Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Lees hier de antwoorden terug van het 'Televisie & Apps' Vragenuurtje

Aan wie anders dan onze productexperts zou jij je vraag over onze televisieproducten & apps het beste kunnen stellen? Nou, dat dachten wij ook! Daarom schuiven onze Product Managers aan tijdens het Vragenuurtje ‘Televisie & Apps’.

Welke producten zijn dat dan?
Wil jij meer weten over bijvoorbeeld je mediabox, Ziggo Replay, de tv gids of On Demand? Of heb je juist een vraag over Ziggo GO of de apps op je mediabox?

Stel ‘m alvast hieronder.

Onze Product Managers beantwoorden je vraag tijdens het online vragenuurtje op 16 mei, van 19.00 uur tot 20.00 uur. Ze zitten live voor je klaar! Vergeet je niet je alarm te zetten zodat je dan ook online bent?

Even voor de duidelijkheid…
Over de toekomst van onze producten en diensten kunnen de Product Managers niet veel zeggen, behalve dat er continue gewerkt wordt aan vernieuwing en verbetering. Het heeft dus niet zoveel zin om bijvoorbeeld vragen te stellen over welke nieuwe tv-diensten we binnenkort gaan lanceren. Wel zijn de Product Managers erg geïnteresseerd in jullie ideeën en feedback rondom onze producten en welke ontwikkelingen jullie zouden waarderen. Hierover gaan ze graag met je in gesprek tijdens het Vragenuurtje.

**Om verwarring te voorkomen is het handig dat jullie, de leden, geen antwoord geven maar de Product Managers :)**
0 Kudos
200 Reacties 200
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing
Lavro wrote:
Ik heb sinds kort een extra mediabox. Helaas kun je hiermee dus (nog) geen netflix kijken op kanaal 150. Komt hier nog een oplossing voor (en zo ja, wanneer)

Hallo Lavro,
We zijn momenteel aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het bekijken van Netflix op de Extra Mediabox XL. Houd onze community goed in de gaten voor het laatste nieuws.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
wossels wrote:
Wanneer gaat de Ziggo Go app eens goed functioneren? Replay TV is nu uiterst beperkt...

Hallo wossels,

De Ziggo GO app hoort uiteraard goed te werken. 

We hebben momenteel niet voor alle zenders / programma's de rechten (van content partijen) om deze via Ziggo Replay aan te bieden. Uiteraard werken we er hard aan om het Replay aanbod uit te breiden. Op de Community houden we je op de hoogte van het laatste nieuws!

Een iPhone, iPad, Android smartphone en tablet kun je inderdaad niet direct (via bijvoorbeeld een HDMI kabel) aansluiten op een TV. Dit heeft te maken met de afspraken die we hebben gemaakt met de onze contentpartijen zoals RTL en SBS. 

Via deze devices kun je streamen naar je televisie via een Google Chromecast Dongel of via AirPlay (Apple TV). Je moet dan wel mirroring uitzetten.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
graphelli wrote:
Mijn vraag : ik weet niet of ik bij Philips of bij Ziggo moet zijn voor deze klacht.
M.vr.gr.

Hoi graphelli,
Erg vervelend. De Smart TV diensten zijn onderdeel van het domein van de TV en vragen hierover kunnen dus het beste aan de TV leverancier gesteld worden. In dit geval Philips. Succes!
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
johanpater1978 wrote:
De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV? #durftevragen

Hallo johanpater1978,

Fijn dat je tevreden bent met onze diensten! Je hebt gelijk: als je je telefoon doorschakelt, gebeurt dat meteen. Op dit moment is niet voorzien dat daarin verandering komt. Hopelijk kun je ook met die methode werken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
vandenhaselkamp130265 wrote:
Waarom kan je meerdere zenders met de ziggo app niet spoelen?

Goedemiddag vandenhaselkamp130265,
Mijn collega Richard heeft je op 3 mei benaderd in verband met dit probleem en hij heeft nog een aantal vragen aan jou. Er is vandaag ook contact geweest met de helpdesk en zij hebben Richard opnieuw verzocht om contact met jou op te nemen vanwege de problemen die jij ervaart. Hij probeert vandaag nog contact met jou op te nemen.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Zonnetjeinhuis wrote:
Hallo Experts,
De Ziggo Go werkt super op mijn iPhone en iPad, kunnen jullie deze brilliante app ook uitbrengen voor de AppleTV? #durftevragen

Hoi Zonnetjeinhuis,

Wat een mooi compliment! Leuk dat je deze vraag stelt.
Wist je dat het op dit moment al mogelijk is om vanaf de Ziggo GO app te kijken op je grote tv-scherm via Apple TV (AirPlay)? Dit doe je door te streamen vanaf de app op je iPad of iPhone.

Over een Ziggo GO app voor Apple TV hebben we inderdaad nagedacht. Het heeft niet onze prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay.

#weetjezovoldoende :)?
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
hboxem wrote:
Jullie van Ziggo weten dit allemaal al
Maar waarom word ons een Horizonbox aangeraden en deze maar te zoeken op marktplaats als wij niet duurder willen bij Ziggo want wij vinden het huidige al duur genoeg
Nu hebben wij een Horizonbox maar dit wil niet werken zeggen ze nu bij Ziggo
Maar ons nu wel een half jaar een filmpakket aansmeren terwijl mijn Horizon niet werkt.
Nu willen wij dit filmpakket annuleren maar hoe wij dit moeten doen weten wij niet

Goedenavond hboxem,

Het is sinds de fusie tussen UPC en Ziggo niet meer mogelijk om een eigen Mediabox/decoder aan te schaffen omdat we zijn overgestapt op het "leenmodel". Uit de contactmomenten zie ik meerdere keren het advies om je pakket te wijzigen, zodat je ook een Mediabox XL van ons kunt afnemen. Mijn collega's hebben een coulance aanbieding gedaan vanwege het feit dat ze het jammer vinden dat er zoveel verwarring bij jou is ontstaan. We kunnen de Mediabox de jij hebt aangeschaft ook niet opnieuw opvoeren, omdat we de verkopers van onze Mediaboxen hier alleen maar mee stimuleren. Ik adviseer je om contact op te nemen met de verkoper omdat hij een onrechtmatige handeling heeft verricht.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
barrystaets wrote:

We leven in 2017. In 1990 was zappen al sneller dan dit. Geen wachten tot een decoder die 8 zenders ertussen die je niet hoeft te zien heeft ontfrutselt. en intussen grijze pagina's met ontbrekende teksten toont. Mijn vraag is dus, gaan jullie hier nu echt eens beter op letten?

Hallo barrystaes,

Dank voor je vraag. Wat jammer dat de Mediabox XL (zo heet de Horizon nu) niet helemaal aan je verwachting voldoet. We werken natuurlijk continu aan het verbeteren van de gebruikservaring, maar sommige dingen hebben tijd nodig. In 1990 waren er behoorlijk wat minder diensten beschikbaar via je tv;-)
Wat in jouw situatie wellicht fijn is om te weten: voor Netflix hoef je het menu van de Mediabox XL niet in. Je kunt gewoon zappen naar kanaal 150 en daar vind je Netflix.

Je geeft ook aan dat je tussenliggende zenders wilt overslaan. Daar kan een favorietenlijst uitkomst bieden. Kijk eens op https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/favorieten-instellen/ en maak een lijst met de kanalen die jij graag bekijkt. Dat scheelt weer wat zapwerk.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Jjoop wrote:
Hoe kan ik Ziggo kijken op de camping zonder WiFi

Hallo Jjoop,
De meeste zenders in de Ziggo Go app zijn ook via 3G/4G te bekijken vanaf de camping in Nederland. Alleen BBC en de Belgische zenders niet.

Let op: tv kijken via 3G/4G kost data. Houd je databundel en bijhorende kosten in de gaten.
FerdiZ
Level 5
CescoAiel wrote:
En voor AndroidTV!!!

Hallo CescoAiel,
De vraag van Zonnetjeinhuis is net al beantwoord. Als toevoeging ook nog even wat over Android TV. Hiervoor geldt hetzelfde als voor AppleTV. Vanaf je Android toestel kun je ook streamen via een Google Chromecast dongel.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
WillemBosscha wrote:
Zou graag willen dat de horizon mediabox wat meer storingsvrij gaat werken

Goedenavond WillemBosscha,
Ik heb je algemene verbinding op afstand gecontroleerd en het signaal lijkt in orde. Ik zie echter geen melding over storingen in ons klantsysteem. Ik wil je toch adviseren om contact te zoeken met onze helpdesk zodat we je verder kunnen ondersteunen.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Sogree wrote:
Wanneer gaat Ziggo Chrome ondersteunen?

Hallo Sogree,
Bedankt voor je vragen. Laat ik beginnen bij je vraag over de ondersteuning van Chrome voor Ziggo Go.
We werken er hard aan om ziggogo.tv (zonder Silverlight plugin) ook weer beschikbaar te maken voor Chrome, Edge en Firefox. Deze browsers ondersteunen namelijk geen Silverlight momenteel. We zitten nu in de testfase. Volg de Community voor het laatste nieuws.

Vraag 2 over de Ziggo Go app afspelen op gerootte tablet. Dit heeft met de beveiliging van de aangeboden content te maken. Ziggo is niet eigenaar van het televisie / On Demand  aanbod dat we aan onze klanten aanbieden. We hebben te maken met veel verschillende content partijen die ieder zijn eigen wensen/ regels hebben waar we ons aan moeten houden. We zijn het ermee eens dat het gebruiksgemak van de klant voorop staat, maar we kunnen dit hierdoor dus niet altijd zo makkelijk mogelijk maken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
technoturk wrote:
ik wil een ipv4 op mijn modem. ik kan geen poort meer openen since ik ziggo heb. in 2017 mag ndit egt niet kunnen met al het domotica in huis

Hoi technoturk,

Het thema van dit vragenuurtje is Televisie en Apps. Desalniettemin een interessante vraag die je stelt. Om een antwoord te krijgen op je vraag, kun je het beste een topic openen. De Community helpt je graag verder.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
ehofstede wrote:
Zonnetjeinhuis wrote:
Hallo Experts,

Precies! Ik wil die Horizon ergenis helemaal niet, ik hoef ook niets op te nemen, ik kijk al heel weinig tv, voor mij is de app op de iPad prima, en nu stream ik het naar mijn Apple tv... maak ajb die app direct voor de Apple tv, dan heb ik een tv, versterker en Apple tv nodig en meer niet, zelfs geen coax kabel meer, heerlijk!

Hi ehofstede,

Ik snap je coaxkabelfrustratie. We hebben over dit punt nagedacht, maar we hebben nog geen concrete plannen. Het heeft een lagere prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay. Bedankt voor het meedenken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Peppes wrote:
Wanneer gaat de app eindelijk voor 100% werken? Bijvoorbeeld, de afstandsbediening functie werkt niet.En wanneer kan je, via de app, ook instellen dat je een hele serie wil opnemen? Nu alleen maar 1 aflevering mogelijk.

Hallo Peppes,
De Ziggo GO app hoort uiteraard goed te werken. En als het goed is, geldt dit ook voor de afstandsbediening. Waar loop je precies tegenaan met je afstandsbediening?

Het is inderdaad momenteel via Ziggo GO nog niet mogelijk om opnames voor series in te stellen. Dit omdat we tegen wat technische beperkingen aanlopen. Wij zijn wel bezig om dit in de toekomst wel mogelijk te maken, maar dit zal dat niet op korte termijn zijn. Een opname inplannen voor een serie kan dus nu alleen nog via je Mediabox.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
TonVerheij wrote:
Ik zou graag willen dat ik op mijn computer (windows 10) de Ziggo Go app meerdere keren mag starten.
Zodat ik bijvoorbeeld bij Ziggo Sport alle drie de kanalen tijdens de formule 1 kan zien,

Hi Ton,
Het is niet mogelijk om de Ziggo GO app voor Windows 10 meerdere malen te openen. Wat je wel kunt doen, is op Internet Explorer 10 of hoger naar Ziggo Go TV te gaan. En daar een andere stream te openen. Je moet dan wel Silverlight hebben geïnstalleerd. In totaal kun je op 3 devices/browsers tegelijkertijd live tv kijken vanaf Ziggo GO.

We werken er hard aan om ziggogo.tv (zonder Silverlight plugin) ook weer beschikbaar te maken voor Chrome, Edge en Firefox. Deze browsers ondersteunen namelijk geen silverlight momenteel.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
rvab wrote:
Met de ziggo go app kan ik mijn beeld via AirPlay en de Apple tv bekijken. Dus waarom dan niet meteen een native app op de Apple tv?

Hoi rvab,

Ik kan me voorstellen dat je een ‘native app’ op Apple TV wilt. Zeker als je in een aantal kamers geen tv-aansluiting hebt. We hebben jouw suggestie al eens eerder besproken, maar er zijn nog geen concrete plannen. Het heeft een lagere prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay. Bedankt voor het meedenken.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Ruud E wrote:
Abbo's van ziggo weer duurder, en dat alleen om naar reclame te kijken op alle aangeboden TV kanalen, reclame wat meer en meer wordt denk er over om TV op te zeggen en alleen nog internet af te nemen, tv kijken is allang niet leuk meer, Netflix en Videoland heerlijk kijken zonder die onderbrekingen.

Hoi Ruud,

Bij reclames spoel ik het liefst ook door. Het is nou eenmaal zo dat de lineaire TV omroepen nog steeds een verdienmodel hebben door het zenden van reclames. Ook via internet ontkomen we in sommige gevallen niet aan de advertenties. Met Ziggo Movies & Series kun je in ieder geval ongestoord naar films en series kijken.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
kissie wrote:
Wanneer komt er een Ziggo Go app voor de Apple TV

Hi kissie,

Zo te lezen zijn er tijdens het vragenuurtje meerdere klanten nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van de Ziggo Go app op Apple TV. We hebben jouw suggestie al eens eerder besproken, maar er zijn nog geen concrete plannen. Het heeft een lagere prioriteit, want het is al mogelijk om te streamen via AirPlay. Bedankt voor het meedenken.
0 Kudos
FerdiZ
Level 5
Rob125 wrote:
Sluit ik mij voor 100% bij aan !
Tot nu toe tegenstrijdige berichten hierover van Ziggo klantenservice medewerkers ontvangen.

Hoi Rob125,
Vervelend dat je hierover tegenstrijdige berichten hebt ontvangen. Op dit moment zijn er geen concrete plannen om interactiviteit aan te gaan bieden op CI+ modules in fUPC gebied. Interactiviteit is een standaard onderdeel van onze ‘Play pakketten’ met een Mediabox. De signalen over de CI+ modules in de Community krijgen we door van de moderators, het heeft onze aandacht.
0 Kudos