1
Vraag
2
Reacties
JVV11

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

LG tv Programma is gecodeerd controleer of de c1 module en smartcardgoed zijn geplaatst

Beste, 

 

Van de week heb ik een nieuwe LG oled tv gekocht maar heb ik sinds dag 1al problemen met de C1 module en/of de smartcard. Ik duw de smartcard met module achterin de tv, de tv geeft aan dat ie de module detecteert maar vervolgens begint het beeld te haperen of gaat soms zelfs op zwart. 

 

 

Ik heb ook al gehad dat de zenders het prima deden zonder gehaper maar dat ESPN het niet deed, terwijl ik een abbonement heb. Voor de rest deden alle zenders het wel. 

 

Ik heb de module en kaart inmiddels omgeruild met die van mijn broer, nog steeds hetzelfde probleem. Maar mijn module+kaart bij hem werken prima zonder problemen. ( hij heeft geen smart tv, geen idee of dat wat uit maakt. Ook werken mijn smartcard en module prima op mijn oude ,niet smart, tv)

 

Iemand een idee wat het kan zijn ?

 

LG OLED55C24LA (2022)

Neotion module. 

 

Alvast bedankt 🙂

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de hulp en reacties allemaal. Ik heb het geprobeerd met een nieuwer type module, en het probleem was direct verholpen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@JVV11  schreef:

 

 

Iemand een idee wat het kan zijn ?

 

 


Een defect in de tv?

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Begint deze code met OAF, KAF of P/N:PRD MCIZ, dan heb je helaas een verouderde CI+ module. Vraag bij Ziggo een nieuwe module aan of klik hieronder voor onze CI+ module.

 

 

Ik lees bovenstaande net op Coolblue. Wellicht dat dit t is. 

Zou kunnen dat de oudere modules prima werken op oudere tv's maar bij nieuwe modellen dus ook een nieuw model C1 module hoort. Klinkt logisch opzich. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Voor een nieuwe TV is een CAM (module) die CI+ 1.3 ondersteunt noodzakelijk. Jouw Neotion CAM is waarschijnlijk alleen voor CI+ 1.1/1.2 geschikt.

 

Je kunt voor 2 euro per maand een geschikte module huren, waarschijnlijk ontvang je dan een Quantis.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dat kan idd. Ik heb ook modules die het op de ene tv wel doen en op een andere tv niet.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Meestal geeft dat het volgende effect: mededeling op tv " uw tv is niet volledig ci+ geschikt " en vervolgens blijven alle gecodeerde zenders zwart, en niet wat jij beschrijft. Maar het valt altijd te proberen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @JV11, 

Leuk, een nieuwe TV! Maar dit met de CI+ module is geen fijne ontdekking. Heb je al een oplossing kunnen vinden of zal ik kijken of ik een extra module voor je kan bestellen?

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de hulp en reacties allemaal. Ik heb het geprobeerd met een nieuwer type module, en het probleem was direct verholpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic