1
Vraag
2
Reacties
Theresa de B

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lengte coax kabel

Hallo, ik verwacht een dezer dagen mijn Mediabox XL te ontvangen en vroeg me af hoe lang de coax kabel is die hierin zit. Misschien is deze te kort voor de afstand tussen de aansluiting en de tv. Daarnaast vraag ik me af of iemand me kan uitleggen wat de consequenties zijn van een langere coax kabel en waar ik deze het beste kan aanschaffen? Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Hoe jij een goede coax kabel herkend | Ziggo Community

 

Bij het pakket zit een Coaxkabel A++ kwaliteit (3 meter).

Hier eenvoudig tot 10 meter te bestellen .

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/versterken

 

 

Je zou denken dat het versterken van signaal geen kwaad kan. Helaas is dat wel het geval. Te veel tv-signaal doet namelijk net zoveel kwaad als te weinig tv-signaal. In beide gevallen wordt het tv-beeld blokkerig en haperig. Daarom is het versterken van het tv-signaal alleen in sommige gevallen een goede oplossing.

Versterk het tv-signaal alleen wanneer:

  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv langer zijn dan 10 meter. Per meter kabel verlies je signaalsterkte. 
  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv het Kabel Keur-logo of Ziggo geschikt-logo hebben. Dat staat op de verpakking vermeld. Het heeft geen zin om kabels te versterken die dit keurmerk niet hebben. De kans op storing is dan juist groter.

Heb je een geschikte kabel die langer is dan 10 meter? Lees dan verder hoe je een versterker aansluit of bekijk de video. Nog geen geschikte versterker in huis? Bestel deze online in onze webshop. Wil je liever naar een winkel? Bekijk dan de verkooppunten.

Webshop van Ziggo

Verkooppunten Ziggo geschikt

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Hoe jij een goede coax kabel herkend | Ziggo Community

 

Bij het pakket zit een Coaxkabel A++ kwaliteit (3 meter).

Hier eenvoudig tot 10 meter te bestellen .

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/versterken

 

 

Je zou denken dat het versterken van signaal geen kwaad kan. Helaas is dat wel het geval. Te veel tv-signaal doet namelijk net zoveel kwaad als te weinig tv-signaal. In beide gevallen wordt het tv-beeld blokkerig en haperig. Daarom is het versterken van het tv-signaal alleen in sommige gevallen een goede oplossing.

Versterk het tv-signaal alleen wanneer:

  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv langer zijn dan 10 meter. Per meter kabel verlies je signaalsterkte. 
  • De kabel of kabels tussen de hoofdaansluiting en de tv het Kabel Keur-logo of Ziggo geschikt-logo hebben. Dat staat op de verpakking vermeld. Het heeft geen zin om kabels te versterken die dit keurmerk niet hebben. De kans op storing is dan juist groter.

Heb je een geschikte kabel die langer is dan 10 meter? Lees dan verder hoe je een versterker aansluit of bekijk de video. Nog geen geschikte versterker in huis? Bestel deze online in onze webshop. Wil je liever naar een winkel? Bekijk dan de verkooppunten.

Webshop van Ziggo

Verkooppunten Ziggo geschikt

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Theresa de B 
Een warm welkom op de Ziggo Community.

Ontzettend goed dat je vooraf even informatie hierover in wint! Ik zie dat je al handige tips van @Steefb hebt gekregen. Super! Mocht de huidige coax-kabel te kort zijn, dan kan ik je kosteloos één toesturen van 5 meter. Dit is de langste die wij kunnen toesturen. Heb je een langere kabel nodig, dan kun je deze gemakkelijk via o.a. deze pagina bestellen. 

Theresa de B
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Cecilia , bedankt voor het antwoord! Inmiddels is de mediabox binnen en de kabel van 3 meter is inderdaad te kort, dus wij zouden graag een coax kabel van 5 meter ontvangen. Graag hoor ik hoe dit geregeld kan worden.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Theresa de B,

Fijn dat de nieuwe mediabox binnen is, thanks voor het laten weten daarvan!
Een te korte coaxkabel is natuurlijk niet handig, ik heb daarom kosteloos een kabel van 5 meter nagestuurd.

PostNL bezorgt deze zo snel mogelijk!

Theresa de B
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Erik P Heel erg bedankt! Dan zie ik die vanzelf wel verschijnen. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Zo is dat @Theresa de B, graag gedaan 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic