Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bozz wrote:
In het verlengde van Jonathan-458 heb ik de volgende wens:
T.a.v. on-demand kijken zou het ik het enorm waarderen wanneer een Netflix-achtige mogelijkheid wordt gemaakt om films/series die ik volg, te kunnen onderbreken en - onafhankelijk van het apparaat waarop je het bekijkt - verder te kijken vanaf het moment ik eerder aan het kijken was.
Erik51 wrote:
Ik zou ten eerste willen weten wanneer de box eindelijk eens automatisch naar een zender gaat op een door mij ingestelde herinnering.
Vooral bij opnames wordt het steeds erger, zeker als ik tijdens het opnemen langs het betreffende kanaal zap.
TvD1963 wrote:
Zou graag de melding ITV-130 op een Smit CI+ aktieve module behandeld hebben jullie zijn daar nu al 5 maanden mee bezig en koppelen totaal niets terug.
......
Heel simpel misschien de modules omruilen we hebben het tenslotte over (een ziggo gecertificeerde module)
daar het jullie niet lukt om met Smit de software te updaten.
arjan wrote:
Het wordt inderdaad tijd dat er een update voor de @Smit CI+ 1.3 module verschijnt. Het probleem met de foutmelding ITV-130 bij interactieve televisie doet zich al voor sinds begin december 2016.
wustenveld wrote:
Dus mijn vraag: Waarom is televisie gekoppeld aan een internet abonnement? Is dat niet eigenlijk gewoon koppelverkoop? Iets wat, zeker met jullie monopoly positie, niet helemaal netjes is?
emr wrote:
waarom doet de horizonbox elke dag updaten (overnieuw opstarten)
robbo wrote:
Nog steeds worden bij de o.a. duitstalige zenders en bbc first, niet de instelling dolbydigtaal onthouden. ( mediabox xl) Je moet deze nog steeds handmatig instellen op de desbetreffende zender. En dit wordt dan ook niet wederom onthouden. Dit speelt al heel lang. En bij herhaalde vragen krijgt men steeds te horen: is in onderzoek. ... Dit duurt wel erg lang. Waarom is dit zo moeilijk? Hoewel niet specifiek een vraag over een product maar technische vraag, hopende dat deze ook hier thuis hoort. Gr Rob.
WvOostveen wrote:
1) graag ondersteuning voor Chrome bij Ziggo Go. (Je zal maar een Chromebook hebben.)
2) Opnames afspelen van mediabox xl hapert heel veel. (bederft mijn kijkplezier volkomen.)
Ozz wrote:
Wanneer worden Ziggo mediaboxen voorzien van een Firmware-Update waarin IPV6 wordt ondersteund?
Woef wrote:
Nog steeds heb ik geen goed antwoord gekregen waarom ik via mijn Horizon box art.no. 21014536 ongeveer een half jaar geleden door de monteur samen met het laatste nieuwe modem ( wit ) is geïnstalleerd.
John-1961 wrote:
Ik wil graag via mijn Horizon box:
1. Een Pathé thuis app geïnstalleerd zien
2. Een Videoland app geïnstalleerd zien
3. Ik kan nu een week terugkijken naar programma's. Soms heb ik dat gemist en zou ik graag willen dat ik achteraf alsnog een opname kon maken van een programma dat al uitgezonden is geweest (ik zou het immers ook gedurende een week alsnog kunnen zien, dus waarom dan niet alsnog opnemen, voor láter....?)
4. Ongestoord (zonder een hapering) beeld willen hebben: altijd.
5. Bij terugkijken van TV-programma, de mogelijkheid hebben om het programma vooruit te spoelen.
henktenoever wrote:
1. Waarom 'stottert' en 'hikt' mijn horizon box altijd als ik op replay iets wil bekijken? Dat gaat nu al maanden zo. Zelfs nadat ik met het speciale test programma heb mee gedaan.
2. Waarom kan ik maar een wek terugkijken in het Ziggo archief? Dat geldt helemaal voor de publieke omroepzenders. Die betalen wij toch van ons belastinggeld, dus moet dat vrij toegankelijk zijn en blijven.
Cyber Ruud wrote:
Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?
Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.
N0RM wrote:
Waarom kan ik Ziggo Golf wel in replay vooruitspoelen op TV, maar niet op Ziggo Go op tablet, telefoon of pc?
sjwestra wrote:
Hallo,
Ik heb sinds kort een Connectbox. In principe wil ik de firewall opties zo veilig mogelijk instellen, maar we moeten nog wel kunnen internetten en gamen. In de firewall settings van de Connectbox zijn 'Block fragmented IP packets' en 'Port scan detection' standaard uitgeschakeld. Ik begreep dat ik 'Port scan detection' gerust kan inschakelen voor de veiligheid en dat dit de performance niet zou aantasten.
Kortom: ik ben benieuwd naar de aanbevolen instellingen van de Firewall en wat ze betekenen.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd-Jaap Westra
Arthur Wetselaar wrote:
1 Sinds we geen UPC meer hebben maar Ziggo geeft de Horizon decoder standaard bij het opstarten een melding over een verbindingsprobleem. Die gaat vanzelf weer weg, maar met dezelfde decoder bij UPC was het er niet. Dus gaat het gewoon om een bug.
2 Waarom is de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken of replay TV zo slecht? Het kwaliteitsverschil was bij UPC stuk minder erg. Op een 4K tv wordt dit vooral zichtbaar en dan in kleurverlopen met grijs. Gewoon wat minder compressie gebruiken, zo duur zijn die harde schijven nu ook weer niet.
3 Zelfde als gebruiker Dusdat hierboven; 4K ondersteuning zou best welkom zijn. Is toch een mogelijk upsell?
4 Chromecast ondersteuning in de app. Als dat vanwege een rechtenprobleem, of dure rechten niet wordt gedaan, zeg dat dan gewoon eerlijk.
5 Mn vriendin en ik geven niet om sport, hebben geen kids en hebben al het XL zenderpakket. Nu zitten we allebei ook nog bij Vodafone. Kaching dachten we, toen aangekondigd werd dat Ziggo en Vodafone ook pakketkorting ging geven zoals KPN en telfort dat al voordeden. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar wat hebben wij aan een gratis upgrade naar het zenderpakket L als we al XL hebben?
6 Ik ging ooit bij UPC zakelijk, puur om een betere service te krijgen dan bij home en daar wilde ik best voor betalen. Jarenlang was ik zo enthousiast over de dienstverlening dat ik een ambassadeur geworden was voor UPC zakelijk. Ik raadde het aan al mn connecties aan. Nu heb ik Ziggo zakelijk. Na ettelijke contacten met de zakelijke klantenservice vind ik het jammer dat ik geen glasvezel kan krijgen op mijn adres. Ik snap dat fusies wanorde veroorzaken in het begin, dus laten we hopen dat Ziggo zakelijk een zelfde servicepeil gaat bereiken als UPC zakelijk dat had. Je weet wel, met max 3 minuten wachttijd als je de hotline belt.
Jasper R. wrote:
Experts,
Ik zou graag willen weten waarom de extra mediabox xl de ene keer wel en de andere keer geen verbinding maakt met de horizon box. Ik heb drie keer een nieuwe extra box gehad en er zijn twee monteurs geweest. Het werkt dan weer wel en dan weer niet. Volgens de klantenservice, in mijn ogen onkundig, komt het omdat het signaal de ene keer te zwak en de andere keer te sterk is. Dat is toch te gek voor woorden, dus een Russische roulette? Volgens beide monteurs was het signaal prima, zo ook de bekabeling etc. Als ik zo'n auto had ging deze direct de deur uit, daarom heb ik nu geen extra mediabox xl meer.
Voor mij had het een uitkomst kunnen zijn omdat ik 's middags vanwege mijn lichamelijke beperkingen boven op bed lig en dan opgenomen programma's die mijn vrouw niet interesseren kon kijken.
Als ik de garantie krijg dat het werkt, wil ik graag weer een extra mediabox xl, maar als ik zo op internet kijk is het een groot probleem kind.
Ben erg benieuwd naar de reactie van een expert.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.