Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Na laatste update Mediabox next laden de menu's TV-Replay, Movies en Series, Opgenomen heel traag of niet in
zie dan wel de benaming maar geen beeldjes zelfde verhaal bij de Next mini.
Heb de stroom er af gehaald en weer opnieuw opgestart zonder resultaat.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Monteur is geweest paar uur mee bezig geweest maar de zenders zijn terug sommige menu's laden nog wel zonder beeld in maar dit vind ik wel prima, monteur kwam erachter dat het met de 'Bridge' stand van de modem te maken had Bridge eraf en tv zenders werden ingeladen daarna bridge er weer op en ik kan weer tv kijken.
Bedankt voor het meedenken !!!!!
Dag @Broed131
Zo te lezen gaan dingen niet helemaal of eerder helemaal niet goed.
Eerst even over de Mediabox Next: naast dat de Next is aangesloten via de coaxkabel, hoe maakt de Mediabox verder verbinding met het modem; draadloos of via een netwerkkabel?
Je kunt de Mediabox Next terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar dan moet je wèl eerst zeker weten of de verbinding met het modem 100% is.
Mediabox Next maakt verbinding met een netwerkkabel (de mini die ik heb is draadloos en die heeft het ook)
Mediabox next geeft ook aan dat de verbinding goed is met het modem
Als de verbinding van de Mediabox Next goed is, dan kan het zeker geen kwaad om het terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Waarschijnlijk weet je het al, maar ik vertel het toch: alle opnames worden opgeslagen in de cloud en komen weer terug via je Mediabox Next.
Je moet dan wel opnieuw inloggen via de apps van streamingdiensten waar je een abonnement hebt.
Laat weten wat er gebeurt.
Fabrieksinstellingen gedaan opnieuw opgestart kreeg melding kan tv zenders niet vinden terwijl ik ervoor gewoon tv kon kijken hulpdesk gebeld heeft alles geprobeerd modem reset, mediabox reset etc. helaas morgen komt de monteur, in ieder geval bedankt voor je hulp.👍
Als het met de Next en de mini is, dan lijkt er een internet signaal probleem.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Monteur is geweest paar uur mee bezig geweest maar de zenders zijn terug sommige menu's laden nog wel zonder beeld in maar dit vind ik wel prima, monteur kwam erachter dat het met de 'Bridge' stand van de modem te maken had Bridge eraf en tv zenders werden ingeladen daarna bridge er weer op en ik kan weer tv kijken.
Bedankt voor het meedenken !!!!!
Bij mij zelfde probleem (denk na de firmware-upgrade). Ook monteur langs geweest. Uiteindelijk bridge eraf en na installatie weer erop. Toen ging het goed, maar dag later weer dezelfde problemen. Laden pagina's bij Opnamen, heel traag en zonder beeld. Lijkt wel alsof de nieuwe firmware niet goed omgaat met de bridge-modus. Ben benieuwd of het bij jou wel goed blijft gaan......
Goedemiddag @Broed131, @MacKnarf, ik onderzoek dit probleem graag verder met jullie. Op afstand heb ik al even jullie modems uitgelezen en ik heb een vermoeden waar het fout gaat.
Als eerste even het storingsbeeld duidelijk krijgen. Gaat het om het erg traag inladen van de mini-afbeeldingen (thumbnails) bij het openen van het hoofdmenu? En daarnaast het traag inladen van een lijst afleveringen van een serie (opname)? Vul het storings beeld maar aan of corrigeer waar nodig.
Zoals jullie beide aangeven werkt de mediabox wel goed wanneer die direct op het modem is aangesloten (en het modem uit bridge mode). Officieel houd de ondersteuning daar dan op voor ons, maar natuurlijk help ik jullie graag het verder te onderzoeken. Wanneer het modem in de bridge mode staat kunnen we op afstand ook niet zoveel uitlezen. Wat mij wel opvalt is dat het erop lijkt dat jullie allebei een Apple Airport (Extreme?) router gebruiken. Klopt dat?
Mijn vermoeden is dat een bepaalde DNS (proxy) wordt gebruikt door jullie eigen router waarmee bepaalde interactieve diensten van de mediabox moeilijk zijn te bereiken. Bijvoorbeeld de dienst voor het inladen van de afbeeldingen van het hoofdmenu. Ik weet niet tot hoever jullie kennis hierin reikt, maar kunnen jullie eens kijken of je router een eigen DNS gebruikt i.p.v. de standaard Ziggo DNS?
Storingsbeeld is prima Mijn Apple routers Airport en Extreme heb ik al heel lang en dat werkt perfect alleen bij de laatste update van de mediabox next ging het mis hier op de Community werd geadviseerd de mediabox terug te zetten naar fabrieksinstelling heb ik gedaan en toen ging het helemaal fout geen TV zenders niets meer hulpdesk gebeld hebben alles geprobeerd maar helaas.
Monteur is gekomen is er een hele tijd mee bezig geweest en met ruggespraak met een collega kwamen ze bij de bridge mode uit bridge er af en de TV zenders laden weer in alleen de klacht is er nog wel maar het is niet anders ik kan TV kijken.
Zie bestand
Goedemorgen @Broed131, het kan inderdaad zijn dat het lange tijd prima heeft gewerkt. Het is ook niet mijn bedoeling om de 'schuld' ergens neer te leggen, of het nu iets in de Apple Airport router is of iets in de software van de Next. Ik denk dat het een combinatie is en dat het inderdaad wel is gekomen na de update van de Next. Maar rechtstreeks op het modem werkt het goed. Het is dus ergens een combinatie van factoren. Maar ik onderzoek het graag met je zodat we het kunnen oplossen.
Bedankt voor het delen van de afbeelding van de DNS. Echter is daar de DNS ingesteld op een intern IP adres van je netwerk (de router?) en de router gebruikt dan 'een' DNS. Het geeft helaas nog niet de informatie die ik zocht.
Kun je op je Apple Airport eens een andere DNS instellen? Dat kan via de AirPort Utility application als het goed is. Daar zou je bijvoorbeeld eens de DNS van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) of de DNS van Ziggo (62.179.104.196 en 213.46.228.196) kunnen instellen. Dit soort dingen instellen wordt natuurlijk al wat technischer, als je je hier liever niet aan waagt, dan begrijp ik dat ook.
Wat we ook nog kunnen testen is een zogeheten traceroute om te controleren of de weg die wordt afgelegd om onze backend servers te banaderen inderdaad anders is via de Apple Airport router dan wanneer deze direct via het modem gaat. Laat maar weten of je dit wilt testen en dan stuur ik verdere informatie in een privébericht.
Beste Anne B,
Ik ben er niet zo voor om de DNS te veranderen in mijn routers daar ik in mijn huis overal een goede wifi verbinding heb (muren en vloer zijn van beton) en ik best veel apparaten heb die zonder problemen er op werken iPhones, iPads, Apple TV, TV etc en dat wil ik zo houden, dan heb ik zoiets van dan wacht ik wel even met het inladen van de menu's, ik hoop dat je er een beetje begrip voor heb. bestandje gestuurd met de wifi waardes.
groet Tom
Hallo @Anne B Alvast bedankt voor het meedenken. Bij mij is het storingsbeeld hetzelfde als bij @Broed131 .
Ook hier Apple AirPort Extreme routers in het netwerk en modem in bridge-stand. Werkt al jaren probleemloos. Na update Next kan ik bv de Opnames alleen met flinke vertraging benaderen (en de kleine plaatjes bij de programma's worden niet zichtbaar). Eenmaal door de menu's heen gaat het opstarten van de opname gewoon weer snel, als vanouds. Ik had als DNS-server Cloudflare (1.1.1.1) ingesteld op mijn Apple routers. Deze heb ik er nu afgehaald, alles opnieuw herstart, maar het probleem met de trage interface van de Next blijft bestaan. Monteur is vorige week geweest (nadat door het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de Next de mediabox helemaal niks meer deed). Alle signalen zijn in orde. Uiteindelijk heeft hij de box weer aan de praat gekregen door het modem tijdelijk uit de bridge-stand te halen. Daarna ging het (even) goed met de opnames, maar een dag later dook het probleem met de trage interface weer op. Ik voeg wat afbeeldingen toe ter verduidelijking. Als je vragen hebt hoor ik ze graag. Ben zelf geen expert op dit gebied.
@Anne B Ik zag het probleem ook in de de afgelopen paar dagen voorbij komen, specifiek maar op 1 mediabox next, de 2e Next is via een MoCa adapter voorzien van een bekabelde verbinding en heeft hier tot nu toe nog geen last van.
Bij mij resulteerd het in het volgende; Thumbnails die traag laden, Love nature (4K) die voor ongeveer 30sec. speelt en dan "het zwarte scherm met het vogeltje met een ethernetkabel in zijn bek" geeft (Toepasselijke error) of, specifieke opnames die plots met foutcode Service not available - CS3300 of terug op de pagina over het opgenomen programma zonder informatie, maar met de abonneren optie.
Net als @Broed131 is mijn setup via een eigen DNS server, voordat het naar de Ziggo DNS gaat. Ik heb uit voorzorg de 2 DNS servers van Ziggo nu als eerste voorkeur gezet om te zien of dit verschil gaat maken.
Bedankt voor je reactie @Broed131. Ik begrijp je volledig. Als het internet goed werkt dan wil je dat natuurlijk niet om zeep helpen.
Bedankt voor je reactie en tests @MacKnarf. Jammer dat het met de andere DNS geen effect heeft gehad 😞
Ik stuur je zo nog een privébericht omdat ik graag nog een zogeheten tracert met je wil proberen naar onze backend servers. EDIT: Kun je de optie inschakelen zodat ik je een privébericht kan sturen? 🙂 Dit lijkt zo te zien uitgeschakeld in je profiel
Daarnaast heb ik een configuratiewijziging gedaan op je Mediabox Next. Kun je deze eens kort van de stroom halen en testen of het probleem nog speelt?
@JeffvE, bedankt voor het delen van jouw ervaring. Maak jij ook gebruik van een Apple Airport router? Dat lijkt tot nu toe een gemeenschappelijke factor te zijn.
Volgens mij staat het gewoon aan
Stroom er af gehad
Helaas
@Broed131, dat deel van mijn bericht, over het sturen van privébericht en box even van de stroom halen, was in dit geval voor @MacKnarf.
Ik kon jouw mediabox zonet niet benaderen om deze wijziging te doen. Nu wel. Zou je nog eens de mediabox van de stroom kunnen halen en testen of het beter gaat met het inladen van de afbeeldingen?
@Anne B Ik ben een anti apple persoon😉 Dus maak ik gebruik van een Ubiquiti USG3 Pro i.c.m. adguard home als interne DNS server. Hier staan de specifieke Ziggo servers die de mediabox aanroept op de whitelist.
@Anne B Ik heb de box van de stroom gehaald en weer opgestart, helaas zonder succes. Kun je me ook zeggen waar ik in mijn profiel kan aangeven dat je privéberichten kunt sturen? ik kan de instelling zo gauw niet vinden...
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...