Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
200 Reacties 200
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Peterj wrote:
Hallo experts, sinds de update in november 2016 van de horizon box zijn er problemen; haperend geluid, soms flitsen van andere zenders door het beeld heen. Het enige wat hielp was de netwerkkabel loskoppelen, maar dan kun je de box niet meer als accespoint gebruiken. Het probleem is volgens mij bij jullie bekend. Wanneer kunnen we een software update verwachten, die van de horizon box weer een volwaardig apparaat maakt?


Hoi naamgenoot 🙂

We zijn ervan op de hoogte dat het instellen van een thuisnetwerk negatieve effecten heeft op de werking van de Mediabox XL. Daarom adviseren we om de verbinding met het thuisnetwerk te verbreken, zodat je geen problemen ervaart met het beeld en geluid. Op dit moment is er nog geen vermoedelijke oplostijd bekend.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
biarritz wrote:
- Ik wil graag zien een goed werkend Ziggo Go app die werkt op Android TV's of Android-achtige media boxen, waarbij scaling en navigatie fatsoenlijk werken, zonder muis of touchpad te moeten gebruiken.
- Hierdoor dus de mogelijkheid om geen mediabox, horizonbox of iets dergelijks te moeten huren tegen woekerprijzen.
- De mogelijkheid om vooruit te spoelen bij Replay TV op alle zenders. Reclames zijn de meeste mensen meer dan beu. Dus geen meldingen als: deze optie wordt niet ondersteunt bij deze zender
- Verbetering van Mijn Ziggo website: inzicht in bel-geschiedenis, doorschakelen van nummer, instellen voicemail, doorsturen van voicemail berichten naar e-mail (even goed bij XS4ALL afkijken)
- Verbetering van het signaal. Al jaren heb ik zo nu en dan kleine korte onderbrekingen in het geluid. Bij muziekprogramma's duidelijk te merken. Met de Horizon box (die ik gelukkig heb terug gestuurd) was dit helemaal drama. Zowel storingen op beeld en geluid.
- Als Ziggo toch een Mediabox wil aanbieden moet deze foutloos werken, niet haperen of of crashen. Snelle tv-gids, laag stroomverbruik ook in stand-by. Abonnees niet misbruiken om slechte producten te moeten gebruiken en ongeteste firmware in de maag splitsen, zonder een goed alternatief (Ziggo Go app of kijk bijvoorbeeld eens naar zoiets als de Amazon Fire TV)
- Meer mogelijkheden om Router of mediabox te configureren. Niet alles dichttimmeren zodat meer ervaren gebruikers zaken zoals bijvoorbeeld DNS zelf kunnen instellen.
- Zorgen dat bij het bestellen van een product dit ook meteen functioneert zonder uren met de helpdesk te moeten bellen
- Zorgen dat de facturering direct klopt bij wijziging van producten. Niet dat pas na 3 maanden de factuur klopt en ondertussen allerlei hoge kosten voor zaken die niet gebruikt worden in rekening zijn gebracht.
- En nogmaals een goed werkende ZIGGO GO APP


Hoi biarritz,

De Ziggo Go app is momenteel ontwikkeld om te kunnen streamen op je telefoon/tablet of computer. Er is al een Chromecast functionaliteit ontwikkeld en daarmee kun je ook live tv kijken op je TV. Of we in de toekomst ook Android TV's/Mediaplayers kunnen voorzien van dezelfde functionaliteiten, is niet bekend.

Wij willen liever ook dat alle Ziggo Replay content door te spoelen is, maar we hebben niet voor alle zenders dezelfde rechten. Door bepaalde contractuele afspraken is het niet altijd mogelijk om door te kunnen spoelen.

Je kunt je belgeschiedenis al inzien in Mijn Ziggo. De voicemail functie staat ook standaard aan en je kunt je voicemail in en uitschakelen door bepaalde handelingen op je telefoon te verrichten. Deze informatie kun je ook vinden op onze website.

Als er problemen zijn met het beeld en geluid, dan is het verstandig om dit verder te bespreken met de helpdesk. Als het signaal te zwak binnen komt, dan is het aan Ziggo om het signaal te versterken. Is het signaal op jouw Mediabox te zwak omdat je het signaal vaker moet splitsen (vanwege meerdere tv's), dan is het de klant zijn verantwoordelijkheid en is het de bedoeling om het signaal met een signaalversterker te versterken.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
CescoAriel wrote:
Wanneer porteert Ziggo eindelijk de Ziggo Go Android App naar Android TV?


Hi CescoAriel,
De Ziggo GO app is momenteel ontwikkeld om te kunnen streamen op je telefoon/tablet of computer. Er is al een Chromecast functionaliteit ontwikkeld en daarmee kun je ook live tv kijken op je TV. Of we in de toekomst ook Android TV's/Mediaplayers kunnen voorzien van dezelfde functionaliteiten, is niet bekend.

We zijn de mogelijkheden met IPv6 aan het bekijken.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mbrwowaw wrote:
In Mijn Media - Mijn Opnamen van de Horizonbox blijven programma's staan terwijl de opname al is gewist. De titel blijft dus staan en krijg ik niet weg. Zo wordt de lijst in Mijn Opnamen ongewenst wel heel lang...


Hoi mbrwowaw,
Dit probleem is intern bekend en de enige manier om de gehele lijst te verwijderen is in dat geval het herstellen van de fabrieksinstellingen en te kiezen om alle opnames te wissen. Dan zal de lijst weer leeg zijn. We werken aan een structurele oplossing.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jjoop wrote:
Wanneer komt er een betere versie van de Horizon box ? De huidige reageert soms niet of bevriest.


Hoi Joop,

Jammer dat je deze problemen ervaart. Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen en mogen we niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Joep27 wrote:
Ik wil graag weten wanneer de vertragingen/vastlopen van replay tv gaan verdwijnen. Dit gebeurd met name wanneer ik kijk via ziggo go app en met name bij uitzendingen die veel worden bekeken.

Verder zou ik ook graag "terugkijken" via ziggo go app naar apple TV willen kunnen streamen. Staat dit op de planning?


Hi Joep27,
Ik kan niet direct een duidelijk antwoord geven waarom jij 'vastlopers' hebt met de Ziggo GO app. Heb je deze ervaring met meerdere apparaten? En zo ja, krijg je dan ook een foutmelding of iets te zien?

Wat betreft het streamen van Ziggo Replay content naar Apple TV en Chromecast bekijken we de mogelijkheden.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Johannesvag wrote:
Alles draait redelijk, behalve het netwerk en AMC. Wat ik ook probeer ik krijg maar geen verbinding via de horizon box met mijn apparaten. Bij AMC heb ik gigantische storing in zowel beeld als geluid. Ik kan dus niets kijken terwijl er af en toe best iets aardigs is op dat kanaal. Ook kan mijn horizon box niet worden gevonden in de Ziggo go app op mijn computer.


Hoi Jannesvag,
Vervelend dat niet alles functioneert zoals het hoort. In dit geval willen wij je adviseren om contact op te nemen met onze helpdesk. Als je problemen ervaart met één of een aantal specifieke zenders, dan is het vermoedelijk een probleem in het signaal. Mijn collega's van de helpdesk kunnen je hier het beste in ondersteunen.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
picasso5 wrote:
Zo te lezen een hoop klachten over Ziggo-Horizon, -Go, etc.
ZIGGO heeft nog wel wat op te lossen...
Het ergste wat wij ervaren: opnamen bekijken is soms een ramp door vastlopen van beeld en geluid. Het vastlopen gaat gepaard met een enorm schrikbarend hard krakend geluid. Soms gaat de weergave na 30 sec tot anderhalve minuut weer door, soms moet de Horizon uit- en aangezet worden. Software-fout of harddisk-probleem ???


Hoi picasso5,

Er speelt momenteel wel een bekende bug. Als je een opname doet terwijl de Mediabox XL in stand-by staat, dan mag je geen problemen ervaren. De problemen ontstaan wanneer je een zender aan het opnemen bent, en tegelijkertijd ook aan het zappen bent. Stel je neemt RTL7 op en zappt tijdens het opnemen langs RTL7, dan is dat ook het moment dat er problemen ontstaan in de opname. We proberen dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen d.m.v. een nieuwe update.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
crw1962 wrote:
Nog een vraagje. Wanneer wordt het mogelijk om de horizonbox internet modem in bridge modus te kunnen zetten. Nu moet ik dus gedwongen een aparte modem aansluiten die ik dan vervolgens in bridge modus zet om mijn eigen (betere) router te kunnen gebruiken..


Hoi crw1962,
We kunnen helaas geen vragen beantwoorden over de toekomst van onze producten en diensten, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wimfrazer wrote:
Een paar vragen over de Horizonbox:
Waarom reageert de box zo traag op de afstandsbediening. Nieuwe batterijen ingedaan, helpt niet. Telefonisch nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Zou bezorgd worden, maar na een week nog niets ontvangen.
Waarom schiet het menu, als ik op afstandsbediening druk, niet 1 plaats naar boven of naar onderen maar gelijk meerdere plaatsen?
Waarom heb ik heel vaak, wanneer ik een opgenomen programma op de box wil afspelen, geen geluid en moet ik het programma eerst stoppen en dan opnieuw afspelen?


Hi Wim,
Ik kan op dit moment jouw klantgegevens niet achterhalen en heb daarom geen idee waarom je de afstandsbediening nog niet hebt ontvangen. Deze had je na een week al binnen moeten hebben. Dit kun je het beste weer navragen bij de helpdesk.

We weten dat er problemen kunnen ontstaan op het moment dat je een programma opneemt, en tegelijkertijd tv kijkt. Zapp je dan langs de zender die je op dat moment ook aan het opnemen bent, dan kan er een kleine storing plaatsvinden. We proberen dit zo snel mogelijk te verhelpen. Het advies in de tussentijd is om rekening te houden met de opname en de zender die je opneemt over te slaan tijdens het zappen. Dan mag het probleem niet voorkomen.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Stansat wrote:
Graag zou ik in het 3 in 1 pakket af willen van vaste telefonie, gebruik ik niet, heb onbeperkt bellen met mobiel, waarom kan dat er niet af? (Met uiteraard korting op mijn abo)

Waarom weer een verhoging in een paar maanden eerst € 2,- voor series en filmXL en nu per juli € 2,55 , dat is in korte tijd € 4,55 per mnd.

Waarom geen keuze in de extra gratis tv pakketten bij mobiel bellen Vodaone van het film en series pakket XL i.p.v. series en film "L" pakket waar 50 tv zenders ontbreken
En wt nota bene € 11,95 kost terwijl er in de reklame met t.w.v. € 14,95 geschermd wordt?

Waarom geen implemtatie van makkelijker zoeken in on demand alla netflix, onthouden waar je gebleven ben bij series on demand.

Oplossen vsn het traag reageren van on demand, het duurt te lang, zie netflix methode, vlot snel, ik haak vaak af omdat de omslagtige manier van zoeken een crime is.
Dit moet veel vlotter kunnen is mijn advies zeker nu er nog eens meer voor betaald moet worden.
Dit geeft mij beslist niet het "horizon" gevoel!

4K implemtatie z.s.m. doorvoeren met de nieuwe box, daar heb ik nu wel een verhoging voor over!


Hoi Stansat,

Je hebt momenteel een 'oud' abonnement waarbij je Film1 in je bundel hebt. Om je vaste telefoonlijn op te zeggen zal je over moeten naar een van onze nieuwe bundels, waarbij die actie met Film1 vervalt. De vraag is of jij dit interessant vindt.

Er zijn vele overwegingen gemaakt in de keuzes voor de gratis extra's. Hierbij hebben we voor alle klanten een zo goed mogelijk aanbod proberen te maken. Wat betreft de reclame is er wel de keuze voor Ziggo Sport Totaal, dit pakket kost wel € 14,95 per maand.

Met betrekking tot het volgen van series en zoeken binnen On Demand zijn we continue bezig met verbeteringen.

Ten slotte de 4K implementatie, ik snap dat je benieuwd bent maar hier kunnen we geen uitspraken over doen.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
a.deraad1 wrote:
a.deraad1 wrote:
whisky88 wrote:
ik heb alweer een tijdje een Horizon Box, ik ben er blij mee maar heb nog steeds klachten. ik heb al 3 of 4 keer een monteur gehad. regelmatig valt het geluid weg even op andere zender geluid weer terug.
teletekst valt de hele dag weg en komt weer terug. regelmatig geen beweging in de Horizon box vast dus weer uit en weer aan of stroom eraf. dit heb ik al de hele tijd. ik heb nog een horizonbox UPC. volgens monteur legt het daar niet aan. beeld is goed. alleen de box doet raar ook haperend beeld interactief of gewone tv haperend beeld. hij doet het in ieder geval nooit de hele dag goed. altijd probleempjes. aan monteur gevraagd of een andere horizon box zo een ziggo horizon box. monteur zegt daar ligt het niet aan. Maar ik blijf die klachten houden !!!! Zijn er meer mensen die hier last van hebben. ? van deze specifieke problemen. ???? groetjes John Dierx
ik kan me volledig aansluiten bij dit verhaal. Wij hebben hetzelfde probleem echter hebben we geen upc horizon box maar van ziggo dus daar kan het niet aan liggen.
Dit probleem doet zich al maanden voor en begint behoorlijk te irriteren!

Mvg Denise


Hi Denise,
In dit geval heb jij ook een Mediabox XL. Het product is in dit geval hetzelfde.

Daarom krijg je hetzelfde advies als @whisky88,
Het is bekend dat je box haperingen in geluid kan vertonen wanneer deze is opgenomen in je thuisnetwerk. Is je Mediabox XL bekabeld verbonden met internet, koppel dan deze kabel los. Heb je hem draadloos verbonden? Laat het dan weten dan resetten we dat op afstand voor je.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"""
Math73 wrote:
Ik heb de Ziggo Mediabox nu zo`n 1,5 jaar en alleen maar klachten! Ingestelde opnames die afgebroken worden. Opnames die afgebroken worden. Replay tv wat niet werkt. Keer op keer...

...Dus eerst problemen en achterstallig onderhoud oplossen en dan praten we over een prijsverhoging en niet eerst geld willen hebben om die problemen op te lossen! IK WEIGER DE PRIJSVERHOGING VAN 2,55 EURO en stap desnoods naar de rechter!


Hoi Math73,

N.N. heeft je al deels uitleg gegeven over de contentrechten. Het doorspoelen op de commerciële zenders heeft ook te maken met afspraken die zijn gemaakt met deze omroepen.
Qua opnames zijn wij afhankelijk van de tijden die we van de omroepen ontvangen. Als daar last minute van wordt afgeweken dan kun je inderdaad wel eens iets missen. Dit gebeurt gelukkig vrij weinig.
Het issue van geplande opnames die niet worden gemaakt is een lastige. Er kunnen meerdere oorzaken aan ten grondslag liggen.
Softwarematig kan dit misgaan en daar proberen we dan ook verbetering in aan te brengen. Echter kan het ook komen doordat de EPG-data niet wordt gevuld op de Horizon. De Mediabox (Horizon) werkt deze data bij wanneer deze ongeveer een half uur in standby staat. Het is van belang dat dat regelmatig gebeurt zodat er geen gaten in de EPG-data vallen. Zorg er dus voor dat de energiestand in standby op Hoog/Middel staat en de box regelmatig in standby gaat. Zie voor een uitleg ook dit: https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-de-tv-gids-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314
Daarnaast kan het kabelsignaal zelf ook een factor zijn. Als het signaal niet op orde is of misschien een tuner in de Mediabox (Horizon) een defect vertoont, dan kan het gebeuren dat de ene opname wel werkt en de andere weer niet.
Het plannen van een handmatige opname zou, mits het dus geen signaalkwestie is, altijd moeten lukken. Als je een losse aflevering via de EPG opneemt kun je ervoor kiezen iets extra tijd aan toe te voegen, daarmee wordt het een compleet handmatige opname los van de EPG. Dit kun je ook dagelijks/wekelijks laten terugkeren.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
richel wrote:
Waarom is de horizon box anno 2017 zo onmogelijk traag. Met 100+ zenders is het geen doen om bijvoorbeeld door de televisiegids te scrollen. Als je op een knop drukt duurt het vaak meer dan een seconde voor de box reageert. Met terugspoelen etc is dit ook erg irritant.


Hi richel,
Met de CH+ en CH- knop te gebruiken zou je sneller door de EPG kunnen scrollen. Daarnaast zijn we constant bezig met het verbeteren van onze producten.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vandenhaselkamp130265 wrote:
Richard heeft op 3 mei geen contact opgenomen en ook vandaag niet. Mijn probleem bestaat al 1,5 jaar. Doe er iets aan, mijn gefild raakt op en niet lang meer of ik ben weg bij jullie.


Hallo vandenhaselkamp130265,
Ik heb zojuist mijn collega Richard gesproken en hij geeft aan dat hij afgelopen dinsdag wel contact met je heeft gehad. Er zijn weer vervolgafspraken gemaakt voor komende week. Ik ga ervan uit dat hij je na dit bericht pas heeft benaderd.
Kirsty Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes
De resterende vragen beantwoorden de Product Managers volgende week 🙂
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
wustenveld wrote:
Wij hebben het basispakket van Ziggo, maar dat is eigenlijk nog teveel voor ons. Het enige waar we behoefte aan hebben is internet, maar het is onmogelijk om televisie uit te sluiten uit het abonnement. Ik weet dat dit bij kabelaanbieders in het buitenland wel mogelijk is, waarom bij Ziggo niet?

We zouden graag een goedkoper abonnement willen door televisie buiten te sluiten en alleen gebruik te maken van internet. Televisie kijken we nauwelijks en vinden het een beetje zonde om te betalen voor iets dat wij niet gebruiken. Een beetje net als die pizza van Ali-B, hij wil geen ansjovis.

Dus mijn vraag: Waarom is televisie gekoppeld aan een internet abonnement? Is dat niet eigenlijk gewoon koppelverkoop? Iets wat, zeker met jullie monopoly positie, niet helemaal netjes is?


Hoi wustenveld,

Bedankt voor je geduld. Technisch gezien kunnen we het tv-signaal niet uitzetten en alleen internet leveren. Juist door producten te bundelen kunnen we aantrekkelijke prijzen bieden, daarnaast zien we dat de behoefte aan alleen internet zo klein is dat we daar geen aanbod op hebben, en als laatste: we bieden wel een bundel van Kabel TV & 40Mbit internet voor de scherpe prijs van € 39,95.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
crw1962 wrote:
- Wanneer wordt het mogelijk om het upscalen van de horizon box uit te zetten. Mijn TV kan veel beter upscalen dus wil ik net als vroeger geen beeldverwerkling door de horizon box laten uitvoeren.

- Ondanks het feit dat de horizon box bij mij niet dient als router is het niet mogelijk om het 5 Ghz wireless uit te zetten. Een monteur is hier zelfs al een keer langs voor geweest en kwam toen tot de ontdekking dat
ook al zet je het uit het na een tijdje toch 'vanzelf; weer aangaat. Het lijkt te maken te hebben met de mogelijkheden om een extra media box met de horizon box te kunnen verbinden (maar dat doe ik via MOka/Coax). Heel hinderlijk om een extra wireless signaal in je kamer te hebben die wellicht stoort om je wireless internet verbinding.


Hoi crw1962,

Het staat nog niet in de planning om dit aan te passen.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
diepe745 wrote:
Kan programma in beeld niet naar 1 seconden ipv minimaal 5 seconden.


Hoi diepe745,

Nee, dit staat niet op de planning om te doen. We werken continue aan verbetering.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
whisky88 wrote:
ik heb alweer een tijdje een Horizon Box, ik ben er blij mee maar heb nog steeds klachten. ik heb al 3 of 4 keer een monteur gehad. regelmatig valt het geluid weg even op andere zender geluid weer terug.
teletekst valt de hele dag weg en komt weer terug. regelmatig geen beweging in de Horizon box vast dus weer uit en weer aan of stroom eraf. dit heb ik al de hele tijd. ik heb nog een horizonbox UPC. volgens monteur legt het daar niet aan. beeld is goed. alleen de box doet raar ook haperend beeld interactief of gewone tv haperend beeld. hij doet het in ieder geval nooit de hele dag goed. altijd probleempjes. aan monteur gevraagd of een andere horizon box zo een ziggo horizon box. monteur zegt daar ligt het niet aan. Maar ik blijf die klachten houden !!!! Zijn er meer mensen die hier last van hebben. ? van deze specifieke problemen. ???? groetjes John Dierx


Hoi Whisky88,

Het signaal op jouw Mediabbox ziet er netjes uit. Het is bekend dat je mediabox haperingen in geluid kan vertonen wanneer deze is opgenomen in je thuisnetwerk. Is je Mediabox XL bekabeld verbonden met internet? Koppel dan deze kabel los. Heb je hem draadloos verbonden? Laat het dan weten dan resetten we dat op afstand voor je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic