Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
200 Reacties 200
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Bozz wrote:
In het verlengde van Jonathan-458 heb ik de volgende wens:

T.a.v. on-demand kijken zou het ik het enorm waarderen wanneer een Netflix-achtige mogelijkheid wordt gemaakt om films/series die ik volg, te kunnen onderbreken en - onafhankelijk van het apparaat waarop je het bekijkt - verder te kijken vanaf het moment ik eerder aan het kijken was.


Hoi Bozz,

Bedankt voor je input en feedback. We zijn constant bezig om onze producten en dienstverlening te verbeteren en waardering jouw inbreng. Dankjewel!
Rubin Ziggo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Erik51 wrote:
Ik zou ten eerste willen weten wanneer de box eindelijk eens automatisch naar een zender gaat op een door mij ingestelde herinnering.


Hick-ups in beeld en geluid hebben niets te maken met capaciteitsbeperkingen in het netwerk. In veel gevallen is de kern van de oorzaak een probleem in het signaal. Dit kan vanuit het netwerk ontstaan, maar door een minder goede bekabeling in de woning.

Vooral bij opnames wordt het steeds erger, zeker als ik tijdens het opnemen langs het betreffende kanaal zap.

We zijn op zoek naar de beste technische oplossing voor dit probleem. Op dit moment kan ik je alleen maar adviseren om de zender over te slaan tijdens het zappen, want dan weten wij dat het probleem niet voor komt.
Rubin Ziggo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
TvD1963 wrote:
Zou graag de melding ITV-130 op een Smit CI+ aktieve module behandeld hebben jullie zijn daar nu al 5 maanden mee bezig en koppelen totaal niets terug.
......
Heel simpel misschien de modules omruilen we hebben het tenslotte over (een ziggo gecertificeerde module)
daar het jullie niet lukt om met Smit de software te updaten.


Hoi TvD1963,

We snappen je ontevredenheid in deze kwestie en we zijn nog steeds bezig om samen met @Smit een update voor deze kwestie te ontwikkelen. Het staat op de kaart en er wordt aan gewerkt!
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
arjan wrote:
Het wordt inderdaad tijd dat er een update voor de @Smit CI+ 1.3 module verschijnt. Het probleem met de foutmelding ITV-130 bij interactieve televisie doet zich al voor sinds begin december 2016.


Hoi Arjan,

Net als TvD1963 snap ik dat je gewoon een oplossing voor deze storing. We werken samen met @Smit aan een update die dit probleem verhelpt.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
wustenveld wrote:
Dus mijn vraag: Waarom is televisie gekoppeld aan een internet abonnement? Is dat niet eigenlijk gewoon koppelverkoop? Iets wat, zeker met jullie monopoly positie, niet helemaal netjes is?


Hoi wustenveld,
Terechte en goede vraag die je stelt.
We kunnen deze vraag helaas niet direct beantwoorden. Daarom hebben we jouw vraag intern uitgezet bij de juiste personen en afdelingen. Zodra wij hier een reactie op hebben ontvangen, zullen wij het met je delen. Houd het topic in de gaten!
vandenhaselkamp

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Richard heeft op 3 mei geen contact opgenomen en ook vandaag niet. Mijn probleem bestaat al 1,5 jaar. Doe er iets aan, mijn gefild raakt op en niet lang meer of ik ben weg bij jullie.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
emr wrote:
waarom doet de horizonbox elke dag updaten (overnieuw opstarten)


Hi emr,
Dagelijkse vastlopers zijn natuurlijk niet de bedoeling! Staat je Mediabox XL vrij zodat deze kan 'ademen'? Ik heb daarnaast enkele instellingen geoptimaliseerd op je box. Ik ben benieuwd of dit verbetering brengt.
woooei

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Kan ik met mijn TV Standard abonnement (i.c.m. Humax 5200C mét Smartcard) gebruik maken van TV Gemist? Op jullie site staat dat ik op de rode knop van de afstandsbediening moet drukken, maar dan gebeurt er niets.

Alvast bedankt!
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
robbo wrote:
Nog steeds worden bij de o.a. duitstalige zenders en bbc first, niet de instelling dolbydigtaal onthouden. ( mediabox xl) Je moet deze nog steeds handmatig instellen op de desbetreffende zender. En dit wordt dan ook niet wederom onthouden. Dit speelt al heel lang. En bij herhaalde vragen krijgt men steeds te horen: is in onderzoek. ... Dit duurt wel erg lang. Waarom is dit zo moeilijk? Hoewel niet specifiek een vraag over een product maar technische vraag, hopende dat deze ook hier thuis hoort. Gr Rob.


Hoi robbo,

Daar komen we bij je op terug!
Rubin Ziggo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
WvOostveen wrote:
1) graag ondersteuning voor Chrome bij Ziggo Go. (Je zal maar een Chromebook hebben.)
2) Opnames afspelen van mediabox xl hapert heel veel. (bederft mijn kijkplezier volkomen.)


Hoi WvOostveen,

Bedankt voor je vragen. Laat ik beginnen bij je vraag over de ondersteuning van Chrome voor Ziggo Go.
We werken er hard aan om ziggogo.tv (zonder Silverlight plugin) ook weer beschikbaar te maken voor Chrome, Edge en Firefox. Deze browsers ondersteunen namelijk geen Silverlight momenteel. We zitten nu in de testfase. Volg de Community voor het laatste nieuws.

2e vraag: Hapering bij het afspelen van opnames is een bekend probleem. Voor meer informatie zou je even dit topic kunnen bekijken: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/waarom-haperen-mijn-opnames-op-de-horizon-8486
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ozz wrote:
Wanneer worden Ziggo mediaboxen voorzien van een Firmware-Update waarin IPV6 wordt ondersteund?


Hallo Ozz,

Onze mediaboxen gebruiken geen IP voor de doorgifte van de reguliere tv-zenders. Daarvoor gebruiken we een ander protocol: DVB-C.
Daarom weet niet of IPv6 wel een oplossing zou zijn voor je probleem. Wanneer je last hebt van freezes/vastlopers dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Woef wrote:
Nog steeds heb ik geen goed antwoord gekregen waarom ik via mijn Horizon box art.no. 21014536 ongeveer een half jaar geleden door de monteur samen met het laatste nieuwe modem ( wit ) is geïnstalleerd.


Hoi Woef,
De Humax is een generieke ontvanger die je overal kunt aanschaffen en kunt inzetten voor meeredere doeleinden. De fabrikant van de decoder heeft ervoor gekozen om de USB interface in te schakelen en te kunnen gebruiken voor andere doeleinden. Daar hebben wij verder geen invloed op.

De Mediabox XL sluit op dit moment optimaal aan op de diensten die wij aanbieden. Daarnaast heeft de Mediabox XL wel de mogelijkheid om andere content af te kunnen spelen, als je hem hebt opgenomen in het thuisnetwerk. In feite kun jij een film/foto op je telefoon, ook delen met de Mediabox XL.
Kirsty Z
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes
Bedankt voor al jullie vragen. We zijn niet aan alle berichten toegekomen, maar we komen er volgende week op terug.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
John-1961 wrote:
Ik wil graag via mijn Horizon box:
1. Een Pathé thuis app geïnstalleerd zien
2. Een Videoland app geïnstalleerd zien
3. Ik kan nu een week terugkijken naar programma's. Soms heb ik dat gemist en zou ik graag willen dat ik achteraf alsnog een opname kon maken van een programma dat al uitgezonden is geweest (ik zou het immers ook gedurende een week alsnog kunnen zien, dus waarom dan niet alsnog opnemen, voor láter....?)
4. Ongestoord (zonder een hapering) beeld willen hebben: altijd.
5. Bij terugkijken van TV-programma, de mogelijkheid hebben om het programma vooruit te spoelen.


Hoi John,
leuk dat je met ons meedenkt.
1. We zijn constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden om nieuwe apps te implementeren. Of Pathé op korte termijn door ons wordt aangeboden, kan ik helaas niet beantwoorden. De toekomst zal het leren.
2: Videoland wordt al aangeboden i.c.m. een Mediabox XL.
3. Er zijn contractuele afspraken gemaakt met de verschillende zenderleveranciers en dit beperkt ons momenteel om het aanbod langer dan 7 dagen aan te bieden.
4. Als je problemen ervaart met het beeld en geluid is het verstandig om contact te zoeken met onze helpdesk zodat we jouw verbinding kunnen controleren.
5. We hebben te maken met beperkingen van content partijen waardoor het niet mogelijk is om met alle zenders vooruit te mogen spoelen. Deze afspraken zijn gemaakt tussen Ziggo en de zender leveranciers. We bekijken natuurlijk de mogelijkheden om dit in de toekomst eventueel wel mogelijk te maken.
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
henktenoever wrote:
1. Waarom 'stottert' en 'hikt' mijn horizon box altijd als ik op replay iets wil bekijken? Dat gaat nu al maanden zo. Zelfs nadat ik met het speciale test programma heb mee gedaan.
2. Waarom kan ik maar een wek terugkijken in het Ziggo archief? Dat geldt helemaal voor de publieke omroepzenders. Die betalen wij toch van ons belastinggeld, dus moet dat vrij toegankelijk zijn en blijven.


Hoi Henk,
1. Je doet nog steeds mee met "het speciale test programma". Als je problemen ervaart, dan is het de bedoeling dat je jouw ervaringen deelt en/of contact zoekt met de Moderators die deze tests leiden. Ik verwijs je dan ook graag door naar hen.
2. Er zijn contractuele afspraken gemaakt met de verschillende zenderleveranciers en dit beperkt ons momenteel om het aanbod langer dan 7 dagen aan te bieden.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"
Cyber Ruud wrote:
Het wordt steeds duidelijker dat elektromagnetische straling van o.a. Wifi schadelijk is voor de gezondheid en de nachtrust. Waarom staat de Wifi van de Horizon box standaard keihard aan, terwijl haast niemand daar iets aan heeft, omdat de Horizon box geen modem heeft?

Overigens start de box erg langzaam op en bij teletext is er vaak maar een half beeld.


Hoi Cyber Ruud,

1. Nieuwe klanten krijgen tegenwoordig standaard de Mediabox XL waarbij wij het 2,4 GHz netwerk hebben uitgeschakeld, en 5GHz op hidden staat. Dit is alleen van toepassing wanneer je een gedeconsolideerde situatie hebt (een apart modem).
2. Ik heb je Mediabox op afstand uit proberen te lezen maar we krijgen geen terugkoppeling. Het advies is om de energieverbruik instellingen op "hoog" in te stellen, als dat nu niet het geval is.
3.De problemen zijn bekend en we werken aan een oplossing.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N0RM wrote:
Waarom kan ik Ziggo Golf wel in replay vooruitspoelen op TV, maar niet op Ziggo Go op tablet, telefoon of pc?


Hoi NORM,

Als het goed is dan is het probleem nu opgelost.
Veel 'golf kijkplezier' gewenst 🙂
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
sjwestra wrote:
Hallo,

Ik heb sinds kort een Connectbox. In principe wil ik de firewall opties zo veilig mogelijk instellen, maar we moeten nog wel kunnen internetten en gamen. In de firewall settings van de Connectbox zijn 'Block fragmented IP packets' en 'Port scan detection' standaard uitgeschakeld. Ik begreep dat ik 'Port scan detection' gerust kan inschakelen voor de veiligheid en dat dit de performance niet zou aantasten.

Kortom: ik ben benieuwd naar de aanbevolen instellingen van de Firewall en wat ze betekenen.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd-Jaap Westra


Wij (Product Managers Televisie en apps) kunnen jouw internetvraag niet beantwoorden. Ik adviseer je om hierover een topic te starten zodat je jouw ervaringen kunt delen met de andere gebruikers. Wij leveren het modem met "default instellingen" en dat is dan ook advies.
Peter Ziggo

Level 1
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arthur Wetselaar wrote:
1 Sinds we geen UPC meer hebben maar Ziggo geeft de Horizon decoder standaard bij het opstarten een melding over een verbindingsprobleem. Die gaat vanzelf weer weg, maar met dezelfde decoder bij UPC was het er niet. Dus gaat het gewoon om een bug.

2 Waarom is de beeldkwaliteit bij uitgesteld kijken of replay TV zo slecht? Het kwaliteitsverschil was bij UPC stuk minder erg. Op een 4K tv wordt dit vooral zichtbaar en dan in kleurverlopen met grijs. Gewoon wat minder compressie gebruiken, zo duur zijn die harde schijven nu ook weer niet.

3 Zelfde als gebruiker Dusdat hierboven; 4K ondersteuning zou best welkom zijn. Is toch een mogelijk upsell?

4 Chromecast ondersteuning in de app. Als dat vanwege een rechtenprobleem, of dure rechten niet wordt gedaan, zeg dat dan gewoon eerlijk.

5 Mn vriendin en ik geven niet om sport, hebben geen kids en hebben al het XL zenderpakket. Nu zitten we allebei ook nog bij Vodafone. Kaching dachten we, toen aangekondigd werd dat Ziggo en Vodafone ook pakketkorting ging geven zoals KPN en telfort dat al voordeden. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar wat hebben wij aan een gratis upgrade naar het zenderpakket L als we al XL hebben?

6 Ik ging ooit bij UPC zakelijk, puur om een betere service te krijgen dan bij home en daar wilde ik best voor betalen. Jarenlang was ik zo enthousiast over de dienstverlening dat ik een ambassadeur geworden was voor UPC zakelijk. Ik raadde het aan al mn connecties aan. Nu heb ik Ziggo zakelijk. Na ettelijke contacten met de zakelijke klantenservice vind ik het jammer dat ik geen glasvezel kan krijgen op mijn adres. Ik snap dat fusies wanorde veroorzaken in het begin, dus laten we hopen dat Ziggo zakelijk een zelfde servicepeil gaat bereiken als UPC zakelijk dat had. Je weet wel, met max 3 minuten wachttijd als je de hotline belt.


Hoi Arthur,

1: Ik kan hier geen duidelijk antwoord op geven omdat wij niet weten welke foutcode jij te zien krijgt met het opstarten van de Mediabox XL. Ervan uitgaande dat het een bug is, is denk ik niet correct. Ik adviseer je om contact op te nemen met de helpdesk en de foutcode met ons te bespreken.

2: Er is voor jou als oud UPC klant niets gewijzigd in het netwerk of in de instellingen. De grootste wijzigingen en aanpassingen zijn verricht in het Ziggo netwerk en er zijn absoluut geen wijzigingen geweest met het doorvoeren van ons beeldkwaliteit. Kan het ook komen omdat je sinds kort een 4K TV hebt?

3: We bekijken de mogelijkheden, zie ook onze reacties bij de overige vragen.

4: Op dit moment ondersteund de Ziggo GO app Chromecast en AirPlay voor:
- live TV kijken
- On Demand (Movies & Series XL)
Inmiddels hebben we ook de rechten voor Replay uitzendingen op GO, maar door technische reden hebben we dit helaas nog niet aan kunnen zetten. We zijn druk bezig om dit z.s.m. wel beschikbaar te maken.

5: In dit geval heb je inderdaad niet veel aan het "zenderpakket L", maar kun je wel gebruik van de andere extra's. Wellicht heb je wel wat aan "Safe online XL". Daarnaast verdubbelt Vodafone je databundel en heb je volgens mij toch een leuke toevoeging op je huidige pakket 🙂
FerdiZ

Level 5
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jasper R. wrote:
Experts,

Ik zou graag willen weten waarom de extra mediabox xl de ene keer wel en de andere keer geen verbinding maakt met de horizon box. Ik heb drie keer een nieuwe extra box gehad en er zijn twee monteurs geweest. Het werkt dan weer wel en dan weer niet. Volgens de klantenservice, in mijn ogen onkundig, komt het omdat het signaal de ene keer te zwak en de andere keer te sterk is. Dat is toch te gek voor woorden, dus een Russische roulette? Volgens beide monteurs was het signaal prima, zo ook de bekabeling etc. Als ik zo'n auto had ging deze direct de deur uit, daarom heb ik nu geen extra mediabox xl meer.

Voor mij had het een uitkomst kunnen zijn omdat ik 's middags vanwege mijn lichamelijke beperkingen boven op bed lig en dan opgenomen programma's die mijn vrouw niet interesseren kon kijken.

Als ik de garantie krijg dat het werkt, wil ik graag weer een extra mediabox xl, maar als ik zo op internet kijk is het een groot probleem kind.

Ben erg benieuwd naar de reactie van een expert.


Hoi Jasper,

Op basis van deze informatie kan ik helaas geen goed antwoord geven waarom je problemen ervaart met de extra Mediabox XL. Ik adviseer toch om opnieuw contact te zoeken met onze Klantenservice om de mogelijkheden en/of problemen te bespreken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic