Vraag
Reacties
Oplossing
luitzen
Level 7

Langere HDMI kabel aanschaffen of bestaande HDMI kabel verlengen?

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week een nieuwe sony tv gekocht en vandaag een beugel geplaatst....maar nu is de ziggo hdmi kabel te kort.... Die had ik 2 maanden geleden net gekocht via ziggo...

Wat is verstandig, een neiuwe langere (5 meter) of een verlengstukje/verlengkabel kopen?

Bedankt voor jullie hulp!

Luitzen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Langere kabel kopen, verlengstukjes alleen in noodgevallen gebruiken, die geven altijd demping en grotere kans op verstoring.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb
Level 20

Langere kabel kopen, verlengstukjes alleen in noodgevallen gebruiken, die geven altijd demping en grotere kans op verstoring.

luitzen
Level 7
Topicstarter

Ga ik dat doen, moet hij ook voldoen aan speciale eisen?

0 Kudos
luitzen
Level 7
Topicstarter

Ik heb nu 1 van 2 meter maar die is te kort.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Tegenwoordig heeft Action nu ook HDMI kabels van 7,5 en 3 meter in het assortiment.

Gio2903
Level 17

genoeg keuze op het WWW 🙂

luitzen
Level 7
Topicstarter

Hoi, ik heb nedis gekocht maar het beeld en geluid valt zo nu en dan weg... Ook kwam er bij prime video een melding dat er iets met de kabel is...

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@luitzen een nieuwe kabel en dan toch iets van wegvallend beeld? Dat is niet goed. Dan zou je als test met de kortere kabel moeten kijken of het daarmee dan ook gebeurt, want wie weet is er gewoon een foutje in de kabel of connector waar de Next Mini + TV niet helemaal lekker in samen werken. 

0 Kudos
luitzen
Level 7
Topicstarter

Alles werkt perfekt met een ziggo gecertificeerde kabel... Jammer dat jullie ze niet van 5 meter verkopen. Kan jij mij adviseren welk type/ merk ik moet kopen om een perfekt beeld te krijgen? De sony is 4 k.

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@luitzen zeker jammer dat we niet langere kabels verkopen, ik zal het idee eens opperen voor Ziggo Randapparatuur! Gelukkig heb jij nu wel een oorzaak gevonden, wie weet kan de verkoper van je Nedis kabel je voorzien van info en retour van deze kabel.