1
Vraag
2
Reageer en help mee
Koos BAR

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Langdurige verstoring door blokkerig/vlekkerig beeld op TV

Op 5 april 2024 zijn de Coax-versterkers in ons appartementengebouw vervangen. De nieuwe versterkers werden ingeregeld door iemand met een kastje in zijn hand en heel snel draaiende vingers. Keek weinig naar de display op de router en zei: Goed zo. Daarna vooral in de vooravond blokkerig en trekkerig beeld. Gebeld met Ziggo, die beweerde dat ik geen storing had (op dat moment). Nog enkel keer storing gehad, toen hield het op.

Op 8 mei 2024 weer werkzaamheden in de buurt. Hierna zowat iedere dag, vooral in de vooravond, blokkerig/trekkend beeld. Niet alleen bij mij maar bij minstens twee buren die op dezelfde router aangesloten zijn. Bellen met Ziggo levert uiteraard weer niks op. Kabels nakijken, aansluitingen nakijken, splitters, etc.  Wil wel een monteur sturen, waarvan ik gelijk heb gesteld, dat ik geen cent voor die monteur ga betalen. Op mijn vraag om een netwerkmonteur, in plaats van een huismonteur, wordt niet gereageerd. Ook volgens deze Ziggo’er heb ik geen storing, terwijl ik tijdens het bellen de storing op mijn scherm zie. Ziggo wil het alleen maar in huis zien, terwijl ik denk dat de storing in de versterker zit (verkeerd afgesteld) omdat buren hetzelfde probleem hebben.

TWEEDE BERICHT:

Voor jullie onderzoek naar blokkerig/vlekkerig trekkend beeld:

Postcode 2993DL.

Het komt voor op alle zenders.

Het komt voor in alle programma’s.

De meest genoteerde tijdstippen: 17:30 - 21:30 uur. Overdag kijk ik nooit televisie, maar merk ik wel minder beschikbaarheid op mijn datalijn, vooral rond 11:30 - 13:30 uur.

Bij het terugkijken is niet geconstateerd dat de verstoring op dezelfde momenten voorkomen.

Verstoringen zijn voornamelijk bij Live-TV.

Bij opnames zijn geen verstoringen. 
Bij YouTube en Netflix zijn geen verstoringen.

Verstoringen komen ook voor bij de buren (andere aansluiting). Ik heb een Next, buurvrouw heeft een Humax.

Als ik de klantenservice Ziggo bel gaan  ze even mijn lijn bekijken. Op dat moment (10 seconden) zien ze geen storing.  Terwijl ze dat zeggen, zie ik de verstoring weer op mijn scherm.

Een keer meegemaakt, dat mijn Ziggo-telefoonlijn gebeld werd en ik dat in het TV-beeld terugzag. 
Ziggo klantenservice werkt volgens mij met computerscript waarbij alle vragen en opmerkingen geleid worden naar fouten in bekabeling/aansluitingen bij de klant. Begin je over netwerkfouten resp. -verstoringen dan weet de klantenservice het ook niet meer. Meerdere malen gevraagd om een netwerkmonteur die de kastjes van Ziggo onder in ons gebouw eens gaat bekijken. Bij de vervanging van die COAX-kasten (versterkers) is volgens mij de instelling door Jantje van Leiden gedaan. De beste man draaide met een snelheid van het licht aan een knop en zei zonder verder te kijken: Dat is goed. 
Als ik Ziggo bel kom ik niet verder dan de klantenservice. Zelfs de ‘baas’ van de telefonist(e) krijg ik niet te spreken. Escalatie-traject kent men niet. Men wil altijd maar een monteur sturen. Een huismonteur, terwijl de storing m.i. in het netwerk zit. Als je toestemt met een monteur heb je binnen no-time een e-mail met de voorwaarden waarin vermeld staat wie de monteur betaalt. Grotendeels altijd de klant. Sorry hoor, maar ik ga niet betalen voor het oplossen van een Ziggo-probleem wat door Ziggo zelf veroorzaakt is. Ik betaal per maand een fors bedrag om ongestoord TV te kunnen kijken, ongestoord te kunnen internetten en ongestoord te kunnen telefoneren. Als er in de betaling iets hapert, is Ziggo er als de kippen bij om een aanmaning te sturen. Andersom werkt dat niet zo. Storingen lopen weken, maanden.
Ik voeg twee foto’s bij van twee verschillende momenten op vrijdag 24 mei 2024, tussen 21.00 en 21.30 uur. Duidelijk genoeg dat mijn beeld niet zo duidelijk is.

Wie of wat moet ik in beweging krijgen om nu eens serieus naar dit wijde probleem te kijken?

Maar vooral: Hoe krijg je dat in beweging, waar zit de aan-/uitschakelaar?

14 Reacties 14
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 642Posts
  • 58Oplossingen
  • 271Likes

Dag @Koos BAR en dankjewel voor het starten van een eigen topic en het uitgebreid vermelden van je ervaring! Hiervoor kijk ik ook nog graag mee rondom je account. 

Rondom een meeting zie ik dat het binnenkomende signaal prima op orde is! Ik vermoed wel dat we dit gaan vinden in de route naar de mediabox toe. Heb je voor mij de foto's van de aansluiting waaraan de coaxkabels op aangesloten zijn? Dan hebben wij ook een beeld hoe dit binnenshuis verloopt. 

Dat de buren dit ook ervaren is opvallend, alleen sluiten we toch liever alles met je uit. Dit vanwege het inplannen van een monteur. Als er namelijk onderdelen zoals kabels of splitters vervangen moeten worden, kost dit eenmalig € 50,00 en dat is zonde als het anders kan!

Koos BAR
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

In de tweede alinea van je antwoord zie ik staan: Rondom een meeting. Ik neem aan dat er geen vergadering is geweest, maar dat je meting bedoelt. Zo’n meting doet de klantenservice ook als ik bel. De uitslag kan ik ze alvast geven: geen storing. Maar tien seconden later heb ik wel weer storing en liep er toevallig net geen meting meer. Zojuist nog even mijn buurvrouw geraadpleegd. Gisteravond weer volop storing op Ziggo. Zij heeft een Humax, via haar eigen Coax. Net als ik een Next via eigen Coax heb. Beide Coax’en komen vanaf de begane grond in ons appartementengebouw. Daar zitten beide Coax’en op zo’n tiendelige verdeeldoos (ik noem dat router). Op diezelfde router zit nog een buurman waarvan ik weet dat hij dezelfde soort storing heeft.

Als ik dat optel kom ik op 1 + 1 + 1 = 3. Drie Ziggo-abonnees, met eigen Coax op één en dezelfde router. Met dezelfde storing. Mag jij raden waar de storing begint.

Foto’s van mijn meterkast hebben geen toegevoegde waarde. Daar komt de groene Coaxkabel vanaf de begane grond op de zevende etage binnen. Zevende etage, tevens hoogste etage. De twee buren met storingen wonen op de zevende etage naast mij en op de zesde etage onder mijn buurvrouw.

De groene kabel verdwijnt bij mij in een splitter, TV Coax en Data Coax, geleverd door Ziggo.

TV Coax gaat naar een splitter (geleverd door Ziggo) om in twee coax-kabels gesplitst te worden. Eén naar de woonkamer, één naar de slaapkamer. In beide kamers gaat de Coax in een aansluitdoos. Vanuit deze aansluitdozen (éénpolig, geleverd door Ziggo) gaat er een korte Coax (geleverd door Ziggo) naar de Next. Vanuit de Next gaat er een HDMI-kabel naar het TV-scherm.

Data Coax gaat naar de witte modem in de meterkast. Vanuit de modem lopen er drie CAD6 UTP-kabels naar drie TPLink Deco Wifi boosters. Vanuit de TPLink Deco lopen er kabels naar een verdeler. Vanuit de verdeler lopen er kabels naar de bedrade apparatuur. Vanuit de TPLink Deco wordt de draadloze apparatuur via Wifi gevoed.

Vanuit de witte modem loopt er een vieraderige kabel naar de telefoon (RJ45).

De hele installatie is begin 2023 gecontroleerd, gereviseerd en opgeleverd door een Ziggomonteur. Een monteur die, in tegenstelling tot eerdere zich Ziggomonteur noemende personen, wel een goede meter had , wel enige kennis had en een halve dag bezig is geweest. Splitters werden vervangen, aansluitpunten werden vervangen, een CAD5 werd vervangen door een CAD6. De Wifipods werden uitgezwaaid, evenals de Wifirouter, De TPLink deed zijn intrede, tot grote tevredenheid.

Blijft dus deze verstoring, die voor mij grotendeels in de vooravond voor komt, met uitlopers naar 21.30 uur. Overdag kijk ik geen televisie.

Daarnaast heb ik al jarenlang last van een andere dip in de Ziggo-data kabel. Tussen de middag (12.15 - 14.00 uur) is het moeilijk om e-mail te versturen en ontvangen. Gemaakte berichten worden gestald in de Uitgaande Post en worden dan na verloop van tijd verstuurd. Dan komt ook pas de Inkomende Post binnen. 

in de laatste alinea ga je weer uit van een te betalen bedrag, € 50,00 voor te vervangen splitters en/of kabels. Sorry, maar zoals al eerder geschreven betaal ik niets voor een monteur die een door Ziggo veroorzaakte storing op komt lossen. Bij de laatste reparatie, begin 2023, heb ik ook niets betaald.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32788Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16586Likes

Wat jij 'router' noemt is in werkelijkheid een multitap:

19011527_TMT-1400-A_PRFL_01.jpg

Mogelijk laat het modem ook afwijkingen zien: kun je hierop inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?

Hoewel je aangeeft geen storingen te zien bij opnames en op advies van een moderator daarom dit eigen topic hebt gestart, heb ik toch het vermoeden dat je dezelfde storingen ziet welke diverse klanten momenteel ervaren en morgen of overmorgen hopelijk verholpen wordt met een 'update', zie deze reactie.

Steefb

Level 20
  • 16253Posts
  • 3029Oplossingen
  • 7584Likes

@Koos BAR  schreef:

in de laatste alinea ga je weer uit van een te betalen bedrag, € 50,00 voor te vervangen splitters en/of kabels. Sorry, maar zoals al eerder geschreven betaal ik niets voor een monteur die een door Ziggo veroorzaakte storing op komt lossen. Bij de laatste reparatie, begin 2023, heb ik ook niets betaald.

@Ryan Ziggo Schreef :

Dat de buren dit ook ervaren is opvallend, alleen sluiten we toch liever alles met je uit. Dit vanwege het inplannen van een monteur. Als er namelijk onderdelen zoals kabels of splitters vervangen moeten worden, kost dit eenmalig € 50,00 en dat is zonde als het anders kan!

Anders verwoord, als het aan de ziggo kant ligt kost het niets.

Koos BAR
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier nog wat foto’s van de TV Woonkamer, 27-05-2024, ca. 21.25 uur. RTL5, Spoedeisende Hulp 24/7.

Koos BAR
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het is nu maandag 27 mei 2024, 23.00 uur.

Tot nu toe de slechtste avond qua televisiekijken meegemaakt.

Blokkerig beeld, trekkend beeld, de hele avond, het hield niet op. 
Bij de buren precies hetzelfde. 
Ga ik via opnames een eerder ‘live’ gezien programma terugkijken, geen enkel blokje. Perfect beeld.

We zitten nu al 52 dagen naar die verstoringen te kijken, er zijn genoeg meldingen, maar er wordt niets gedaan door Ziggo.

Het gaat eens tijd worden voor compensatie wegens niet genoten televisieplezier. Wanprestatie!
Mijn maandrekening bestaat uit TV, Internet en Telefoon. 
Het zou klantvriendelijk zijn als Ziggo daar een fors deel (minstens 50%) van terugstort.

Richard37

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, ik heb de laatste tijd ook wat problemen. We hebben een next mini maar af en toe hebben we een blokkrrig beeld. De hdmi kabel heb ik

Al in een andere poort gestoken maar vanavond kwam het even weer in beeld. De signaalsterkte van de wifi is gewoon goed.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32788Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16586Likes

@Richard37 Je kunt het beste een reactie plaatsen in dit topic. Blokkerig beeld bij de Next Mini kan eigenlijk alleen bij Ziggo of in de aanvoer naar Ziggo worden veroorzaakt.

Koos BAR
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Als het alleen bij Ziggo wordt veroorzaakt, kan Ziggo het snel oplossen toch?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32788Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16586Likes

Zoals eerder aangegeven wordt vandaag of morgen een update uitgevoerd welke de problemen hopelijk verhelpt, daar is het dus even op wachten.

Koos BAR
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die twee woorden. Hopelijk en wachten.

Koos BAR
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gisteravond lijkt het probleem niet meer te bestaan. Zelf heb ik geen Live-TV gekeken, maar de buurvrouw was helemaal tevreden, zij had ongestoord TV-kunnen kijken.

Alles bij elkaar heeft Ziggo een flink aantal uren niet geleverd, wat zij wel zouden moeten doen, t.w.: onbelemmerd TV-kijken. 

Het is duidelijk dat de verstoringen onder verantwoording van Ziggo zijn ontstaan.
Maak bekend waardoor de verstoring is ontstaan.

Het aantal verstoringen was te groot om dat aan individuele abonnees toe te schrijven. Ook bij deze storing het weerwoord van de klant: De fout ligt niet altijd bij de klant, zoals Ziggo vaak suggereert. Luister eens naar je klanten. Zet capabele mensen op de klantenservice.

En voor deze storing: compenseer de klanten, financieel, voor het niet kunnen genieten van hun TV-aansluiting. Mijn voorstel is 50% van de maandelijkse kosten, voor twee maanden (april en mei).

** Klantgegevens verwijderd door moderator in verband met privacy**

Steefb

Level 20
  • 16253Posts
  • 3029Oplossingen
  • 7584Likes

@Koos BAR  schreef:

En voor deze storing: compenseer de klanten, financieel, voor het niet kunnen genieten van hun TV-aansluiting. Mijn voorstel is 50% van de maandelijkse kosten, voor twee maanden (april en mei).

Mijn klantnummer is: 7173993.

Compensatie bij onderbreking (ziggo.nl)

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5938Posts
  • 700Oplossingen
  • 2503Likes

Goedemiddag @Koos BAR 

Voor een compensatie moeten we dit individueel beoordelen op basis van meldingen die we hebben ontvangen.

Voor jouw situatie heb ik een vergoeding aangemaakt over de periode vanaf de 1e melding, tot vandaag. Hierover ontvang je per sms nog een bevestiging van de vergoeding.

Het totaalbedrag verrekenen we met de komende factuur.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic