ekorvemaker

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

LG Magic Remote koppelen aan Ziggo Next (zappen werkt niet)

Hallo,

Ik heb mijn LG Magic Remote gekoppeld aan mijn Ziggo Next box. Menu openen werkt, volume harden en zachter werkt. Het probleem is dat ik niet kan zappen (van zender veranderen met de afstandsbediening). Terwijl ik dit altijd kon met mijn LG Magic Remote. Helaas moest ik mijn tv opnieuw instellen vanmorgen vanwege een fout. Het koppelen heb ik inmiddels 10x geprobeerd. Niets werkt. Bij de instellingen staat keurig Decoder (vodafone) dit is die van Ziggo.

Heeft iemand de gouden tip voor mij?

Dit is mijn tv LG oled55c16la

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Teun
Expert
Expert
  • 4040Posts
  • 174Oplossingen
  • 705Likes

@ekorvemaker . Bij mijn oled (55c16) werkt het wel. Heb gekozen voor  UPC. Misschien dat dat ook bij jou werkt.

Teun.

Bekijk in context

ekorvemaker
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hij doet het! Je moet je decoder op UPC zetten ook al heb je Ziggo. Ik kan nu met mijn LG afstandsbediening alles weer bedienen. Super! Bedankt voor de hulp

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 655Posts
  • 103Oplossingen
  • 271Likes

Hey @ekorvemaker dat die deels wel werkt is natuurlijk niet handig. 
Ik lees uit andere topics dat hier ook weinig lukt, een "magische" oplossing is nog niet gevonden. 

Teun
Expert
Expert
  • 4040Posts
  • 174Oplossingen
  • 705Likes

@ekorvemaker . Bij mijn oled (55c16) werkt het wel. Heb gekozen voor  UPC. Misschien dat dat ook bij jou werkt.

Teun.

ekorvemaker
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kan dat nog wel even proberen? Hoe verander ik dat simpel en snel? Laatste keren resette ik mijn tv. Lijkt me niet de bedoeling.

Ander vraagje. De ziggo next box heeft Apps zoals Amazon,  Netflix,  YT etc maar mijn LG tv zelf ook. Nu heb ik alle apps dubbel toch? Liefste gebruik ik die van de TV zelf. Hoe doen jullie dit?

Teun
Expert
Expert
  • 4040Posts
  • 174Oplossingen
  • 705Likes

@ekorvemaker. als je hem kunt veranderen naar upc, dan kun je gewoon de apps van de tv gebruiken.

Ga naar apparaat aansluitingen en selecteer de HDMI bron waar de settopbox op aangesloten is. Selecteer het type apparaat wat je gaat aansluiten, in dit geval een decoder/settopbox.  Kies dan (opnieuw) instellen. Vervolgens krijg je een lijst van settopbox aanbieders in Nederland. Kies dan voor upc, als die er niet bij staat kun je ook voor Vodafone en Caiway kiezen. 

tenslotte verschijnt er een scherm met een CH+ knop en rechts onderin Picture in Picture het beeld van de settopbox. Blijf op CH+ drukken tot het beeld over springt. Als dat gebeurd dan is de LG magic remote gekoppeld en kun je de instellingen opslaan. 

Teun.

ekorvemaker
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hij doet het! Je moet je decoder op UPC zetten ook al heb je Ziggo. Ik kan nu met mijn LG afstandsbediening alles weer bedienen. Super! Bedankt voor de hulp

Teun
Expert
Expert
  • 4040Posts
  • 174Oplossingen
  • 705Likes

@ekorvemaker. Graag gedaan en veel plezier ermee!

Teun.

ekorvemaker
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nu staat er alleen wel bij HDMI 1upc. Maar dat boeit mij niet. Alles weer met 1 AB bedienen is heilig. Waarom kan het niet als je gewoon Ziggo zou kiezen? Blijft bijzonder toch

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo