt doordat de Horizon ook met RF signalen werkt. De harmony werkt met infrarood.
borry52

Level 15
  • 1200Posts
  • 18Oplossingen
  • 416Likes
Heb zelf de Harmony 785 en daar kun je onder "extra knoppen" reeksen toevoegen.
Ik doe dat zelf met internet radio om zenders op naam te kiezen.
Ik maak b.v. een knop "3FM" met de reeks A - 3 (daar staat hij op mijn Denon Receiver) .
Zo kun je voor de Horizon ook een reeks maken onder de knop "Gids" menu - pijl rechts - ok - ok.
Ik weet niet of alle Harmony's dit kunnen maar de meesten wel.
hanshand

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het al knap dat jullie dit deels werkend hebben. Ik heb een Harmony One en de SMT-G7400 Horizon box en er werkt helemaal niets als ik deze als apparaat toevoeg. Inleren van IR evenmin. Welk profiel uit de Logitech database hebben jullie gebruikt?
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Op het gebruikersforum heeft iemand een goede beschrijving geplaatst:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=497030&postcount=6

Allereerst moet je als apparaat een Samsung PVR kiezen ipv een Samsung DVR.

Men heeft de volgende reeksen nodig voor de Ziggo/UPC Horizon box:

Reeks naam : Opnames/Recordings
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Select


Reeks naam : Apps
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : Timers
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Direction Right
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : On Demand
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Direction Left
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : TV Gids
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Right
- 2 Sec Delay
- Select

Reeks naam : Info
- Menu
- 2 Sec Delay
- Direction Right
- 2 Sec Delay
- Select
- 2 Sec Delay
- Select


Bovenstaande instellingen zijn dus in te voeren in MyHarmony.
-Selecteer in linkse scherm knoppen
-knoppen op afstandsbediening
- Een apparaat of activiteit selecteren
- kies je instellingen voor de tv welke je gebruikt.
- druk op ga
- kies op rechtse scherm reeksen
- Onderin reeks toevoegen.
- geef de reeksnaam op. ( bijv. opnames)
- + stap toevoegen
- 1 apparaat selecteren (dvr samsung )
- opdracht Menu
- rechts boven (klokje) vertraging toevoegen
- stel deze in op 2 sec
Ga zo door met alle stappen zoals hierboven omschreven en kies vervolgens op opslaan.
Vervolgens zie je in het middelste scherm een voorbeeld van de afstandsbediening. hiervan zijn een aantal knoppen blauw omcirkeld.
Sleep nu de opdracht die je rechts zie staan naar één van de blauw omcirkelde knoppen

Vervolgens ga je weer verder met de volgende reeks toe te voegen. Etc. Etc. Etc.

Ik heb een delay van 1 seconde ingevuld en dat werkt ook prima.
hanshand

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank ik ben er uit. Mijn probleem was dat ik nog de oude Harmony software gebruikte. Wist niet dat er ook MyHarmony bestaat. Deze geïnstalleerd en alles werkt nu naar wens. Helemaal blij met Horizon.
Patman_66

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erg jammer dat Ziggo de Horizon SMT-G7401 niet verstrekt.
Die mediabox werkt met een volledige IR afstandsbediening, in tegenstelling tot de SMT-G7400 (RF + IR), en daarbij zouden alle Logitech Harmony gebruikers gebaat zijn!
Econz

Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Ik krijg over zo'n 10 dagen ook een Horizon Media-Box van Ziggo. Hopelijk gaat dit de GW-7401 worden..
Nu heb ikzelf ook een universele afstandbediening van Philips (Philips Prestigo SRU 6008) en over deze ben ik echt zeer tevreden.
Ik kan hier 8 apparaten op instellen en dat werkt schitterend.
Nu hoop ik dat je op deze a.b. ook macro's kan instellen, zodat On Demand, Guide en Info van de Horizon gewoon gaat werken via IR op mijn Philips Prestigo.
Ik wil eigenlijk niet weer een Logitech Harmony gaan kopen, alleen om macro's in te stellen.
Zo heb ik niet zo'n super goede ervaring met de Logitech Harmony.
Ik heb er namelijk 2 gehad, al is dit wel al enkele jaren geleden, maar kwalitatief gezien ben ik meer blij met mijn Philips Prestigo.
Mocht ik die macro's niet kunnen instellen op de Prestigo, welke Harmony raden jullie mij dan aan die wel de bovenstaande macro's kan instellen?


EDIT:
Dit kwam ik ook nog tegen:

"Het is mij net opgevallen dat de menustructuur van de Horizonbox is gewijzigd.
Dus gemaakte sequences (macro's) zullen opnieuw gemaakt cq aangepast moeten worden.

TVguide2 : Menu + 2sec + select
On Demand : Menu + 2 Sec + Direction right + 2 sec + Select "
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Naar mijn idee gaat het niet om de macro's maar wat het belangrijkste is: is uw afstandbediening
ook naast IR ook RF geschikt. anders gaan belangrijke functies niet werken. De Horizon werkt met zowel IR (geluid, channel +/- , uit/aan en etc.(dit voor basis functie voor o.a tv. Voor de overige belangrijke functies Gebruikt de Horizon het RF signaal voor de ab. Dus wat Patman_66 melde is volgens mij niet juist! Qua firmware is beide boxen idem!
TimVlies

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag.

Heb een Logitech Harmony 350 cadeau gekregen deze week. Ik weet het, niet de nieuwste.

Er vallen een paar dingen op:

- met de knop 'Watch TV', waarmee je meerdere apparaten tegelijk aan kan zetten, gaat de Horizonbox niet aan (heb de SMT-G7400) en ook niet uit. De tv en home cinema set wel. Ik kan de mediabox wel apart aan en uit zetten door op de door mij toegewezen knop daarvoor en de powerknop te drukken. Dus in principe kan ik tv kijken met de Harmony. Hoe kan ik er voor zorgen dat de mediabox ook aan gaat met 1 druk op de knop tegelijk met de andere 2 apparaten? Heb al eens iets gelezen over vertragings instellingen en ook mee gespeeld, maar nog zonder succes.

- het 'inleren' van commando's via MyHarmony en de Horizon afstandsbediening werkt niet. De powerknop van deze ab zou ook IR moeten zijn, maar de Harmony pikt het signaal niet op. Anderen hier ervaring mee?

- je kan met een paar extra drukken op de knop wel in de tv gids terecht komen, maar niet met 1 knop. Ik denk omdat dit een RF signaal is van de Horizon ab, net als opnemen en On Demand.

Heeft het nut om een meer geavanceerde Harmony ab te kopen? Die bijvoorbeeld wel RF signalen kan uitzenden?

Dank voor de moeite.
HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes
acoster wrote:
Op het gebruikersforum heeft iemand een goede beschrijving geplaatst:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=497030&postcount=6

Allereerst moet je als apparaat een Samsung PVR kiezen ipv een Samsung DVR.


Daar staat:
"Wat ik fout had gedaan was als apparaat een Samsung PVR te kiezen ipv een Samsung DVR"

Dat lees ik als: Hij had Samsung PVR gekozen ipv Samsung DVR, dus moet Samsung DVR kiezen.
Dus Samsung DVR kiezen. (Dat is ook het enige wat ik kan kiezen)
Of ik heb het fout, kan natuurlijk ook 😕
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
hanshand wrote:
Ik vind het al knap dat jullie dit deels werkend hebben. Ik heb een Harmony One en de SMT-G7400 Horizon box en er werkt helemaal niets als ik deze als apparaat toevoeg. Inleren van IR evenmin. Welk profiel uit de Logitech database hebben jullie gebruikt?


Met succes gebruik ik het profiel UPC als bedrijf en Horizon als apparaat in de nieuwe MyHarmony software voor mijn Harmony One. Dan krijg ik ook een waarschuwing dat alleen de IR-functies overgenomen kunnen worden en niet de RF-functies.
koosie1988

Level 1
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb ook deze afstandbediening (Logitech 350) en ik krijg het ook niet aan de praat dat de horizon als activiteit automatisch opstart samen met mijn BOSE versterker en tv. Dit is niet werkend te krijgen ofwel? ik moet de horizon handmatig aandoen.

wat ik ook vreemd is dat ik bij volumeknoppen aanpassen een apparaat hebt staan (ZGEMMA STAR h1, voor satelliet) en ik daar het niet werkend krijg dat mijn BOSE versterker automatisch het geluid oppikt. Ik kan het wel bedienen alleen moet ik dan heel omslachtig steeds weer BOSE versterker aan doen en dan weer overschakelen naar mijn ZGEMMMA om te zappen, en weer omgekeerd als ik geluid harder of zachter wil hebben.

Waarom is dit?
opabonobo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
borry52 wrote:
Heb zelf de Harmony 785 en daar kun je onder "extra knoppen" reeksen toevoegen.
Ik doe dat zelf met internet radio om zenders op naam te kiezen.
Ik maak b.v. een knop "3FM" met de reeks A - 3 (daar staat hij op mijn Denon Receiver) .
Zo kun je voor de Horizon ook een reeks maken onder de knop "Gids" menu - pijl rechts - ok - ok.
Ik weet niet of alle Harmony's dit kunnen maar de meesten wel.


Hey Borry52, ik heb ook nog steeds een Harmony 785. Voorheen had ik een Samsung settopbox en sinds kort een Horizon. Ik heb jou bericht gelezen en uit geprobeerd, maar het blijft modderen:'( Wellicht kun je mij in iets meer gedetailleerde bewoordingen laten zien hoe jij die Logitech aan de praat hebt gekregen? Bij voorbaat dank als vast.
hanszie

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Patman_66 wrote:
Erg jammer dat Ziggo de Horizon SMT-G7401 niet verstrekt.
Die mediabox werkt met een volledige IR afstandsbediening, in tegenstelling tot de SMT-G7400 (RF + IR), en daarbij zouden alle Logitech Harmony gebruikers gebaat zijn!


Nou ik heb vandaag de 7401 binnen gekregen en ook bij deze krijg ik de guide, en prevchannel niet aan de praat op mijn Harmony Ultimate. Dus volgens mij werken die ook met RF ipv IR helaas.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic