Aankondigingen
Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
0 Kudos
200 Reacties 200
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing
harryegdom wrote:
Na een tijdje wordt mijn mediabox xl automatisch uit geschakeld en tv,kan deze tijd ingesteld worden

Beste Harry egdom,
Ja, dat kan! Hier vind je hoe je dat doet: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/energieverbruik-en-stand-by/
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Windval wrote:
Ik vind het raar dat ik die laatste update nog niet heb, tevens vind ik het nog steeds oervervelend die zwarte balk zo lang in beeld te hebben, 1 a 2 seconden is genoeg.

Hi Windval,
Kun je uitleggen welke update je bedoelt? Gaat het over de Ziggo GO app?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Masterbas wrote:
Waarom kan ik wel de ziggo go app op mijn laptop of windows tablet op start en dan bekijken via mijn aangesloten tv, maar als ik mij iPad of iPhone aansluit aan de tv dan kan het niet.

Hallo Masterbas,
Een iPhone, iPad, dan wel Android smartphone en tablet kan inderdaad niet direct (via bijvoorbeeld een HDMI kabel) worden aangesloten op een TV. Dit heeft te maken met de afspraken die we met contentpartijen hebben gemaakt.

Via deze devices kun je wel streamen naar je televisie via een Google Chromecast Dongel of via AirPlay (Apple TV). Je moet dan wel mirroring uitzetten. Succes! Mocht je nog hulp hierbij nodig hebben, kun je altijd een topic openen op de Community.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
CescoAiel wrote:
En waarom is het zo moeilijk om - als ik moet inloggen om hier te reageren - mij terug te sturen naar waar ik vandaan kwam in plaats van de nutteloze Ziggo home-page?

Hoi CescoAiel,

Ik begrijp je frustratie. Het is een bekend probleem in de Community. Om een antwoord te krijgen op je vraag, kun je het beste een topic hiervoor openen. De Community zal je helpen met een antwoord.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Norm wrote:
Waarom kan ik Ziggo Golf wel in replay vooruitspoelen op TV, maar niet op Ziggo Go op tablet, telefoon of pc?

Hallo Norm,
Bedankt voor je melding. Wij gaan dit oppakken. Voor beide platformen (Ziggo GO en Mediabox XL) hoort dit gelijk te staan. Bij Replay uitzendingen voor Ziggo Golf hoor je gewoon vooruit te kunnen spoelen. We gaan dit zo spoedig mogelijk herstellen!
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
J. Bos wrote:
Al een paar weken (sinds 18 april - waren ook werkzaamheden tot 30 april) werkt replay tv niet meer op de laptop met de windows10 app

Hoi J. Bos,
Wat een vervelende kwestie! Ik zie dat er inmiddels een monteur bij je is geweest en deze een nieuw modem heeft geplaatst. Daarnaast is er een vergoeding door de klantenservice aangemaakt. De collega's van de klantenservice handelen dit verder met je af dus. Daar kan ik als Product Manager niet veel meer aan toevoegen. Uiteraard wel sorry voor alle ongemak.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Quiby wrote:
Waarom kan je meerdere zenders met de ziggo app niet spoelen?

Hi Quiby,
Of er een Replay uitzending doorgespoeld kan worden, hangt af van de afspraken die we hebben gemaakt met de verschillende content providers zoals RTL en SBS.

De opnames in ons netwerk starten namelijk wat eerder om er zeker van te zijn dat je het begin niet mist. Wij werken momenteel wel hard aan een oplossing zodat je de maximale 5 minuten van de vorige uitzending wel kan doorspoelen in de toekomst.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
NumNum wrote:
Ben bijzonder benieuwd wanneer de storing met wifispots wordt opgelost.
Ik betaal (en vele andere gebruikers) al jaren voor een dienst die al jaren niet werkt.

Storing is bekend op het community forum onder https://community.ziggo.nl/wifispots-116/wifispots-geen-gebruikersnaam-wachtwoord-11459#post162843

Ik zou zeggen, fiks eerst dit eens voordat je andere dingen onderneemt.
En hoe gaan jullie al deze vragen in een uurtje kunnen beantwoorden? lol

Hoi NumNum,

We begrijpen je ergernis. Zoals je aangeeft, het is een druk vragenuurtje. Daarom kunnen we alleen vragen over televisieproducten en apps beantwoorden. We moeten helaas nog een beroep doen op je geduld.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Peter Horizon wrote:
Al een paar weken (sinds 18 april - waren ook werkzaamheden tot 30 april) werkt replay tv niet meer op de laptop met de windows10 app

Hallo Peter,
Bedankt voor het aangeven van dit probleem. Deze heb ik nog niet eerder gehoord. Als het goed is komt er vandaag of morgen een update van de Ziggo GO app voor Windows 10 beschikbaar in de Microsoft Store. Wil je de app dan downloaden en opnieuw testen?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
mh35B wrote:
Wanneer wordt het mogelijk om een 2e Horizonbox op 1 adres / perceel met meerdere gescheiden bewoners aan te kunnen schaffen?

Hallo mh35B,
Bedankt voor je vragen. Ik ga ze hieronder een voor een even af.

'Volledig' zenderaanbod: Je geeft aan dat je het prima vindt als het volledige aanbod zenders (alle) ook via PC en/of app gekeken kunnen worden. Dat snap ik heel goed en dat willen wij ook graag. Echter hebben we niet voor alle zenders de rechten om dit te doen. Ook op Ziggo GO kan ouderlijk toezicht worden ingesteld, dus daar ligt het niet aan.

Verder kunnen we 18+ content / zenders (zoals bv Penthouse) niet via Ziggo GO aanbieden, dit omdat dit niet is toegestaan door onder andere Apple.

Radiokanalen in de app beschikbaar maken: Goed dat je dit noemt! Ik wil dit zelf namelijk ook graag. 🙂 Alleen heeft het gezien wat we allemaal willen en waar vraag naar is helaas nog geen hoogste prioriteit. Maar wie weet komt het nog wel!
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Veldhuis P. wrote:
Vandaar dat ik later een apart modem heb besteld. de Horizonbox - die ik nu nog alleen voor TV gebruik - geeft nog regelmatig haperend beeld.

Hoi Veldhuis P.,
Haperend beeld kan komen door een signaalkwestie, daarnaast kan dit voorkomen wanneer je Mediabox XL is opgenomen in het thuisnetwerk. Dit is een bekende bug in de huidige software. Mocht je box dus zijn verbonden met je modem, verbreek dan deze verbinding. De ventilator blijft inderdaad in standby actief om de box te blijven koelen. Je kan de energiestand Middel eens proberen. Let wel dat je dan niet meer opnames op afstand kan inplannen, wat uiteraard ook niet kan als je zelf handmatig de box volledig van de spanning haalt.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
tommasso wrote:
Waarom ondersteunt horixon Tv silverlight niet meer op de meeste browsers zoals Chrome, safari en Mozilla Firefox?

Hallo tommasso,
Wat vervelend te horen dat je op je oude Windows computer geen tv meer kunt kijken via ziggogo.tv. Chrome en Firefox zijn beide gestopt met de ondersteuning van Silverlight. Op dit moment hebben we Silverlight nog nodig om de uitzendingen goed te kunnen beveiligen. Hier hebben we afspraken over gemaakt met onze content providers zoals RTL en SBS. Wij werken echter hard aan een nieuwe oplossing waarbij Silverlight niet nodig is. Deze laat onverwachts langer op zich wachten. Ik hoop dat deze snel beschikbaar komt. We zitten hiermee nu in de testfase. Ik hoop dat je nog even geduld kunt hebben.

Kun je Internet Explorer 10 installeren op je laptop? Daar zou het met Silverlight wel moeten werken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
wijnands wrote:
Vorig jaar heb ik echt heel erg veel TV storing gehad. Standaard antwoord van Ziggo was dat dit aan mijn kabels zou liggen. De laatste 3 maanden heb ik geen storing meer gehad (voor het eerst eigenlijk sinds de overname van multikabel).
Heeft men mij nou zitten voorliegen over de storingen?

Beste Wijnands,
Helaas kunnen wij op basis van deze informatie niet aangeven waardoor je nu opeens weer goed beeld hebt. Het kan wel zijn dat het probleem er nog is, maar nu op een andere zender. Wij werken voortdurend aan ons netwerk waardoor het probleem nu misschien op een andere zender zit. Eentje waar je minder naar kijkt. Misschien is het handig dat je toch nog onze klantenservice belt, zij kunnen dan samen met je verder kijken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
richard62 wrote:
Wanneer kunnen we de GO app in het buitenland gebruiken?
Snap niet dat het al kan
Nu moeten we 2.50 p/m meer gaan betalen om producten te verbeteren dus mijn verwachtingen zijn hoog"

Hoi Richard,

Ik snap dat je ook in het buitenland van de Ziggo GO app gebruik wilt maken. Dit heeft te maken met rechten, waardoor Ziggo GO niet in het buitenland beschikbaar is. Wie weet verandert dit in de toekomst.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
richard62 wrote:
"Was ik nog vergeten te vragen waneer komt er een ziggo Go app voor op de smart tv (samsung)
Dan hoef ik niet overal een kabel te trekken"

Hoi Richard,

Op dit moment hebben we geen plannen om de Ziggo GO app beschikbaar te stellen voor een Smart TV. Dit omdat er veel verschillende TV merken (Samsung, LG, Philips, etc) zijn met ieder zijn eigen specificaties. Daardoor is het erg lastig om alle apps goed te onderhouden en te beheren. Uiteraard blijven we kijken naar de mogelijkheden om dit in de toekomst waar te maken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
slangen12 wrote:
komen er nieuwe zenders bij bv commercieel

Hoi Slangen12,

We nemen regelmatig onze zenderpakketten onder de loep. Suggesties zijn altijd welkom. Welke zenders mis je?
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
JBW wrote:
Wanneer gaat ziggo eens de problemen met horizon oplossen.

Hoi JBW,
Dit klinkt als een signaalkwestie. Er is geen recent contact met onze klantenservice te zien. Als we niet weten dat je een storing ervaart kunnen we het ook niet oplossen. Het is advies is dus contact op te nemen met de klantenservice. Zie onze contactpaginawww.ziggo.nl/contact voor alle mogelijkheden om met ons in contact te komen.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
karelp wrote:
Waarom werkt de ziggo app wel in de internet explorer en waarom werkt de Windows 10 app niet naar behoren.

Hallo karelp,
Vervelend dat je veel problemen ervaart met de Ziggo GO app voor Windows 10. Kun je mijn collega Serkan Ziggo jouw klantgegevens toesturen in een persoonlijk bericht (klantnummer en gebruikersnaam Mijn Ziggo), dan kunnen we dit laten onderzoeken. Dankjewel.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
emr wrote:
Kan ik ook in het buitenland ziggo op mijn laptop bekijken

Ha emr,

Dank voor je vraag. Het is helaas niet mogelijk om in het buitenland te kijken naar televisie via Ziggo GO. Dat heeft te maken met rechten. Wij mogen de zenders alleen in Nederland aanbieden.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
bbe0 wrote:
Mijn Ziggo Go doet sinds een paar weken helemaal niks op mijn PC's en laptop. Zowel Internet Explorer 11 en Edge met Windows 7 Enterprise en Windows 10 en alle andere browsers doen het niet.

Beste bbe0,

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met Ziggo Go. Het klopt dat dit niet meer te bekijken is vanaf browsers die geen Silverlight plugin ondersteunen. Zoals Chrome, Firefox en Edge.

Maar je geeft aan dat je Windows 10 hebt. Klopt dat? Heb je dan onze nieuwe Ziggo GO app voor Windows 10 al geprobeerd? Deze is gratis te downloaden uit de Microsoft App store.

Verder zijn we bezig met een verbeterd platform voor ziggogo.tv. Hiervoor is geen silverlight plugin meer nodig. We zitten momenteel in de testfase en ik hoop dat we deze zo spoedig mogelijk kunnen aanzetten. Een exacte datum kan ik helaas nog niet geven.
0 Kudos