Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
200 Reacties 200
wustenveld

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wij hebben het basispakket van Ziggo, maar dat is eigenlijk nog teveel voor ons. Het enige waar we behoefte aan hebben is internet, maar het is onmogelijk om televisie uit te sluiten uit het abonnement. Ik weet dat dit bij kabelaanbieders in het buitenland wel mogelijk is, waarom bij Ziggo niet?

We zouden graag een goedkoper abonnement willen door televisie buiten te sluiten en alleen gebruik te maken van internet. Televisie kijken we nauwelijks en vinden het een beetje zonde om te betalen voor iets dat wij niet gebruiken. Een beetje net als die pizza van Ali-B, hij wil geen ansjovis.

Dus mijn vraag: Waarom is televisie gekoppeld aan een internet abonnement? Is dat niet eigenlijk gewoon koppelverkoop? Iets wat, zeker met jullie monopoly positie, niet helemaal netjes is?
tommasso

Level 1
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Waarom ondersteunt horixon Tv silverlight niet meer op de meeste browsers zoals Chrome, safari en Mozilla Firefox ?
Ik kan op mijn oudere Windows laptop geen horizontv meer kijken.
Wel wordt al maanden na inloggen gemeld dat er "hard" gewerkt wordt aan een oplossing.
er is nog steeds geen oplossing.
WillemBosscha

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zou graag willen dat de horizon mediabox wat meer storingsvrij gaat werken. Hij heeft veel spontane resetten en de interface werkt stroperig zoals een msx computer uit de jaren 80.
John-1961

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik wil graag via mijn Horizon box:
1. Een Pathé thuis app geïnstalleerd zien
2. Een Videoland app geïnstalleerd zien
3. Ik kan nu een week terugkijken naar programma's. Soms heb ik dat gemist en zou ik graag willen dat ik achteraf alsnog een opname kon maken van een programma dat al uitgezonden is geweest (ik zou het immers ook gedurende een week alsnog kunnen zien, dus waarom dan niet alsnog opnemen, voor láter....?)
4. Ongestoord (zonder een hapering) beeld willen hebben: altijd.
5. Bij terugkijken van TV-programma, de mogelijkheid hebben om het programma vooruit te spoelen.
henktenoever

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
1. Waarom 'stottert' en 'hikt' mijn horizon box altijd als ik op replay iets wil bekijken? Dat gaat nu al maanden zo. Zelfs nadat ik met het speciale test programma heb mee gedaan.
2. Waarom kan ik maar een wek terugkijken in het Ziggo archief? Dat geldt helemaal voor de publieke omroepzenders. Die betalen wij toch van ons belastinggeld, dus moet dat vrij toegankelijk zijn en blijven.
technoturk

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik wil een ipv4 op mijn modem. ik kan geen poort meer openen since ik ziggo heb. in 2017 mag ndit egt niet kunnen met al het domotica in huis
Cyber Ruud

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?

Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.
sjwestra

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Hallo,

Ik heb sinds kort een Connectbox. In principe wil ik de firewall opties zo veilig mogelijk instellen, maar we moeten nog wel kunnen internetten en gamen. In de firewall settings van de Connectbox zijn 'Block fragmented IP packets' en 'Port scan detection' standaard uitgeschakeld. Ik begreep dat ik 'Port scan detection' gerust kan inschakelen voor de veiligheid en dat dit de performance niet zou aantasten.

Kortom: ik ben benieuwd naar de aanbevolen instellingen van de Firewall en wat ze betekenen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd-Jaap Westra
Bas 111

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe komt het dat bij het kijken van een online film via de google store of netflix de internet snelheid het af laat weten? Vaak vastlopend beeld en herladen. Zonde van het kijkplezier!
hubo61

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Display van mijn HorizonBox gaat steeds op zwart. Ziet dan als hij op zeg maar op standbye staat niet meer de tijds aanduiding en zie op de display ook niet de zender(s) waar ie op dat moment opstaat.
Als ik hem uit/aan zet via de achterkant, gaat het weer een paar dagen goed
sport.fanaat

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Elektronische tv gids op TV, hoe ga je naar de datum als je terug wil kijken?
Nu moet ik steeds op de treug knop drukken.
Dankjewel.

Vriendelijke groet Jos Bergers
Arthur Wetselaa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
1 Sinds we geen UPC meer hebben maar Ziggo geeft de Horizon decoder standaard bij het opstarten een melding over een verbindingsprobleem. Die gaat vanzelf weer weg, maar met dezelfde decoder bij UPC was het er niet. Dus gaat het gewoon om een bug.

2 Waarom is de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken of replay TV zo slecht? Het kwaliteitsverschil was bij UPC stuk minder erg. Op een 4K tv wordt dit vooral zichtbaar en dan in kleurverlopen met grijs. Gewoon wat minder compressie gebruiken, zo duur zijn die harde schijven nu ook weer niet.

3 Zelfde als gebruiker Dusdat hierboven; 4K ondersteuning zou best welkom zijn. Is toch een mogelijk upsell?

4 Chromecast ondersteuning in de app. Als dat vanwege een rechtenprobleem, of dure rechten niet wordt gedaan, zeg dat dan gewoon eerlijk.

5 Mn vriendin en ik geven niet om sport, hebben geen kids en hebben al het XL zenderpakket. Nu zitten we allebei ook nog bij Vodafone. Kaching dachten we, toen aangekondigd werd dat Ziggo en Vodafone ook pakketkorting ging geven zoals KPN en telfort dat al voordeden. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar wat hebben wij aan een gratis upgrade naar het zenderpakket L als we al XL hebben?

6 Ik ging ooit bij UPC zakelijk, puur om een betere service te krijgen dan bij home en daar wilde ik best voor betalen. Jarenlang was ik zo enthousiast over de dienstverlening dat ik een ambassadeur geworden was voor UPC zakelijk. Ik raadde het aan al mn connecties aan. Nu heb ik Ziggo zakelijk. Na ettelijke contacten met de zakelijke klantenservice vind ik het jammer dat ik geen glasvezel kan krijgen op mijn adres. Ik snap dat fusies wanorde veroorzaken in het begin, dus laten we hopen dat Ziggo zakelijk een zelfde servicepeil gaat bereiken als UPC zakelijk dat had. Je weet wel, met max 3 minuten wachttijd als je de hotline belt.
Fed

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waarom krijg ik steeds vaker en op meer zenders de mededeling dat "het programma niet is vrijgegeven voor replay"? Ik kan nu,donderdag 11 mei om 20.49 uur geen programma's terugkijken op Fox,Comedy Cental en niet op Comedy Cental Family. Het is niet dat ik niet de hele dag programma's niet kan terugkijken maar wel regelmatig. Probeer ik het over een uur of 2 weer,lukt het wel.
John Goessens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op mijn ubee evw321b brandt soms een blauw lampje op poort us. Waar komt dat door, en wat betekent dat?
Mano

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ziggo pff breek me de bek niet open.
Ik ben al klant vanaf Multi-cable waar ik dik tevreden over was.
Nu met Ziggo niks dan ellende ik hoor 150 mb te hebben en kom niet verder dan 38 mb.
3 monteurs verder maar zit al 7 maanden met het zelfde gezeik maar ondertussen wel 59 euro betalen he.
Horizon box word bloed heet en verbruikt veel stroom.
Tv signaal valt elke keer weg.
Het enige positieve over Ziggo kan ik zeggen dat ik per 14-7-2017 geen klant meer ben van deze waardeloze internet provider

Met vriendelijke groet,
Bos
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
***aangepast ivm verzoek Kirsty - Ziggo***

Ben benieuwd....
ehelwege

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Kirsty Ziggo wrote:
Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
ehelwege

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is het mogelijk om qua zenders meer persoonlijke voorkeuren te hebben als consument? Ik zou de zenders waar ik nooit naar kijk bijv. de Franse en Turkse zenders graag inruilen voor de Engelse zenders zoals BBC 3 en 4.

Hartelijke groet,
Edith
wossels

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer gaat de Ziggo Go app eens goed functioneren? Replay TV is nu uiterst beperkt: iedere keer stoot je je neus opnieuw bij een zender die niet kan worden doorgegeven. Rechtenkwestie? Doe er wat aan, we betalen genoeg (zeker na alweer een prijsverhoging).

En wanneer wordt de doorgifte vanaf de ZiggoGo app via HDMI eens vrijgegeven? Alweer: Rechtenkwestie? Doe er wat aan!
Jasper R.

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Experts,

Ik zou graag willen weten waarom de extra mediabox xl de ene keer wel en de andere keer geen verbinding maakt met de horizon box. Ik heb drie keer een nieuwe extra box gehad en er zijn twee monteurs geweest. Het werkt dan weer wel en dan weer niet. Volgens de klantenservice, in mijn ogen onkundig, komt het omdat het signaal de ene keer te zwak en de andere keer te sterk is. Dat is toch te gek voor woorden, dus een Russische roulette? Volgens beide monteurs was het signaal prima, zo ook de bekabeling etc. Als ik zo'n auto had ging deze direct de deur uit, daarom heb ik nu geen extra mediabox xl meer.

Voor mij had het een uitkomst kunnen zijn omdat ik 's middags vanwege mijn lichamelijke beperkingen boven op bed lig en dan opgenomen programma's die mijn vrouw niet interesseren kon kijken.

Als ik de garantie krijg dat het werkt, wil ik graag weer een extra mediabox xl, maar als ik zo op internet kijk is het een groot probleem kind.

Ben erg benieuwd naar de reactie van een expert.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic