1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Aankondigingen
Lionman

Level 10
  • 477Posts
  • 6Oplossingen
  • 114Likes

Led kleuren voorzijde Next laatste versie

Kent iemand de betekenis van de kleuren van de led op de next?

Mijn vermoeden: blauw = standby, wit = actief. Maar klopt dit, of is er nog meer?

In het menu is ingesteld dat-ie na 5 uur overschakelt naar eco, maar na uitschakelen wordt-ie eerst blauw  maar na enige minuten gaat-ie geheel uit.

Helemaal duidelijk is het me niet in ieder geval.

Ik had hier al een draadje over, maar kan het zo gauw niet terugvinden.....

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5408Posts
  • 197Oplossingen
  • 3278Likes

In ECO stand gaat de Next helemaal uit. Dus ook het ledje. In de andere standen blijft de Next standby. 

Als het ledje wit is dan is de Next aan. Is hij blauw dan standby.

In de ECO stand duurt het zo'n minuut of tien voordat de Next helemaal uit is. De witte led gaat dan eerst naar blauw en dan uit.

Bekijk in context

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 477Posts
  • 6Oplossingen
  • 114Likes

Helemaal duidelijk! Bedankt. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Front-led-Next-betekenis-verklaring-kleuren/td-p/850310

Dat was bovenstaande, via je profielpagina een klein stukje naar beneden scrollen vind je al je eerdere topics.

Screenshot_20211019-172600_Chrome.jpg

Wat de leds betreft durf ik niks zinnigs te zeggen, de eigen gedachtegang klinkt vrij logisch. 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 477Posts
  • 6Oplossingen
  • 114Likes

Het eerdere draadje was al gearchiveerd, blijkt nu.

Blijkbaar heeft het uitgaan van die led dus niets te maken met "in eco stand" gaan....

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5408Posts
  • 197Oplossingen
  • 3278Likes

In ECO stand gaat de Next helemaal uit. Dus ook het ledje. In de andere standen blijft de Next standby. 

Als het ledje wit is dan is de Next aan. Is hij blauw dan standby.

In de ECO stand duurt het zo'n minuut of tien voordat de Next helemaal uit is. De witte led gaat dan eerst naar blauw en dan uit.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 477Posts
  • 6Oplossingen
  • 114Likes

Dat idee had ik ook. Maar waar gaat dan die 5 uur in het menu over? Gaat-ie dan van ECO naar helemaal uit......?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Dat is de speciale stand voor het geval mensen voor de tv in slaap vallen, (zoals ondergetekende), en de Next in al zijn wijsheid besluit uit het oogpunt van energiezuinigheid, zich zelf  in stand by te zetten. Afhankelijk van hoe ingesteld, kan dit eco zijn. Men heeft de mogelijkheid dit te wijzigen naar maximaal 24 uur, 4 uur of zes uur.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 477Posts
  • 6Oplossingen
  • 114Likes

En ook 5 uur dus.....;-)

Maar betekent dat-ie in stand-by gaat als je b.v. 5 uur lang geen handelingen zou verrichten. Als je dan naar b.v. een marathonuitzending zou kijken, dan gaat-ie in stand-by.....??

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Inderdaad. Zolang je geen knop op de AB indrukt gedurende 5 uur, gaat ie in stand by. Wel is ie zo netjes om dat via een pop up scherm even van tevoren te melden.😊

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 477Posts
  • 6Oplossingen
  • 114Likes

Helemaal duidelijk! Bedankt.