1
Vraag
2
Reacties
MartyNL

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Lengte van data kabel Next Mini

Hallo allemaal.

Ik heb sinds kort 2 next mini's aangesloten.

De eerste beneden en die heb ik met de meegeleverde data kabel aangesloten op mijn óók meegeleverde nieuwe modem. De tweede Next Mini werkt voorlopig via de WiFi, maar die wil ik straks ook via de meegeleverde data kabel aansluiten, maar die moet dan wel voldoende lang zijn.

Kunnen jullie mij vertellen hoe lang de meegeleverde kabel eigenlijk is?

M.v.g.

MartyNL

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 19
Expert
  • 13928Posts
  • 2710Oplossingen
  • 5759Likes
6 Reacties 6
Steefb

Level 19
Expert
  • 13928Posts
  • 2710Oplossingen
  • 5759Likes
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66703Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18452Likes

Kijk hier voor kortere / langere / andere / allerlei aansluitmaterialen van Ziggo tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur

Pasi

Level 18
Expert
  • 7382Posts
  • 426Oplossingen
  • 3743Likes

@MartyNL  schreef:

Hallo allemaal.

Ik heb sinds kort 2 next mini's aangesloten.

De eerste beneden en die heb ik met de meegeleverde data kabel aangesloten op mijn óók meegeleverde nieuwe modem. De tweede Next Mini werkt voorlopig via de WiFi, maar die wil ik straks ook via de meegeleverde data kabel aansluiten, maar die moet dan wel voldoende lang zijn.

Kunnen jullie mij vertellen hoe lang de meegeleverde kabel eigenlijk is?...

Hallo,

"...Kunnen jullie mij vertellen hoe lang de meegeleverde kabel eigenlijk is?..."
Ik verwacht dat met de Next Mini geen netwerkkabel wordt meegeleverd ( zoals u zelf al schrijft ), want de Mini kan ook via wifi werken ( en waarom dat een 'dure' netwerkkabel mee sturen ? ).

Extra Info : Waar bij coax de lengte van een kabel wel ( negatieve ) invloed heeft, heeft een netwerkkabel die niet. Een netwerkkabel ( UTP ) kan maximaal 100 meter lang zijn en heeft dan nog steeds geen invloed op het signaal.
Gelukkig verkoopt Ziggo nu ook zelf netwerkkabels, maar heb u een andere lengte/type nodig, dan kan u die overal kopen, want de verschillende type netwerkkabels zijn internationaal bepaald. Als u een type cat6 netwerkkabel koopt, is dat meer dan voldoen voor de Mini en toekomst bestendig. Waar u die koopt, dat maakt dus niet uit.
Koopt u een hele lange kabel ( > 40m ), dan zou ik een type nemen met 100% koperen ( = Cu ) aders, maar hoe diep uw portemonnee is, dat kan ik gelukkig niet zien.

Zo maar een andere winkel, die o.a. heel veel verschillende lengtes verkoopt.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66703Posts
  • 4683Oplossingen
  • 18452Likes

@Pasi Zoals @Steefb in het 2e bericht al schreef en de link plaatste, er wordt een totaal aansluitpakket geleverd bij de Next mini: Next mini installeren | Klantenservice | Ziggo

We helpen je met het installeren van je Next Mini. Open de doos en controleer of de volgende onderdelen aanwezig zijn:

• de mediabox
  • voedingsadapter
  • USB-kabel (1,75 m)
  • afstandsbediening incl. batterijen
  • 4K HDMI-kabel (0,5 m)
  • internetkabel (10 m)
  • klittenband plakstrip (optioneel)

Mis je een onderdeel? Neem dan contact met ons op.

"waarom dat een 'dure' netwerkkabel mee sturen ?"

Zie het als een compleet installatiepakket van Ziggo 🙂

Een netwerkkabel is inkoop, per miljoen, aanzienlijk minder duur, dan de latere verzendkosten van een netwerkkabel, als een klant zijn wifi niet goed is en er is ook nog eens installatie garantie van nieuwe apparatuur, een monteur sturen is nog veel duurder.

"want de Mini kan ook via wifi werken"

Als je goede wifi in huis hebt, heb je dat niet, dan zou je een kabel zelf moeten gaan kopen of een goede wifi aanschaffen.

Pasi

Level 18
Expert
  • 7382Posts
  • 426Oplossingen
  • 3743Likes

Prima, weer wat geleerd. Ik ging er vanuit dat er geen netwerk kabel bij zat. Ook omdat TS daar een vraag over stelt, ondanks dat hij al 2 Mini pakketten ( én dus ook al 2 netwerkkabels ), in bezit heeft.

Gelukkig had ik er nog wat extra informatie bij gezet, wat jullie niet vermeld hadden 😉.

Overigens had ik het antwoord van @Steefb anders opgevat. Ik dacht dat hij naar de webwinkel wees en dat daar wel een 10 m. kabel te koop was Dat krijg je met die ( minimaal ) korte en zakelijke antwoorden, zonder enige verdere verklaring ( én door niet verder te klikken 🤡 ).

MartyNL
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké

Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik ongeveer 20 meter nodig heb dus ik ga even kijken of ik die bij Ziggo (na) kan bestellen. 

Voorlopig werkt het goed via WiFi maar in de toekomst wil ik het toch wel via een Netwerkkabel aansluiten

Doei

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic