Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
murdock
Level 2

Live TV in NPO app

Ik heb de NPO app op mijn Next, maar ik kan geen live streams bekijken (vooral NOS sport live streams). Op deze Ziggo pagina staat dat alles van NPO in de app beschikbaar zou moeten zijn:

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/apps/npo-app

Hoe kan ik de NPO / NOS live streams bekijken?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

De NPOstart app op de Next is een uitgeklede versie van de NPO app op TV’s, computers, tablets en smartphones. Zo zijn de Live NPO 1,2,3,1extra,2extra,Politiek&Nieuws kanalen uit de app verwijderd en moet je bij Ziggo voor NPO1extra en NPO2extra een apart aanvullend pakket afsluiten om die op je Next te kunnen zien. Die kanalen zijn dus wel te zien door de NPOstart app op een ander apparaat dan de next te gebruiken.

De NPOstart app kan je op drie manieren bekijken door niet in te loggen of met een gratis account in te loggen, dan is alles in SD kwaliteit. Of door een NPOplus abonnement af te sluiten en als je daarmee inlogt is de content in HD kwaliteit.

Er bestaat ook nog een NOS app (niet op de Next) te downloaden uit de app stores, die bevat nieuws en sport live streams.

En er bestaat ook nog een NOS teletekst app, ook niet beschikbaar op de Next.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Je zou op de NPO App gewoon Live Streams moeten kijken, ik kan NOS Studio Sport kijken en Journaal maar sommige live streams zullen door rechten niet te streamen zijn. Maar het meeste wat ik nu zie kan ik gewoon bekijken en terug kijken. Live stream nu heb ik niet. Ik denk dat dit alleen geldig is op het kanaal zelf van de NPO en NOS

0 Kudos
Karel.
Level 17

De NPOstart app op de Next is een uitgeklede versie van de NPO app op TV’s, computers, tablets en smartphones. Zo zijn de Live NPO 1,2,3,1extra,2extra,Politiek&Nieuws kanalen uit de app verwijderd en moet je bij Ziggo voor NPO1extra en NPO2extra een apart aanvullend pakket afsluiten om die op je Next te kunnen zien. Die kanalen zijn dus wel te zien door de NPOstart app op een ander apparaat dan de next te gebruiken.

De NPOstart app kan je op drie manieren bekijken door niet in te loggen of met een gratis account in te loggen, dan is alles in SD kwaliteit. Of door een NPOplus abonnement af te sluiten en als je daarmee inlogt is de content in HD kwaliteit.

Er bestaat ook nog een NOS app (niet op de Next) te downloaden uit de app stores, die bevat nieuws en sport live streams.

En er bestaat ook nog een NOS teletekst app, ook niet beschikbaar op de Next.

close222
Level 2

"Je kunt de app ook openen door te zappen naar kanaal 160"
Dit werkt niet, ik kom op ESPN terecht. De enige werkende manier om naar NOS Live te kijken is via de Chromecast, terwijl de app op de Mediabox Next staat. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

Nos Live is iets anders dan de NPO app. Daar is een aparte app en website voor. Ik zie dat Karel dat ook noemde.

https://nos.nl/live

Hierop zijn de echte Live registraties te zien waarvoor via de NPO kanalen geen ruimte beschikbaar is.

Ik zie in het zenderoverzicht inderdaad Nos Live via kanaal 160. Als deze snelkoppeling niet werkt zou je de app vanuit het app overzicht moeten kunen starten. Als deze aanwezig is.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@close222  schreef:

Dit werkt niet, ik kom op ESPN terecht. De enige werkende manier om naar NOS Live te kijken is via de Chromecast, terwijl de app op de Mediabox Next staat. 

Heb je een profiel ingesteld? Schakel dan over naar het gedeelde profiel.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@close222  schreef:

@close222 
Je zal eerst de :ab_hoofdmenu: knop in moeten drukken en dan naar tabblad Apps daar de NPO Start App, heb je geen account, kan je die aanmaken, als je wel een account hebt kan je inloggen en dan kijken. Als je dat gedaan hebt doet kanaal 160 het wel. Let wel op: Als je abonnement hebt, veranderd de NPO Start automatisch naar Plus. Dit geeft je toegang tot de extra opties.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Voor @close222 gaat het om de NOS app niet om de NPO start app. De NOS app geeft o.a live nieuws en sport streams. Daar heb je geen abonnement voor nodig.

Garihd
Level 17

@Karel.  schreef:

Voor @close222 gaat het om de NOS app niet om de NPO start app. De NOS app geeft o.a live nieuws en sport streams. Daar heb je geen abonnement voor nodig.

En voor die live Sport streams heeft de NOS niet altijd zendtijd via de diverse NPO kanalen. 

Zo werdt en wordt de klassieker Veenendaal-Veenendaal via NOS Live bijna volledig uitgezonden. Net als andere uitzendingen die niet binnen de vaste tijdsloten van de NOS via een NPO kanaal passen. Dat heeft niet altijd iets met de uitzendrechten te maken.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Karel.  Soms staan er ook live streams in de NPO, maar de NOS App idd ging over, topic liep op 2 kanten. Dank je.

@close222  probeer dit eens

met de NOS app zijn eigelijk de eerste stappen door de Media Box even uit te zetten, daarna aan en ga naar Home en kies Apps en daarna klik NOS 

dan zou hij weer moeten werken, na afsluiten kan je het kanaal gebruiken

0 Kudos
close222
Level 2

Ik heb me vergist 😓
Het is geen Mediabox Next maar een Mediabox XL (Horizon), waarschijnlijk verklaart dit alles... Heb deze nooit vervangen omdat ik dacht dan mijn opnames kwijt te raken. Zonet las ik dat deze meegaan naar een nieuwere mediabox, omdat ze in de cloud staan.
Dat ik de NOS Live app alleen via de Chromecast kan selecteren is logisch, aangezien de app zo is geïnstalleerd (op de XL staat hij niet in de App Store).
Sorry voor de overlast en veel dank voor de antwoorden. Hopelijk heeft iemand anders er nog iets aan.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@close222 

Dat kan gebeuren, daar zijn de Apps niet meer werkzaam op, je kan wel gratis een nieuwe Media Box aanvragen via klantenservice, wel bijgezegd, als je met COAX wilt mag je een Media Box Next nemen, ga je voor de Media Box Next Mini, deze is COAX loos en heeft ook geen extra aansluitingen voor audio en apparaten dit is een IPTV Media Box.

Als je besluit de Media Box XL om te ruilen voor nieuwe met nieuwe en verbeterde Apps, Coax kan altijd maar via de Mini kan je niet terug naar de Coax Media Box. Het is zelf wat u het prettigste vind.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@close222  om verwarring te voorkomen kun je het beste een eigen topic aanmaken

0 Kudos
close222
Level 2

Mee eens, maar in dit geval is de verwarring veroorzaakt door de verwarrende namen van NOS apps (en eigenlijk hetzelfde van de mediaboxen).