Aankondigingen
Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
0 Kudos
200 Reacties 200
Meldingen
Aan Uit
JBW
Level 1
Wanneer gaat ziggo eens de problemen met horizon oplossen. Knipoog (wegvallen beeld/geluid) hebben we dagelijks een oplossing nooit. Wel geld innen en abonnementsgeld ophogen maar oplossing bieden is er niet bij.
Tijd voor een andere profider.
0 Kudos
emr
Level 3
Kan ik ook in het buitenland ziggo op mijn laptop bekijken
0 Kudos
emr
Level 3
waarom doet de horizonbox elke dag updaten (overnieuw opstarten) niet leuk als je een film bent aan het kijken
0 Kudos
AdrieK
Level 2
Cyber Ruud wrote:
Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?

Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.

Er is nog steeds geen enkel wetenschappelijk bewijs voor de zogenaamde schadelijkheid van wifi. De vermogens bij wifi zijn zo laag in vergelijking met je gsm dat als wifi schadelijk zou zijn je tijdens het bellen met je gsm binnen een paar minuten gekookte hersenen zou moeten krijgen.
0 Kudos
AdrieK
Level 2
Jonathan-458 wrote:
Goede avond productexperts

...
En toch nog een vraag;
Wanneer wordt er onderzoek gedaan naar het aantal gebruikers van analoge tv en in welke mate de gebruiker analoge TV zou willen opgeven voor een hogere upload snelheid?

MVG

Voor zover ik weet is analoge TV, met dertig zenders of zo, een vereiste in de wet. De wetgeving loopt ook hier minstens tien jaar achter de feiten aan.
De enkele analoge kijker is met tien tot vijftien zenders dik tevreden...
0 Kudos
WIL PEETERS
Level 1
heb de box xl geinstaleerd werkt perfect alleen de afstandbeding werkt de geluidsknop niet
is nu de bedoeking dat het modem weg kan dat staat nergens in de beschrijving en de telefoon gaat die nu ook via box xl
vriedelijke groeten wil peeters
0 Kudos
Stansat
Level 3
Waarom verbruikt de Horizonbox die ik ook als router gebruik en tevens een extra mini tv box op de slaapkamer staat op standby 60 Watt?
Dat is een flinke stroomvreter?
Waarom 2,55 verhoging terwijl de Ziggo storingen de laatste tijd meer regelmaat dan uitzondering zijn.
Ik heb al een paar keer geklaagd bij de klantenservice maar nee hoor, we gaan de abo's verhogen..... ik wil dan het komend jaar geen enkele storing meer, geen internet onderbreking, geen mail problemen en geen zwart beeld bij mijn tv pakketten. En toch? Weiger ik bij elke storing deze maandelijkse verhoging.
0 Kudos
Henry
Oud Community Manager
Oud Community Manager
Met een deel van ons, zitten we er klaar voor. Let's go!
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jonathan-458 wrote:
Goede avond productexperts

Ik heb niet zo zeer een vraag maar meer een verzoek/toekomst visie en feedback.

Graag zou ik willen zien dat in de toekomst de focus verschuift naar Ziggo Go en Apps i.p.v. de traditionele decoder......

En toch nog een vraag;
Wanneer wordt er onderzoek gedaan naar het aantal gebruikers van analoge tv en in welke mate de gebruiker analoge TV zou willen opgeven voor een hogere upload snelheid?

MVG

Hoi Jonathan,

Je hebt een interessante toekomstvisie.
We kijken heel kritisch naar de ‘in huis configuratie’ en de mogelijkheden van o.a. IP distributie. Het is goed om te weten dat ook de in huis IP configuratie vaak wel wat beperkingen heeft en COAX in Nederlandse huizen een hoge dekkingsgraad heeft. Een verouderde AOP blijft een probleem als we overstappen naar een IP infra overigens.

Over je KPN opmerking:
Bedankt voor je tips. We zullen deze meenemen!
Over je opmerking over content leveranciers:
Klopt, maar het zijn inderdaad wel onderwerpen waar we voortdurend mee bezig zijn. En dat is zeker een goede (nieuwe) discussie.
Over je opmerking over FHD:
We kunnen nog geen uitspraken doen over de lange termijn visie op ons tv-product. Wel hebben we nu al gekozen voor een hybride model, waarbij je zowel via IP als het traditionele COAX/DVB-C overal in huis en buitenshuis gebruik kunt maken van ons tv-product, met andere worden: er wordt al fors in geïnvesteerd, zoals de Ziggo Go app.
Over analoge tv:
Op de korte termijn hebben wij geen beperkingen in het aanbieden van de gewenste upload snelheid aan onze klanten. Er wordt uiteraard voortdurend onderzoek gedaan naar het gebruik van analoge tv en de uitkomst van deze onderzoeken is dat nog steeds enorme klantaantallen op een of andere manier analoog kijken 🙂
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
bas 111 wrote:
Hoe komt het dat bij het kijken van een online film via de google store of netflix de internet snelheid het af laat weten?

Hallo Bas,
Deze vraag kunnen wij niet beantwoorden. Ik wil je daarom vragen om een nieuw topic te openen met je vraag op de Community. Wellicht kunnen de andere gebruikers of één van onze moderators je verder helpen. Houd de Community ook in de gaten voor een eventuele vragenuurtje met onze Internet (Connectivity) Product Managers.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
joma1966 wrote:
Movies en series pakket voor de connect play&start met mediabox 5300C of andere standaard box zodat, iedereen movies en serie kan kijken met het pakket. dan Small pakket en Medium Pakket zodat, iedereen kan genieten van Movies en series. en replay kan gebruiken op de standaard mediabox of samsung decoder

Hoi Joma1966,
Leuk dat je met ons meedenkt. Om een aantrekkelijk geprijsd 'Start' pakket te kunnen aanbieden, maken we onderscheid in de pakketten. Als de klanten meer functionaliteiten willen, dan dienen ze over te stappen naar ‘Complete’ of ‘Max’. Een andere mogelijkheid is door Movies & Series los aan te schaffen bij een 'Start' pakket.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
sport.fanaat wrote:
Elektronische tv gids op TV, hoe ga je naar de datum als je terug wil kijken?

Hoi Jos,

Bedoel je de TV gids van je mediabox? Kun je aangeven welke Mediabox je hebt? Dan kunnen we je helpen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo wrote:
Hier ook een wens/vraag Een app voor mijn ziggo? Is dit uberhaupt te realiseren? Niet alleen voor de kosten voor bv mob tel etc maar ook waar je alles kan benaderen. Producten, etc etc

Hi robbo,

Dit heb ik bij mijn collega’s nagevraagd die over Mijn Ziggo gaan. Jouw suggestie staat op onze wensenlijst, maar heeft niet een hoge prioriteit. We kunnen hier dan ook niks over zeggen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
ehofstede wrote:
WiFi in alle modems die door Ziggo uitgegeven worden werkt gewoonweg belabberd, eigen router met WiFi functionaliteit achter je bridged ziggo modem werkt zoveel beter!
….
Daarnaast heb ik ooit een poging gedaan om van de WiFi spots gebruik te maken, ook kansloos, want de helft van de apps op je telefoon doen het niet meer, via de wifispots wordt er een heleboel gefilterd, voor mij dus een onbruikbare dienst...

Hoi ehofstede,

Dit vragenuurtje is bedoeld voor vragen over televisieproducten & apps. Door de drukte kunnen we nu niet ingaan op je bevindingen. Binnenkort komt er een vragenuurtje met de Product Managers Internet/wifi & bellen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
N.N. wrote:
Heeft Ziggo wel of geen serieuze plannen om interactief CI+ in fUPC-regio aan te gaan bieden, of is dat überhaupt niet aan de orde en ook niet te verwachten?
Er zijn veel vragen over binnen dit forum en vaak onduidelijke antwoorden van de Ziggo-helpdesk.
Dus graag duidelijkheid!
Bedankt voor de reactie.

Goedenavond N.N.,
Op dit moment zijn er geen concrete plannen om interactiviteit aan te gaan bieden op CI+ modules in fUPC gebied. Interactiviteit is een standaard onderdeel van onze ‘Play pakketten’ met een Mediabox. De signalen over de CI+ modules in de Community krijgen we door van de moderators, het heeft onze aandacht.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Fed wrote:
Waarom krijg ik steeds vaker en op meer zenders de mededeling dat het programma niet is vrijgegeven voor replay?

Hallo Fed,

Van een aantal programma's op Fox en/of Comedy Central hebben wij geen rechten om dit aan te bieden via Replay TV. Omdat je niet aangeeft om welk specifieke programma het gaat, kan ik je vraag niet goed beantwoorden. Ik weet daarnaast dat er op 11 mei een storing heeft plaatsgevonden met Replay TV. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen? Zo ja, dan adviseer ik je daar een topic over te starten met daarin je specifeke problemen en een probleemomschrijving. De medeforum leden en onze moderators kunnen je daar waarschijnlijk verder mee ondersteunen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
iwan1974 wrote:
Ik heb een vraag over onze media box van HUMAX.Hij neemt niet meer op en nu zou ik willen weten of deze kosteloos door Ziggo vervangen word door een horizon box of iets vergelijkbaar.

Hallo Iwan,
Als je de Humax decoder hebt aangeschaft bij Ziggo, dan heb je hier 2 jaar garantie op. Als de garantieperiode is verlopen, dan kunnen wij de Humax decoder niet meer kosteloos omruilen. Je kunt altijd overstappen op een nieuw portfolio i.c.m. de Mediabox XL. Ik wil je in dit geval vragen om contact op te nemen met onze helpdesk om de mogelijkheden te bespreken.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
John Goessens wrote:
Op mijn ubee evw321b brandt soms een blauw lampje op poort us. Waar komt dat door, en wat betekent dat?

Hoi John,

Je vraag hoort eigenlijk niet thuis in dit topic, onze Video Product Managers kunnen je vraag niet beantwoorden. De moderators hebben daarom je verbinding gecontroleerd en zij zien dat je modem maar één upstream gebruikt. Dit komt omdat het signaal te zwak binnenkomt op het modem, waardoor je modem ook moeite heeft om terug te communiceren. Dit kan ook de reden zijn van het blauwe lampje. Heb je het modem wel aangesloten op het eerste aansluitpunt? In dit geval is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
DusDat wrote:
Wanneer introduceren jullie een 4k hdr mediabox?

Hoi DusDat,

Ik begrijp dat je dit graag wilt weten, maar hier kunnen we (nog) geen uitspraken over doen!
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
ehelwege wrote:
Is het mogelijk om qua zenders meer persoonlijke voorkeuren te hebben als consument?

Hoi Edith,
Interessante vraag! Ons streven is om zoveel mogelijk naar de voorkeuren van de consumenten te kijken en proberen op basis daarvan een breed zenderpakket aan te bieden. Op deze manier kunnen we een zenderpakket samenstellen die voor iedereen aantrekkelijk is.
"
0 Kudos