1
Vraag
2
Reacties
ekorvemaker

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

LG Magic Remote koppelen aan Ziggo Next (zappen werkt niet)

Hallo,

 

Ik heb mijn LG Magic Remote gekoppeld aan mijn Ziggo Next box. Menu openen werkt, volume harden en zachter werkt. Het probleem is dat ik niet kan zappen (van zender veranderen met de afstandsbediening). Terwijl ik dit altijd kon met mijn LG Magic Remote. Helaas moest ik mijn tv opnieuw instellen vanmorgen vanwege een fout. Het koppelen heb ik inmiddels 10x geprobeerd. Niets werkt. Bij de instellingen staat keurig Decoder (vodafone) dit is die van Ziggo.

 

Heeft iemand de gouden tip voor mij?

 

Dit is mijn tv LG oled55c16la

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ekorvemaker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hij doet het! Je moet je decoder op UPC zetten ook al heb je Ziggo. Ik kan nu met mijn LG afstandsbediening alles weer bedienen. Super! Bedankt voor de hulp

Bekijk in context

33 Reacties 33
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 666Likes

Hey @ekorvemaker dat die deels wel werkt is natuurlijk niet handig. 
Ik lees uit andere topics dat hier ook weinig lukt, een "magische" oplossing is nog niet gevonden. 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@ekorvemaker . Bij mijn oled (55c16) werkt het wel. Heb gekozen voor  UPC. Misschien dat dat ook bij jou werkt.

 

Teun.

ekorvemaker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Kan dat nog wel even proberen? Hoe verander ik dat simpel en snel? Laatste keren resette ik mijn tv. Lijkt me niet de bedoeling.

 

Ander vraagje. De ziggo next box heeft Apps zoals Amazon,  Netflix,  YT etc maar mijn LG tv zelf ook. Nu heb ik alle apps dubbel toch? Liefste gebruik ik die van de TV zelf. Hoe doen jullie dit?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@ekorvemaker. als je hem kunt veranderen naar upc, dan kun je gewoon de apps van de tv gebruiken.

 

 

Ga naar apparaat aansluitingen en selecteer de HDMI bron waar de settopbox op aangesloten is. Selecteer het type apparaat wat je gaat aansluiten, in dit geval een decoder/settopbox.  Kies dan (opnieuw) instellen. Vervolgens krijg je een lijst van settopbox aanbieders in Nederland. Kies dan voor upc, als die er niet bij staat kun je ook voor Vodafone en Caiway kiezen. 
 

tenslotte verschijnt er een scherm met een CH+ knop en rechts onderin Picture in Picture het beeld van de settopbox. Blijf op CH+ drukken tot het beeld over springt. Als dat gebeurd dan is de LG magic remote gekoppeld en kun je de instellingen opslaan. 

 

Teun.

ekorvemaker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hij doet het! Je moet je decoder op UPC zetten ook al heb je Ziggo. Ik kan nu met mijn LG afstandsbediening alles weer bedienen. Super! Bedankt voor de hulp

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@ekorvemaker. Graag gedaan en veel plezier ermee!

 

Teun.

ekorvemaker
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nu staat er alleen wel bij HDMI 1upc. Maar dat boeit mij niet. Alles weer met 1 AB bedienen is heilig. Waarom kan het niet als je gewoon Ziggo zou kiezen? Blijft bijzonder toch

Lhmvanberkel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op deze wijze (UPC kiezen) werkt het bij mij ook.

ik zou er wel aan toevoegen om eerst de Ziggo Next te resetten (stroom er even af).

Zonder reset lukte het niet.

ErwinGoos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Teun, Hoe bedoel je ik hebt gekozen voor upc? Mijn lg remote werkte vorige week na installatie van nieuwe tv op de ziggo next box. Ik kon zappen en met de nummers op de lg remote de kanalen intoetsen. Na mijn hdmi te wisselen met die van de ps5 doet me lg remote niks meer op de ziggobox. Hoe krijg ik me lg remote gekoppeld aan me ziggo next box? Daar zie ik nergens een handleiding van? 

ErwinGoos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Jos!  Mijn lg remote werkte vorige week na installatie van nieuwe lg tv op de ziggo next box. Ik kon zappen en met de nummers op de lg remote de kanalen intoetsen. Na mijn hdmi van ziggobox te wisselen met die van de ps5 in me tv doet me lg remote niks meer op de ziggobox. Hoe krijg ik me lg remote uberhaupt gekoppeld aan de ziggo next box? Daar zie ik nergens een handleiding van?? Is die ergens of kan jij mij zeggen hoe je deze koppelt met de next box? 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hoi @ErwinGoos
Allereerst welkom op onze Ziggo Community, een forum waar je altijd op terecht kan voor oplossingen, tips and tricks of wie weet heb jijzelf de juiste oplossing voor iemand die hulp nodig heeft. Zo helpen we elkaar want samen staan we sterk. 

Zo te lezen werkt je LG Magic Remote control niet meer na het instellen van je tv en wisselen van HDMI kabel, dat is natuurlijk niet zo fijn. Mogelijk dat onze Community topper @Teun het antwoord voor je heeft. Heb je alleen nog wat aanvullende informatie voor ons zodat we je beter kunnen helpen. 

- Welk typenummer van LG tv heb je in huis? 
- Wat gebeurt er als je de HDMI kabel weer wisselt naar de oude situatie? Aangezien dit probleem ontstond na het wisselen van de HDMI-kabel vanwege de PS5.
 

 

ErwinGoos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onwijs bedankt voor uw reactie. Het gaat om de  LG OLED77G26LA (2022). 
Ik heb de hdmi nog niet terug gedaan omdat ik bang ben dat ik straks ook me playstation 5 niet meer kan gebruiken met me tv afstandsbediening. Die teun zou mij zeker mogen helpen, graag zelfs. Ik wil gewoon graag weten hoe ik de lg tv afstandbediening koppel met jullie ziggo kastje. Want me playstation en soundbar doen het wel met mijn lg tv afstandsbediening. 

ik wacht uw reactie graag af

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@ErwinGoos . Hallo, sorry voor de late reactie. Het koppelen van je afstandsbediening van de lg op de next doe je in het menu van je tv.

Ga naar apparaat aansluitingen en selecteer de HDMI bron waar de settopbox op aangesloten is. Selecteer het type apparaat wat je gaat aansluiten, in dit geval een decoder/settopbox.  Kies dan (opnieuw) instellen. Vervolgens krijg je een lijst van settopbox aanbieders in Nederland. Kies dan voor upc, als die er niet bij staat kun je ook voor Vodafone en Caiway kiezen. 

 

 

tenslotte verschijnt er een scherm met een CH+ knop en rechts onderin Picture in Picture het beeld van de settopbox. Blijf op CH+ drukken tot het beeld over springt. Als dat gebeurd dan is de LG magic remote gekoppeld en kun je de instellingen opslaan. 

 

Teun.

ErwinGoos

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste teun, wat onwijs fijn dat u reageert. Ik ben niet heel handig. Hoe kom ik bij “apparaataansluitingen” en selecteer ik de hdmi bron? Gaat dit via het tandwieltje(instellingenknopje)  op je afstandsbediening of via het huis logo knopje op je afstandsbediening? En wat moet ik dan verder doen als ik daar op gedrukt heb? Is er een mogelijkheid dat u me telefonisch er even doorheen brengt, dan is het misschien in een minuutje opgelost. Of dat u echt stap voor stap zegt wel knopje ik moet drukken? Want jij bent de enige bij alle ziggo mederwerkers( heb er zeker 6 gesproken ofzo) die weet wat ik bedoel en hoe je het moet doen. 

Met vriendelijke groet,

 

Erwin

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @ErwinGoos . Ik ga er even mee aan de gang. Op de remote tandwieltje indrukken, dan naar alle instellingen en dan naar verbinding en  instelling apparaat aansluitingen en dan naar instellingen voor de universele afstandsbediening. en dan naar de hdmi poort waar de decoder op aangesloten zit en kiezen voor decoder UPC. Zou je dit eens willen proberen. Ik hoor het dan wel even.

 

vr gr Teun.

Janwing

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In dit wat oudere topic maar een nieuwe post.

Nieuwe LG Magic remote moeten aanschaffen vanwege de hond 🙂

 

LG remote gekoppeld met LGOLED55C9PLA zonder problemen

Denon soundbar zonder problemen te bedienen.

Nvidia Shield zonder problemen te bedienen.

 

Ziggo Next werkt maar deels. Het probleem is dat ik niet kan zappen.

Loop via LG het menu door voor het koppelen. Alle frequenties worden geprobeerd. Niet een werkt.

Met de inmiddels opgegeten remote werkte het prima.

 

De diverse suggesties uit de diverse topics hierover geprobeerd.

Binnen het LG menu provider ingesteld op UPC - Geen resultaat

Alle apparaten teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw met elkaar verbonden - Geen resultaat

 

Iemand al een magische oplossing ?

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Janwing 

 

Allereerst welkom hier op de Community.

Jammer om te zien dat er de afgelopen dagen niemand is langsgeweest in dit topic voor support.

 

Zo te lezen heb jij een nieuwe LG Magic afstandsbediening gekocht en wil je die nu koppelen aan onze Next. In de basis, werkt dit eigenlijk niet. De enige afstandsbediening die je eraan kan koppelen zijn onze eigen. Of er een trucje is waardoor je dit wel werkend kan krijgen durf ik niet te zeggen. Ik haak @Bert eens aan of hij een idee heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik kom ook niet verder dan dit topic met de daar werkende oplossing:

Opgelost: LG Magic Remote koppelen aan Ziggo Next (zappen we... - Ziggo Community

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Ik heb dat ook wel eens werkend gekregen, je moet de koppeling dan maken via de LG tv zelf. Op dit moment niet meer werkend, zal nog eens een poging wagen binnenkort.  Bij elk apparaat wat is aangesloten, in dit geval bij mij is er eentje omschreven als Ziggo Decoder, en daar zit een optie bij "Instellingen voor de universele afstandsbediening" . Via je die instellingen moet je die koppeling maken. Maar moet zeggen dat ik ook wel eens heb geconstateerd dat je via LG Magic remote niet meer de Ziggo Nextmediabox van kanaal kan laten veranderen terwijl dat eerste wel kon. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic