Goede avond productexperts
Ik heb niet zo zeer een vraag maar meer een verzoek/toekomst visie en feedback.
Graag zou ik willen zien dat in de toekomst de focus verschuift naar Ziggo Go en Apps i.p.v. de traditionele decoder zodat eigenlijk alleen het modem direct op het AOP aangesloten hoeft te worden en vervolgens niks wordt gesplitst, versterkt etc. hoeft te worden, Dit zal de kwaliteit van het Ziggo netwerk goed doen aangezien bijvoorbeeld een verouderd of defect AOP ook invloed kan hebben op CMTS en andere netwerk gebruikers. Het zal zowel voor de gebruiker als Ziggo een hoop storingen weg nemen door slecht of verouderd aansluit apparatuur en kunnen ook problemen m.b.t. tot signaal beter en sneller opgelost worden.
Echter wil ik absoluut geen KPN constructie met VLAN’s m.b.t. tot IPTV, Alles moet nog steeds gemakkelijk in bridge modus of in de toekomst met eigen modem kunnen werken zonder dure hardware aan te schaffen. De huidige methode van Inloggen met username & password zouden gehandhaafd en uitgebreid moeten worden naar profielen met uitgebreide parental control. Streams moeten natuurlijk wel gelimiteerd worden naar een x aantal gebruikers, 3 nu volgens mij, maar het moet wel mogelijk zijn om dit uit te breiden voor een redelijk bedrag per maand.
Ook zou alle content overall gelijk moeten zijn, Replay TV via Apps mag niet meer gelimiteerd worden tot bepaalde content. Het hele DRM verhaal is vrij onzinnig en ook kunnen er op deze wijze alsnog de benodigde statistische data verkregen worden. Ook een striktere houding naar content leveranciers is gewenst, de markt bestaat eigenlijk alleen maar uit Ziggo en KPN, dankzij de toezicht houders, niet de gewenste situatie maar ik zie op korter termijn hierin niks veranderd worden, echter is hierdoor wel het voordeel ontstaan dat er de nodige druk uitgevoerd kan worden op grote content leveranciers welke te veel geld vragen voor hen content maar natuurlijk ook het nadeel voor nieuwere/kleinere content leveranciers. Maar ik dwaal af, want dat is weer een discussie op zichzelf.
Momenteel kan alles in FHD geript worden met of zonder HDCP of andere bescherming methodes, 4K volgens mij inmiddels ook.
Dit alles kan natuurlijk niet van de een op andere dag besloten worden, dit moet natuurlijk geleidelijk gebeuren, echter zal dit inhouden dat VodafoneZiggo en Liberty Global steeds minder in decoders hoeft te investeren en dit in haar infrastructuur kan stoppen, waarschijnlijk zullen de initiële kosten om dit geheel goed op te zetten best flink zijn omdat er dan een forse uitbreiding van het data center nodig zal zijn en ook meer app developers nodig zijn. Echter is hier al mee begonnen dus ik weet niet in hoeverre het meer kosten met zich mee gaat brengen.
Kort om meer naar Netflix achtig model maar dan voor traditioneel TV.
En toch nog een vraag;
Wanneer wordt er onderzoek gedaan naar het aantal gebruikers van analoge tv en in welke mate de gebruiker analoge TV zou willen opgeven voor een hogere upload snelheid?
MVG