Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
0 Kudos
200 Reacties 200
Meldingen
Aan Uit
wimfrazer
Level 6
Een paar vragen over de Horizonbox:
Waarom reageert de box zo traag op de afstandsbediening. Nieuwe batterijen ingedaan, helpt niet. Telefonisch nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Zou bezorgd worden, maar na een week nog niets ontvangen.
Waarom schiet het menu, als ik op afstandsbediening druk, niet 1 plaats naar boven of naar onderen maar gelijk meerdere plaatsen?
Waarom heb ik heel vaak, wanneer ik een opgenomen programma op de box wil afspelen, geen geluid en moet ik het programma eerst stoppen en dan opnieuw afspelen?
Ruud E
Level 2
Abbo's van ziggo weer duurder, en dat alleen om naar reclame te kijken op alle aangeboden
TV kanalen, reclame wat meer en meer wordt denk er over om TV op te zeggen en alleen nog
internet af te nemen, tv kijken is allang niet leuk meer, netflix en, videoland heerlijk kijken
zonder die onderbrekingen.
Rob125
Level 1
N.N. wrote:
Heeft Ziggo wel of geen serieuze plannen om interactief CI+ in fUPC-regio aan te gaan bieden, of is dat überhaupt niet aan de orde en ook niet te verwachten?
Er zijn veel vragen over binnen dit forum en vaak onduidelijke antwoorden van de Ziggo-helpdesk.
Dus graag duidelijkheid!
Rob125
Level 1
Sluit ik mij voor 100% bij aan !

Tot nu toe tegenstrijdige berichten hierover van Ziggo klantenservice medewerkers ontvangen.
karelp
Level 2
Waarom werkt de ziggo app wel in de internet explorer en waarom werkt de Windows 10 app niet naar behoren. Dat is een groot drama, veel te lang voor hij opstart en daarna veel te veel storingen. Zeker vervelend wanneer je ergens midden in zit!
0 Kudos
Stansat
Level 3
Graag zou ik in het 3 in 1 pakket af willen van vaste telefonie, gebruik ik niet, heb onbeperkt bellen met mobiel, waarom kan dat er niet af? (Met uiteraard korting op mijn abo)

Waarom weer een verhoging in een paar maanden eerst € 2,- voor series en filmXL en nu per juli € 2,55 , dat is in korte tijd € 4,55 per mnd.

Waarom geen keuze in de extra gratis tv pakketten bij mobiel bellen Vodaone van het film en series pakket XL i.p.v. series en film "L" pakket waar 50 tv zenders ontbreken
En wt nota bene € 11,95 kost terwijl er in de reklame met t.w.v. € 14,95 geschermd wordt?

Waarom geen implemtatie van makkelijker zoeken in on demand alla netflix, onthouden waar je gebleven ben bij series on demand.

Oplossen vsn het traag reageren van on demand, het duurt te lang, zie netflix methode, vlot snel, ik haak vaak af omdat de omslagtige manier van zoeken een crime is.
Dit moet veel vlotter kunnen is mijn advies zeker nu er nog eens meer voor betaald moet worden.
Dit geeft mij beslist niet het "horizon" gevoel!

4K implemtatie z.s.m. doorvoeren met de nieuwe box, daar heb ik nu wel een verhoging voor over!
0 Kudos
Windval
Level 1
Ik vind het raar dat ik die laatste update nog niet heb, tevens vind ik het nog steeds oervervelend die zwarte balk zo lang in beeld te hebben, 1 a 2 seconden is genoeg.
0 Kudos
bbe0
Level 1
Mijn Ziggo Go doet sinds een paar weken helemaal niks op mijn PC's en laptop. Zowel Internet Explorer 11 en Edge met Windows 7 Enterprise en Windows 10 en alle andere browsers doen het niet. Ik heb Firefox, Chrome en Opera geprobeerd met steeds een negatief resultaat, soms omdat Silverlight niet wordt ondersteund of omdat ik de melding krijg "Video onderbroken". Ik ben niet de enige met dit probleem volgens jullie forum. Diverse malen gebeld en ik krijg steeds te horen dat er aan wordt gewerkt maar dat al gedurende weken.
Alle Androids doen het goed.

Wanneer is dit opgelost?
0 Kudos
whisky88
Level 1
ik heb alweer een tijdje een Horizon Box, ik ben er blij mee maar heb nog steeds klachten. ik heb al 3 of 4 keer een monteur gehad. regelmatig valt het geluid weg even op andere zender geluid weer terug.
teletekst valt de hele dag weg en komt weer terug. regelmatig geen beweging in de Horizon box vast dus weer uit en weer aan of stroom eraf. dit heb ik al de hele tijd. ik heb nog een horizonbox UPC. volgens monteur legt het daar niet aan. beeld is goed. alleen de box doet raar ook haperend beeld interactief of gewone tv haperend beeld. hij doet het in ieder geval nooit de hele dag goed. altijd probleempjes. aan monteur gevraagd of een andere horizon box zo een ziggo horizon box. monteur zegt daar ligt het niet aan. Maar ik blijf die klachten houden !!!! Zijn er meer mensen die hier last van hebben. ? van deze specifieke problemen. ???? groetjes John Dierx
a.deraad1
Level 1
whisky88 wrote:
ik heb alweer een tijdje een Horizon Box, ik ben er blij mee maar heb nog steeds klachten. ik heb al 3 of 4 keer een monteur gehad. regelmatig valt het geluid weg even op andere zender geluid weer terug.
teletekst valt de hele dag weg en komt weer terug. regelmatig geen beweging in de Horizon box vast dus weer uit en weer aan of stroom eraf. dit heb ik al de hele tijd. ik heb nog een horizonbox UPC. volgens monteur legt het daar niet aan. beeld is goed. alleen de box doet raar ook haperend beeld interactief of gewone tv haperend beeld. hij doet het in ieder geval nooit de hele dag goed. altijd probleempjes. aan monteur gevraagd of een andere horizon box zo een ziggo horizon box. monteur zegt daar ligt het niet aan. Maar ik blijf die klachten houden !!!! Zijn er meer mensen die hier last van hebben. ? van deze specifieke problemen. ???? groetjes John Dierx
0 Kudos
a.deraad1
Level 1
a.deraad1 wrote:
whisky88 wrote:
ik kan me volledig aansluiten bij dit verhaal. Wij hebben hetzelfde probleem echter hebben we geen upc horizon box maar van ziggo dus daar kan het niet aan liggen.
Dit probleem doet zich al maanden voor en begint behoorlijk te irriteren!

Mvg Denise
AdrieK
Level 2
- De koppeling tussen Horizon Go app en Horizon box komt nog steeds gammel over. Het programmeren van opnames vanuit de TV gids gaat vaak mis. Er staat een minuut lang een draaiend rondje... opname ingesteld... maar helaas. Dit moet toch beter kunnen?
- De Horizonbox zelf reageert traaaag op elke toets. Er lijkt meer aandacht voor leuke animaties en vormgeving dan voor functionaliteit en responsiveness. Apps op de Horizonbox crashen, lopen vast, starten niet op... Ik heb het kastje niet voor het mooie, maar voor de functionaliteit.
- Recent waren er 'werkzaamheden aan het netwerk in mijn omgeving' het gevolg lijkt dat op meer zenders het signaal naar 'redelijk tot goed' gegaan is, waar ze voorheen 'uitmuntend' waren. Bellen met de helpdesk levert alleen maar het standaard 'stekker eruit, stekker erin, gebruikt u wel de goede kabels' ritueel op. Vermoeiend.
- de samenwerking met vodafone lijkt leuk, maar via vodafone betaal je aansluitkosten (ik ben al abonnee!!), en zit je aan 12 of 24 maanden contract vast (voorheen per maand opzegbaar), de paketten zijn iets groter, maar ook duurder, ik wil een goedkoop mobiel abonnement! - het voordeel is hier overduidelijk voor Ziggo/ en niet voor de klant.
* Heel veel van de reacties die ik hierboven lees hebben dezelfde strekking: er worden regelmatig nieuwe diensten bedacht, maar de kwaliteit blijft op het randje en er lijkt weinig aandacht voor echte prestatieverbetering.
Met enkele miljarden omzet per jaar moet het opzetten van een echt goed software ontwikkelteam toch geen onoverkomelijk probleem zijn?
Math73
Level 1
Ik heb de Ziggo Mediabox nu zo`n 1,5 jaar en alleen maar klachten! Ingestelde opnames die afgebroken worden. Opnames die afgebroken worden. Replay tv wat niet werkt. Keer op keer. Aan en uit zetten helpt soms maar vaak ook niet! Zenders die zich niet aan de tijden houden. Dus als je replay tv start heb je net het begin niet! Zorg er eens voor dat je achteruit en vooruit kan spoelen en dat commerciele zenders het toestaan dat je vooruit mag spoelen! En ik wil EEN en CANVAS met replay tv hebben want ik ben het zat steeds schade te lijden door de incompetentheid van Ziggo en Samsung wat de fabrikant is van de mediabox prul! Moet ik hier 83 en straks 90 per maand voor betalen! En nou komt Ziggo weer met een prijsverhoging aanzetten!!! Los eerst maar eens de problemen op! Bij achterstallig onderhoud mag je ook de huur achterhouden!
Dus eerst problemen en achterstallig onderhoud oplossen en dan praten we over een prijsverhoging en niet eerst geld willen hebben om die problemen op te lossen! IK WEIGER DE PRIJSVERHOGING VAN 2,55 EURO en stap desnoods naar de rechter!
Math73
Level 1
Oeps foutje.... ik bedoelde ingestelde opnames die verdwijnen! Had ik laatst ook weer. Gelukkig nog tijdig gemerkt en met replay tv terug gehaald en met een externe dvd recorder opgenomen. Bewerkt en op dvd gebrand. Zorg er eens voor dat je opnames kunt bewerken op de mediabox (reclame eruit knippen) en naar een externe blue ray brander kunt branden!
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Math73 wrote:
Oeps foutje.... ik bedoelde ingestelde opnames die verdwijnen! Had ik laatst ook weer. Gelukkig nog tijdig gemerkt en met replay tv terug gehaald en met een externe dvd recorder opgenomen. Bewerkt en op dvd gebrand. Zorg er eens voor dat je opnames kunt bewerken op de mediabox (reclame eruit knippen) en naar een externe blue ray brander kunt branden!!!!!!

Het niet kunnen opnemen c.q branden van opnamen heeft met rechten te maken, daarom zijn er ook geen dvd recorders meer te koop, alleen nog in de outletstores.
0 Kudos
richel
Level 1
Waarom is de horizon box anno 2017 zo onmogelijk traag. Met 100+ zenders is het geen doen om bijvoorbeeld door de televisiegids te scrollen. Als je op een knop drukt duurt het vaak meer dan een seconde voor de box reageert. Met terugspoelen etc is dit ook erg irritant.
0 Kudos
Veldhuis P.
Level 1
Wanneer komt er een nieuwe Horizonbox die technisch goed werkt en volkomen geluidloos is? Dit heeft de hoogste prioriteit. Gezien de reacties op het forum kampt half Nederland met problemen met de Horizonbox.
0 Kudos
J. Bos
Level 1
Waarom kan een defect modem wel omgeruild worden door UPC klanten o.a. in Amsterdam, maar niet door Ziggo klanten in Alkmaar?
Dat gezeur over controleert U eerst de kabels en resetten, of men dat niet weet. Dan vragen heeft U niet een beetje internet. Wat is een beetje internet???
Men gelooft de klant niet en pas na 15 dagen een monteur.
De dames en heren bij Ziggo, o.a. Hans Blom of Hilbrand willen dit zeker niet meemaken. Service en klantgericht zou hoog in het vaandel moeten staan bij Ziggo, maar is het niet.
24 tot maximaal 48 uur om iets op te lossen is normaal in deze tijd.
0 Kudos
Peter Horizon
Level 7
Al een paar weken (sinds 18 april - waren ook werkzaamheden tot 30 april) werkt replay tv niet meer op de laptop met de windows10 app. Na enkele seconden stopt het programma en komt de zandloper (rond draaiende oranje bollen) in beeld. Deze zandloper is vaak lang in beeld, langer dan de Google Ziggo app op de mobile telefoon. Kan er een update komen voor windows10 die sneller en beter is ??
0 Kudos
Veldhuis P.
Level 1
Over service heb ik niets te klagen (tot nu toe). Kreeg zonder problemen nieuwe Horizonbox toegestuurd. Later nog eens een nieuw modem. De Horizonbox kan de drie functies bellen, internet en TV gelijktijdig niet aan. Vandaar dat ik later een apart modem heb besteld. de Horizonbox - die ik nu nog alleen voor TV gebruik - geeft nog regelmatig haperend beeld. En als dat ding uit staat en dus ook geen TV blijft hij lawaai maken omdat die propellor continu blijft draaien. Dus elke keer schakel ik de Horizonbox volledig uit. Technisch is de Horizonbox mede daardoor een prul (producent Samsung), wat Ziggo ook zegt of moet zeggen. Bovendien is het menu niet echt handig.
0 Kudos