1
Vraag
2
Reacties
Nicklee1962

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Lg apps conflict

Ik heb een LG OLED55C16LA en alles loopt via HDMI 2 via DENON recieven en ik heb een Ziggo next.

het probleem?
Alles werkt prima tv geluid is uit en loopt via externe speakers, alleen als ik een app open op mijn LG dan start het beeld van de app keurig op maar…. Krijg ik het geluid van een tv zender!

selecteer ik meerdere speakers op de LG dan krijg ik gelijktijdig het app geluid als het geluid van een tv zender.

Het lijkt op een LG Next conflict ( ik had alles hetzelfde aangesloten op een Samsung tv en toen was er geen probleem. Help 🤔

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Nicklee1962 . Denk dat je de next box direct op de denon hebt aangesloten? Daarom krijg je ook geen geluid van de apps. Ik  zou de next op de lg tv aansluiten en dan de hdmi arc naar de Denon. Dan zou het goed moeten gaan. Als je de next ook als radio gebruikt dan nog een optische kabel plaatsen tussen de next en de denon.

Zo doen we het ook bij onze klanten.

 

Teun.

Bekijk in context

Nicklee1962
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Teun, sorry voor mijn late reactie maar ik was er even tussenuit i.v.m. een operatie.

ik heb het toegepast en voor mij is dit de oplossing 👍. Super bedankt.

Nick.

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Nicklee1962 . Denk dat je de next box direct op de denon hebt aangesloten? Daarom krijg je ook geen geluid van de apps. Ik  zou de next op de lg tv aansluiten en dan de hdmi arc naar de Denon. Dan zou het goed moeten gaan. Als je de next ook als radio gebruikt dan nog een optische kabel plaatsen tussen de next en de denon.

Zo doen we het ook bij onze klanten.

 

Teun.

Nicklee1962
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Teun bedankt voor je snelle reactie, ik ga dit van de week meteen eens proberen en hou je op de hoogte👍

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Nicklee1962 . WE horen graag hoe het afloopt.

 

Teun.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Nicklee1962

 

We zijn alweer een paar dagen verder sinds we van je hebben vernomen.

Hoe staat het er momenteel voor? 

Nicklee1962
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Teun, sorry voor mijn late reactie maar ik was er even tussenuit i.v.m. een operatie.

ik heb het toegepast en voor mij is dit de oplossing 👍. Super bedankt.

Nick.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Teun met de HDMI arc vanuit de Tv en op de Denon de juiste bron instellen hoeft de Next toch niet direct aan de TV. Dat scheelt een extra kabeltje als er ook radio wordt geluisterd. Of is dit een LG ding?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Nicklee1962 . Geen probleem hoor, blij dat het opgelost is.

 

Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic