Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
pvd1
Level 3

LG Magic remote werkt niet met next mini, tv menu niet op te roepen met ab mini.

Ik vind het persoonlijk een gemiste kans dat de mini niet met de LG magic remote te bedienen is. Daarnaast mist er een knop op de afstandsbediening voor de next mini om het menu van de TV op te roepen. Daardoor zijn er minimaal 2 afstandsbedieningen nodig, aangezien ik afhankelijk van de content de beeld instellingen van de TV wil aanpassen.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Garihd
Level 17

De Ziggo afstandsbedieningen zijn dan ook geen echte universele toestellen. Meer dan uit, aan volume regelen en eventueel de bron kiezen zal ook niet worden geimplementeerd. En andersom tja de engineers die vanuit Liberty Global de opdracht kregen deze box te ontwerpen hebben blijkbaar gespijbeld tijdens de hdmi cec lessen. Of en dat is waarschijnlijker dit is volgens de opdracht.

Die instellingen per content begrijp ik volledig soms is het noodzakelijk.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Garihd
Level 17

De Ziggo afstandsbedieningen zijn dan ook geen echte universele toestellen. Meer dan uit, aan volume regelen en eventueel de bron kiezen zal ook niet worden geimplementeerd. En andersom tja de engineers die vanuit Liberty Global de opdracht kregen deze box te ontwerpen hebben blijkbaar gespijbeld tijdens de hdmi cec lessen. Of en dat is waarschijnlijker dit is volgens de opdracht.

Die instellingen per content begrijp ik volledig soms is het noodzakelijk.

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Alles voor de eenvoud. Het is een massa product. Een "luxer" model ernaast had dit soort opties wel kunnen hebben maar dat zal gestrand zijn vanwege de kosten. En op dat moment was de Next er gewoon. En die had de benodigde IR poort en optische uitgang.

De vraag is nu meer waarom het ruilen zo moeilijk gemaakt is.

Als er veel kosten aan ruilen zitten dan zou je daarvoor gewoon een bedrag, zeg 50,- Euro kunnen vragen.

Blijkbaar zit er meer achter om van de Next af te komen.

Ik weet niet of de "Mini" van KPN ook geen IR poort heeft.

Als ik zou willen dan zou mijn tv AB de Next via IR kunnen aansturen. Zo staat het tenminste in de handleiding van de tv. Als ik een externe digitale ontvanger gebruik dan schakelt de tv AB om en geeft in die mode de commando's van de AB niet door aan de tv maar asn de ontvanger.

Dat is ook het probleem denk ik met de huidige AB van de Next en Mini. Je zou wel het tv menu kunnen oproepen maar de commando's van de AB gaan dan nog steeds naar de Mini/Next. Dan moet of de AB software slimmer gemaakt worden of er moet een keuze knopje op de AB die kiest waarvoor de commando's bedoeld zijn.

Dan komen er een hoop klachten/vragen dat de AB niet werkt omdat het knopje verkeerd staat.

Daarom waarschijnlijk de keuze om dit niet zo te maken. Hou het simpel voor de massa.

Er zou ook overlegd kunnen worden met tv fabrikanten en de AB codes van de Mini/Next aan hun geven zodat die via RF overgestuurd kunnen worden.

Ook daar zelfde issue. Er kan maar één AB gekoppeld worden aan de Next/Mini. Laat je de tv de bediening doen en er werkt iets niet goed dan komen de vragen/klachten daarover bij Ziggo. Na omschakelen zal de oorspronkelijke AB niet meer werken.

Aan de ene kant begrijp ik de instelling van Ziggo. Alleen dat ruilen snap ik niet.

Boris de Kat
Level 16

@pvd1  Dit gaat nooit werken, jouw LG magic remote werkt via RC en de Next Mini via Blue Tooth.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@pvd1  schreef:

Ik vind het persoonlijk een gemiste kans dat de mini niet met de LG magic remote te bedienen is. Daarnaast mist er een knop op de afstandsbediening voor de next mini om het menu van de TV op te roepen. Daardoor zijn er minimaal 2 afstandsbedieningen nodig, aangezien ik afhankelijk van de content de beeld instellingen van de TV wil aanpassen.

De Magic Remote van LG is een hele fijne afstandsbediening, waarbij de muis optie natuurlijk veel makkelijker werkt dan e.e.a. m.b.v. de pijltjes toetsen aanwijzen en starten.

Maar de MR is natuurlijk veel duurder dan zo'n Verweggistaans ding, waarbij ook de AfstandsBedienings software in de ontvanger/tv, die mogelijkheden moet ondersteunen. Dat alles zal wat extra kosten meebrengen en dat is tegen Ziggo's principe, die alles zo minimaal ( goedkoop ) mogelijk wil houden.

Overigens, het maakt niet uit welke AB men neemt, apparaat specifieke functies/opties moet men bijna altijd met de originele AB doen. In ons voeten bankje liggen wel 4 AB, vaak heb je maar 1 nodig, maar soms zijn de andere 3 ook handig.

Om o.a. de genoemde problemen te omzeilen gebruik ik een CI+ module in m'n LG en heb ik dus geen Ziggo box. Daardoor kan ik gewoon de MR blijven gebruiken.
Nadeel is wel, dat met een CI+ module geen ( weinig ) interactieve functies bij Ziggo te gebruiken zijn.

Jos P
Level 9

@Pasi  schreef:

De Magic Remote van LG is een hele fijne afstandsbediening, waarbij de muis optie natuurlijk veel makkelijker werkt dan e.e.a. m.b.v. de pijltjes toetsen aanwijzen en starten.
...

Kwestie ook weer van persoonlijke smaak. Heb een LG met gewone en magic remote gehad in de tijd dat deze nog erbij geleverd werd. 1 de batterijen waren ontzettend snel leeg, en werkt het juist voor geen meter. Goed was een van de eerste modellen.

Nu magic remote bij mijn ouders en Philips remote bij mijzelf. De MR is nog steeds gruwelijk irritant en de hele LG-userinterface is t.o.v. de Android tv ervaring gewoon slecht. Dan prefereer ik echt de Philips-interface.

Ik denk trouwens dat de Next langzaam richting een EOL datum zal gaan. En de mini de nieuwe tijdelijke standaard zal gaan worden. Uiteindelijk zullen ze de interface met de Go app gaan samenvoegen en richting app gaan. 
Uiteindelijk veel makkelijker en logischer.

Zelf zou ik de app vaker gebruiken als de layout/ gebruikersgemak hetzelfde zou zijn als de Next. Nu is de Go app nog niet hetzelfde.

0 Kudos
pvd1
Level 3
Topicstarter

Dat is niet waar. De LG magic remote heeft ook Bluetooth aan boord.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@pvd1  schreef:

Dat is niet waar. De LG magic remote heeft ook Bluetooth aan boord.

Alleen kunt u nagenoeg zeker deze remote niet koppelen met de Mediabox. Zou dat wel mogelijk zijn kan alleen de Mini worden bediend niet de TV. Uitzonderingen daargelaten kan er met maar 1 apparaat tegelijk een verbinding worden gemaakt. U zult dus op de Remote een  optie moeten hebben welk apparaat bedient moet worden. Zie ook de reactie van bloemen64.

@bloemen64 je bedoeld vermoedelijk de DIW7022 (TV+ Box) deze heeft inderdaad geen ir ontvanger de vorige box de vip5202 nog wel. De TV+ box lijkt wel beter om te gaan met HDMI en is op die methode met de afstandsbediening van de eigen TV te bedienen.

Ik zelf ben behoorlijk zuinig op mijn Harmony afstandsbediening die bestuurt 4 apparaten ook apparaat specifieke functies. Hier komt dan ook niet zo snel een nieuwe TV ontvanger in huis zelfs niet als mijn abonnement dan iets goedkoper wordt. Dan kijk ik nog liever via een app al hebben die soms een lagere resolutie, dan via een  tv ontvanger.

0 Kudos