Rik1989

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

LG Magic remote vindt Next Mini niet

Hallo allemaal, sinds deze week heb ik de Next Mini en deze bevalt goed t.o.v. de antieke UPC Horizon box die ik nog had. Enige minpuntje is dat mijn LG Magic Remote (2019) de Next Mini niet vindt. Ik kan de Next Mini dus niet bedienen met de LG Magic Remote (andersom werkt wel, dus TV bedienen met Ziggo remote). 

 

Ik heb hem geprobeerd te zoeken als Ziggo, Vodafone en UPC topbox, maar allemaal zonder resultaat. Hebben jullie nog tips? Of moet ik hopen op een update van de TV of de Next Mini?

 

Ik zag meerdere soortgelijke topics, maar nog geen bevredigende antwoorden, dus ik probeer het nog eens 🙂

 

Groeten Rik

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@trebor66 Als de Logitech een infrarood uitzend zal deze de Next Mini niet kunnen configureren, want de Mini heeft geen oog. Alleen de Huidige AB van de Mini zal werken. Ook universele Afstandsbedieningen gaan niet werken met de Mini met Infrarood. Misschien geeft dit je een beter antwoord.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Druk op Home knop, ga naar tandwiel op rechts.

Ga naar beeld en Geluid en klik koppel Afstandsbediening maar je kan audio instellen LG nummer/modem in te voeren. Lukt dit niet dan is de Next Mini. Nog niet up to date met code’s.

 

moderators komen circa om de dag langs en kunnen dit topic mee nemen naar de juiste Ziggo afdeling.

h3x4d3c1m4l

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Dave,

 

Je beschrijft de instructies om de TV en/of audio-receiver te bedienen met de Ziggo remote, maar volgens mij bedoelt TS het andersom. Ik heb zelf ook dit probleem.

 

Ik heb een LG NanoCell 4k 2020 TV, en net zoals TV ook op verschillende manieren geprobeerd de Next Mini te besturen met de LG remote, maar het lukt echt niet. Lijkt alsof de Next Mini geen HDMI CEC ondersteunt en ook geen IR-receiver heeft (of de TV kent de codes misschien gewoon niet...).

 

Mooiste zou natuurlijk zijn als de Next Mini alsnog HDMI CEC krijgt zodat alles 'automagisch' gaat werken. Wellicht kan de technische afdeling hier wat licht op schijnen?

 

- Sander

Rik1989
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad. Het bedienen van de tv met de next mini remote werkt wel, maar andersom niet (het bedienen van de next mini met de LG Magic Remote)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mini heeft inderdaad geen IR aansturing, dit zal dus vanuit de TV via CeC moeten gebeuren. De afstandsbediening bij de Mini heeft wel IR daarom kan deze wel worden gebruikt om de TV uit en aan te zetten en de volume van audio apparatuur aan te sturen. Hoe die afstandsbediening de IR codes binnen krijgt is mij onbekend dat kan enkel via de gebruikte Bluetooth of vergelijkbare techniek in de Mini, of dit gaat vanuit de Mini ook alleen via HDMI CeC.

 

Terug naar de LG remote onlangs is bevestigd dat de Mini niet met de Samsung Smart remote samenwerkt, ditzelfde zal op gaan de de LG variant het is mij onbekend of de LG remote Bluetooth heeft of iets vergelijkbaars.  Ook voor de Logitech modellen is er geen aansturing van de Mini mogelijk zover mij bekend dat zal deels dezelfde redenen hebben.

 

Ik verwacht dat de Mini wel CeC aanboord heeft maar enkel hier iets uitgaand mee doet niet binnenkomend. Daar weten andere Next Mini gebruikers/testers vast meer over te schrijven.

Ps wat er verschillend is met de Next weet ik niet die kan zover ik terugvind wel aa gestuurd worden door een LG remote zij het met wat moeite afgaande op een aantal topics.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Toch blijf ik het een beetje vreemd vinden, want als ik het mij goed herinner, heb ik hier op het forum een keer gelezen dat iemand zijn oude Nextbox afstandsbediening weer bij de Next Mini gebruikte omdat daar verlichting op zat en bij de Next Mini afstandsbediening niet. Ik kan helaas (door de slecht werkende zoekfunctie hier) deze posting niet meer terug vinden.

 

Maar voor degene met een Next Mini en een LG TV wat gebeurt er bij jullie dan als je in het TV menu een Decoder/OTT toevoegen op de HDMI poort van de Next Mini en als Service Ziggo (of UPC als Ziggo niet werkt) kiest? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/LG-Magic-Remote-koppelen-aan-Ziggo-Next-zappen-werkt-niet/td-...

 

De beschrijving die Don Papa noemt maar mogelijk kiezen tussen Ziggo of UPC.

Omdat de Mini geen infrarood ontvanger heeft kan de bediening enkel via HDMI CeC.

 

Rik1989
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat topic had ik ook gezien. Ik heb meerdere malen geprobeerd een OTT/decoder toe te voegen op de poort van de Next Mini (Ziggo, UPC, Vodafone). Maar de Next Mini reageert helemaal niet op de CH+ knop van de LG remote, dus daar kom ik niet mee verder helaas.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Rik1989 Schreef: Maar de Next Mini reageert helemaal niet op de CH+ knop van de LG remote

 

En je geeft wel elke keer aan dat de CH+ niet reageert en dan de volgende poging, want dan probeert hij elke keer een andere code vanuit de tv versturen. Het heeft bij mij wel is meer dan 15 pogingen geduurd voor hij de juiste had gevonden.

Rik1989
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja inderdaad, ik geef steeds aan dat hij niet reageert en dan gaat hij een ander signaal proberen. Op den duur zijn alle smaken op en zegt hij dat het niet lukt. Dit heb ik dus voor Vodafone, UPC en natuurlijk Ziggo topbox geprobeerd.

Sparker

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb hetzelfde probleem.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

nee, heb ook 20 pogingen gedaan , met de CH+ knop, daarna is het klaar. De mini reageerde niet.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @trebor66, is het inmiddels wel gelukt om de afstandsbediening te koppelen? Anders moeten we samen nog even verder zoeken. 

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Goedemorgen Lotte, nee dat lukt niet , en als ik de reacties hier overal leest gaat het ook niet. Dus voorlopig houden we maar even twee afstandsbedieningen erbij. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@trebor66 Als de Logitech een infrarood uitzend zal deze de Next Mini niet kunnen configureren, want de Mini heeft geen oog. Alleen de Huidige AB van de Mini zal werken. Ook universele Afstandsbedieningen gaan niet werken met de Mini met Infrarood. Misschien geeft dit je een beter antwoord.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ja, het betreft de LG Magic Remote, die wel werkt met de next mediabox. En dus niet met de mini. Daar is niet over nagedacht blijkbaar. Nou zijn er zoveel televisie merken dat ik dat ook weer snap. Maar jammer is het wel. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@trebor66 

Ik had het bij toeval voor een topic gevraagd en daar kwam de mededeling dat Universele AB's voor Next Mini niet het geval, Mini wordt gezien als 2e Media box en is maar klein en compact, misschien dat er in de toekomst wel code's bijkomen voor Logitech en LG AB's maar voorlopig houden ze zo even.

 

Maar je hebt wel een goed punt hier in.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

We wachten het af. De mini werd gezien als 2e mediabox, maar dat is nu niet meer het geval. Het is een vervanging van de next mediabox. Er is tenslotte ook een next mini (die als hoofd mini wordt gezien) en een extra mini inderdaad. Die ik nu dus beiden in gebruik heb. 

a.prive

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, ik had verbinding tussen Magic R en de Mediabox Next.

Vraag niet hoe, lang van alles proberen, werkte perfect! Mijn de Ziggo AB en ik de MR van LG. Bijna alle functies konden met beide ab's worden bediend.

Helaas hebben we wat meubels verschoven en is de tv losgekoppeld geweest. Nu is de verbinding er niet meer en ik heb geen idee hoe de verbinding destijds tot stand was gekomen? Merkwaardiger wijze weten LG en Ziggo beide ook niet hoe dat moet. Ziggo geeft als antwoord dat het NIET kan, maar ik heb het toch echt zelf gehad.

Helaas heb ik de oplossing (nog) niet teruggevonden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@a.prive  schreef:

Hi, ik had verbinding tussen Magic R en de Mediabox Next.

Vraag niet hoe, lang van alles proberen, werkte perfect! Mijn de Ziggo AB en ik de MR van LG. Bijna alle functies konden met beide ab's worden bediend.

Helaas hebben we wat meubels verschoven en is de tv losgekoppeld geweest. Nu is de verbinding er niet meer en ik heb geen idee hoe de verbinding destijds tot stand was gekomen? Merkwaardiger wijze weten LG en Ziggo beide ook niet hoe dat moet. Ziggo geeft als antwoord dat het NIET kan, maar ik heb het toch echt zelf gehad.

Helaas heb ik de oplossing (nog) niet teruggevonden. 


De Media Box Next kan je een Magic R wel koppelen door Pace 7111 of Cisco code, maar de Mini valt niet te koppelen deze heeft geen oog voor ontvangst en werkt enkel op signaal van de AB naar de Next Mini. 

 

De Next Mini kan je alleen met zijn huidige AB besturen.

Uitgelicht topic