Beste,
Van de week heb ik een nieuwe LG oled tv gekocht maar heb ik sinds dag 1al problemen met de C1 module en/of de smartcard. Ik duw de smartcard met module achterin de tv, de tv geeft aan dat ie de module detecteert maar vervolgens begint het beeld te haperen of gaat soms zelfs op zwart.
Ik heb ook al gehad dat de zenders het prima deden zonder gehaper maar dat ESPN het niet deed, terwijl ik een abbonement heb. Voor de rest deden alle zenders het wel.
Ik heb de module en kaart inmiddels omgeruild met die van mijn broer, nog steeds hetzelfde probleem. Maar mijn module+kaart bij hem werken prima zonder problemen. ( hij heeft geen smart tv, geen idee of dat wat uit maakt. Ook werken mijn smartcard en module prima op mijn oude ,niet smart, tv)
Iemand een idee wat het kan zijn ?
LG OLED55C24LA (2022)
Neotion module.
Alvast bedankt 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor de hulp en reacties allemaal. Ik heb het geprobeerd met een nieuwer type module, en het probleem was direct verholpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@JVV11 schreef:
Iemand een idee wat het kan zijn ?
Een defect in de tv?
Begint deze code met OAF, KAF of P/N:PRD MCIZ, dan heb je helaas een verouderde CI+ module. Vraag bij Ziggo een nieuwe module aan of klik hieronder voor onze CI+ module.
Ik lees bovenstaande net op Coolblue. Wellicht dat dit t is.
Zou kunnen dat de oudere modules prima werken op oudere tv's maar bij nieuwe modellen dus ook een nieuw model C1 module hoort. Klinkt logisch opzich.
Voor een nieuwe TV is een CAM (module) die CI+ 1.3 ondersteunt noodzakelijk. Jouw Neotion CAM is waarschijnlijk alleen voor CI+ 1.1/1.2 geschikt.
Je kunt voor 2 euro per maand een geschikte module huren, waarschijnlijk ontvang je dan een Quantis.
Dat kan idd. Ik heb ook modules die het op de ene tv wel doen en op een andere tv niet.
Meestal geeft dat het volgende effect: mededeling op tv " uw tv is niet volledig ci+ geschikt " en vervolgens blijven alle gecodeerde zenders zwart, en niet wat jij beschrijft. Maar het valt altijd te proberen.
Hoi @JV11,
Leuk, een nieuwe TV! Maar dit met de CI+ module is geen fijne ontdekking. Heb je al een oplossing kunnen vinden of zal ik kijken of ik een extra module voor je kan bestellen?
Bedankt voor de hulp en reacties allemaal. Ik heb het geprobeerd met een nieuwer type module, en het probleem was direct verholpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.